Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

1 Beolab 4000 als center speaker

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

musicsound
Not Ranked
Posts 41
Bronze Member
musicsound Posted: Wed, Feb 27 2013 6:08 PM

Even een vraagje. Kan 1 Beolab 4000 speaker dienst doen als center speaker bij een B&O scherm?

Mijn idee zou zijn dat als in de powerlink stekker het linker en rechter kanaal verbonden worden dat deze dan de weergave zou moeten kunnen doen.

Of zit het center kanaal toevallig al op slechts 1 van beide powerlink kanalen?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

De center aansluiting is intern kortgesloten tussen het linker en rechterkanaal bij de nieuwere type modules.

Bij de keuze van Speaker 1, mis je dan wel 1 kanaal. Bij deze keuze worden de front en rear speakers uitgezet en wordt er stereo weergegeven over de powerlink van het centerkanaal.

heb je dus een Beolab 7-1, 7-2 of 7-6. Dan verandert de monosetting weer naar stereo bij Speaker 1.

Bert van Loon
Not Ranked
Breda
Posts 6
Bronze Member

Gaat heel goed,ik heb ook een 4000 als center en twee penta's voor de front.Ik weet niet of het iets uitmaakt maar heb het aangesloten op het systeem 2,die bij de beovision 4 zit. Heb wel bij de instellingen van de tv de Penat's moeten toevoegen want anders werkt het niet. De centerspeaker pakt ie automatisch,kun je ook niet instellen.

Bert

Page 1 of 1 (3 items) | RSS