Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BLC NL/ML instellen met BS Moment - Horizon - BS9000

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 1 Follower

Harald
Not Ranked
Limburg, Netherlands
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Harald Posted: Thu, Feb 10 2022 4:49 PM

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb zelf al veel gezocht op het forum en diverse instellingen geprobeerd maar krijg mijn opstelling niet optimaal.

Mijn opstelling bestaat uit:

  • woonkamer met BV Horizon, BS Moment en een BS9000 -> speaker BL8000 aangesloten op Horizon
  • Slaapkamer met BV10-40
  • Kantoor met BL 3500
  • 3x BeoLink Pasive

Hoe mijn BLC in te stellen en moeten er nog bijzonderheden op andere apparaten gedaan worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het functioneert wel allemaal maar niet optimaal. Bij radio wil ik de moment met TuneIn aanzetten maar krijg ik nu ruis van BV9000.

Alvast bedankt

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Sat, Feb 12 2022 4:58 AM

Harald:
Bij radio wil ik de moment met TuneIn aanzetten maar krijg ik nu ruis van BV9000.
Heb je hiertoe de IR Mapping in de BLC correct staan? Hier zet je welk commando van je afstandbediening welke bron start. 

Harald:
Het functioneert wel allemaal maar niet optimaal.
Waar loop je precies tegenaan? Wat zie je als "optimaal"?

Harald
Not Ranked
Limburg, Netherlands
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Harald replied on Mon, Feb 14 2022 8:23 AM

Ik heb alle instelling al geprobeerd (maar de goede dus niet). Wil bij radio de BS Moment krijgen. Dat lukt ook maar dan heb ik de ruis van de BS9000 analoge radio er op de achtergrond nog doorheen. Ook heeft het aanzetten van de radio BL3500 in de ene kamer invloed op het geluid in een ander kamer (TV BV10-40 geluid valt weg -> TV blijft wel aan maar zonder geluid).

Daarnaast krijg ik als ik CD aanzetten als de radio aanstaat (BL3500) het geluid van de cd en de radio samen door elkaar heen.

Ik zou het erg jammer vinden als ik de BS9000 uit mijn opstelling moet halen. Ik draai wel weinig cd`s maar zo heel af en toe is dat toch nog steeds heel en het ding is gewoon mooi aan de muur.

 

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Mon, Feb 14 2022 10:10 AM

Harald:
Ik hoop dat je mij kunt helpen.
Daartoe graag inzicht in al de configuratie schermen van je BLC.

Harald
Not Ranked
Limburg, Netherlands
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member

Ik krijg de afbeeldingen niet in de post. Zie het wel op het scherm maar niet in de preview. 

 

Zie bijgevoegde pdf voor de schermafbeeldingen.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Fri, Feb 18 2022 5:28 PM

Hallo  Harald,

de gekozen AV Master maakt het mogelijk de ML bronnen wel in NL te krijgen maar onmogelijk de NL bronnen in ML apparaten!

Is dit wat je wenst?

Of wil je de bronnen Music en TuneIn van je Moment ook op je ML apparaten horen? Dan kun je beter Source Center kiezen. 

Probeer deze setup eens?

 

Let wel op dat je op de pagina IR-mapping de juiste remote commando's bij de juiste bron zet. Anders kun je aan de ML zijde vreemde dingen krijgen (twee bronnen die starten,; conflicten...)

 

 

Persoonlijk zou ik nog een andere weg gaan; een tweede BLC.

1 BLC set je als ASlave met alleen de BS9000 (zonder speakers) aangesloten.

de 2e BLC wordt als AMaster ingesteld met de rest van de ML apparatuur

 

Page 1 of 1 (6 items) | RSS