Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Første setup - Beomaster 4400

rated by 0 users
This post has 0 Replies | 0 Followers

Otto’
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Otto’ Posted: Mon, Dec 27 2021 10:37 PM

[View:https://share.icloud.com/photos/099ofwcmqYuPUqd6YKcr3OndA#Padborg:800:0]Hej allesammen! Er helt nybegynder, men har nu besluttet for at give mig i kast med vintage B&O.

Jeg er kommet over en Beomaster 4400 i ydre fin stand, med originalkvittering og instruktionsbog - 1 ejer. Har haft affektionsværdi for denne modell, der vi har en lignende som FM radio i sommerhuset i Sverige og som min far købte ny i *** 70’erne.

Men er det någen af jer der har prøvet den til pladespiller - og i såfald - hvad syndes i så om den? 

 Går i tankerne med at sætte den op med et par S45-2 i forbindelse med en stue på ca 25 kvm.

Hvad højtalere angår, kan jeg forstå at man kommer en lang vej ved at skifte de gamle crossover kondensatorer(?) i jagt på en fin lyd. Det virker ok overskueligt i teorien - men når det kommer til Beomastern bliver det hele mere komplex!

Hvad anbefaler man at servicere på en Beomaster 4400 med 40 år på bagen for at yde som oprindelig tænkt?

Og vil i anbefale en extern RIAA til en pladespiller, eller er den indbyggede god nok i Beomastern?

Havde jeg haft alt grej på plads havde jeg prøvet det an, men der jeg er igang med at samle anlægget, ville jeg ønske at ta del af jeres erfaring. 

Håber det er ok med så mange spørsmål i en spæd forumstart. Alt eftersom min egen erfaring vokser med dette vil jeg gerne dele med mig af disse på sikt.

 

Mvh Otto’ 

 

 

 

 

Page 1 of 1 (1 items) | RSS