Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beomaster 1000 - Onbekend probleem

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

arjan89
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
arjan89 Posted: Thu, Apr 4 2013 9:37 AM

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een Beomaster 1000 gekocht op een rommelmarkt, toen ik hem zag wist ik gelijk al dat hij het misschien niet zou doen. Ik weet niet wat er mee gebeurd is, maar hij is in een hele slechte staat. De houten behuizing is erg gekrast en het fineer is op sommige plekjes zelfs weg. De witte pianotoetsen zijn heel erg vergeeld en de zwarte symbolen erop zijn deels weggevaagd. Ook mis ik 3 van de stalen uiteinden van de draaiknopjes en is het witte onderdeel bij het frequentie scherm kapot en weg. 

Gelukkig ben ik meubelmaker en kan ik de behuizing opnieuw fineren, ook zit ik er aan te denken om de toetsen opnieuw te maken in hout. Ik denk aan Esdoorn omdat dat een vergelijkbare witte kleur heeft.

Het probleem is nu alleen dat ik hem niet aan de praat krijg. Toen ik hem opengemaakt heb zag ik een gigantische hoeveelheid stof, die ik netjes weggewerkt heb. Ik kwam er ook achter dat de aan-en-uit knop niet meer werkte omdat de mechaniek er vies was, hij wilde niet aan blijven zegmaar, de knop sprong elke keer terug. Na een schoonmaak bleef de Beomaster aan, maar hij werkt nog steeds niet. Het lijkt er op alsof hij helemaal geen stroom krijgt. Ik heb alle glaszekeringen nagekeken (en waar nodig vervangen), ik heb het stekker nagekeken en binnenin is er ook niets dat een hint geeft. 

Hopelijk heeft hier iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, want ik kijk er erg naar uit om de Beomaster in zijn vroegere glorie te herstellen, maar alleen uiterlijke glorie is natuurlijk niet hetzelfde.

Wie weet is hier iemand die mij kan helpen!

Arjan

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Thu, Apr 4 2013 12:44 PM

Ik heb een tijdje een Beomaster 1001 uit Frankrijk terug gebracht naar bijna nieuwstaat. 

Alle kritieke onderdelen vervangen en weer volledig spelend gekregen.

De Beomaster 1000 is nieuw voor mij ( ja, het is een oudje Big Smile ), maar wil best een poging wagen.

Stuur maar een pm/e-mail als er interesse is.

arjan89
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
arjan89 replied on Thu, Apr 4 2013 2:26 PM

Hallo,

heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik zou dit toch graag zelf willen doen. Ik wil in de toekomst heel graag zelf audio-apparatuur maken en ik wil dan ook van de elektronica meer te weten komen. Ik ben dus voor deze Beomaster op zoek naar problemen die vaker voorkomen. Ik had al gelezen dat de versie die ik heb gebruik maakt van Germanium transistoren en de latere versie van Siliconen transistoren, gingen deze Germanium varianten sneller stuk? Of kan het hier niet aan liggen?

Groeten,

Arjan

Page 1 of 1 (3 items) | RSS