Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BeoRemote One bleutooth en mediaspeler

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

bs206
Not Ranked
Posts 66
OFFLINE
Bronze Member
bs206 Posted: Sun, Jan 30 2022 11:37 AM

Hallo,

in het bezit van een Panasonic tv, 5 jaar oud. Kan helaas niet alle streamingdiensten meer afspelen. 

zit te twijfelen om een mediabox aan te schaffen, een Ziggo Next/ Nokia 8000/ Nvidia Shield media speler, Apple tv?

nu heb ik een bestaande B&O audio set met Beo 1.

Is er een mogelijkheid om de Beo1 te koppelen aan de Ziggo Next of andere mediaspeler zonder tussenkomt van een Beovision? Zou een mooie oplossing zijn zodat ik 1 afstandsbediening heb voor tv en muziek. 

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Mon, Jan 31 2022 6:08 AM
Lintronic kan, dure oplossing maar schijnt te werken
bs206
Not Ranked
Posts 66
OFFLINE
Bronze Member
bs206 replied on Tue, Feb 1 2022 6:36 PM

Bedankt zal er eens na kijken.

Zag dat de Apple TV 4K wel via Bluetooth verbinding kan maken met de Beo1. Iemand ervaring mee?

crossbytje
Top 500 Contributor
Posts 224
OFFLINE
Bronze Member

Geen ervaring met een apple TV via bluetooth, maar je kan je BR1-BT ook verbinden met een macbook en dan krijg je ultra basic play/pause en volume bediening. Verder gebeurt er niks.

Ik heb een sterk vermoeden dat dit ook op een apple TV niet meer dan dit zal zijn. Of je dan via CEC je tv aan/uit kan zetten (samen met de apple TV) is nog maar de vraag. In elk geval zal je geen bronnen kunnen selecteren en is dit dus waarschijnlijk niet waar je naar op zoek bent.

Ik heb hier thuis een B&O IR eye geïnstalleerd (met arduino voor het ontvangen van IR signalen van de BeoRemote 1). Daarmee bedien ik een openhab home-automation server die de commando's vertaalt naar samsung commando's voor mijn TV, die tegelijk de Marantz AVR bedient, een kodi mediaspeler aanstuurt en een itunes bibliotheek met muziek en internetradio bedient. Het is mijn eigen Holy Grail om 1 (mooie) afstandsbediening te hebben die alles doet. Maar het heeft zoveel instel/programmeerwerk gevraagd dat het enkel voor de hobbyist haalbaar is. (Mocht ik de uren werk moeten doorrekenen, dan kun je evengoed een B&O tv aanschaffen...)

Beolit 12 - Beolab 4 pc (dead now) - Beoplay H5 - Beolab 9 - BeoRemote One BT - Beoplay M3

lvdb
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
lvdb replied on Fri, Feb 4 2022 10:59 AM

Ik heb mijn BeoRemote BT gekoppeld aan mijn Apple TV 4K via bluetooth en dit werkt prima. Ik kan door alle menu's heen en ook de play/pauze knoppen werken prima. Koppelen gaat in het Apple TV remote menu. Het geluid van de TV lukt niet maar als ik mijn AppleTV 4K geluid via Airplay 2 naar mijn BeoSound Core stuur werkt het volume wel :)

Daarnaast gebruik ik de BeoRemote BT voor het aansturen van een BeoSound Core en BeoSound 4. 

Kortom, 3 devices die ik kan aansturen met 1 remote. 

bs206
Not Ranked
Posts 66
OFFLINE
Bronze Member
bs206 replied on Sat, Feb 5 2022 10:03 AM

Mooi als je die kennis hebt en zelf mee kunt hobbyen. Uiteraard is een B&O tv de mooiste oplossing ook qua sound processing.

 

bs206
Not Ranked
Posts 66
OFFLINE
Bronze Member
bs206 replied on Sat, Feb 5 2022 10:07 AM

Behoud de remonte de verbinding met de Apple tv, na switchen tussen devices. 

Onlangs met de iPad uitgeprobeerd en moet iedere keer handmatig verbinding maken, hij herkent de remote wel.

Heb zelf een S8 connection hub achter de tv zitten wat perfect werkt. Maar volgens mij werkt deze niet met de remote one?

Kun jij de Apple TV en de Core tegelijk bedienen, dan bedoel ik Apple TV bedienen, Core volume aanpassen. 

lvdb
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
lvdb replied on Mon, Feb 7 2022 3:37 PM

Ik kan, wanneer ik mijn Apple TV heb verbonden via Airplay 2 met de BeoSound Core, de volume bedienen. Mijn BeoRemote One BT is dan verbonden met de Apple TV welke de volume op de BeoSound Core aanstuurt (via AirPlay 2). 

lvdb
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
lvdb replied on Mon, Feb 7 2022 3:37 PM

Ik kan, wanneer ik mijn Apple TV heb verbonden via Airplay 2 met de BeoSound Core, de volume bedienen. Mijn BeoRemote One BT is dan verbonden met de Apple TV welke de volume op de BeoSound Core aanstuurt (via AirPlay 2). 

bs206
Not Ranked
Posts 66
OFFLINE
Bronze Member
bs206 replied on Sun, Feb 13 2022 3:46 PM

Ah zo, helder. Bedankt voor de informatie.

Page 1 of 1 (10 items) | RSS