ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
hi
even deskundige mening vraagt
heb beneden een center 2 gekoppeld staan aan een vision 7 en lab 8000 met lab 2.
nu wil ik graag spotify kunnen luisteren, nu heb ik in de socket 2x tulp gedaan met jack in de iphone geluid is redelijk maar nog lang niet wat ik graag zou willen. De tulp kabel was best duur en had verwacht een beter geluid te krijgen.
is er iemand die een andere oplossing weet of een andere (betere) kabel weet ?
De minijack-uitgang van de iPhone is niet van het beste. Een dure kabel helpt dan niet meer. Je kunt beter een kabel pakken met een iPhone dockconnector naar 2x tulp. Het volume van de iPhone is dan vast en het volume wordt dan gedaan door de B&O.
Draadloos via Airplay is ook een optie als je een PlayMaker aansluit op de Beocenter.
Zolang je met kabels naar je Iphone blijft werken maak je gebruik van de DAC van de Iphone en blijf je matig geluid houden. De enige oplossing is dan ook een betere DAC, zoals bv die van de Playmaker.
Je hebt wel gelijk hoor. En een PlayMaker is ook wel de sjiekste oplossing. Alleen is het verschil niet zo groot meer. Ik hoor weinig tot geen verschil in kwaliteit met mijn A8 als ik Airplay doe met de iPad of de iPad in het dock steek. Zeker niet met Spotify wat prima is van kwaliteit, maar nu ook weer niet het je-van-het.
Het verschil is wel aanzienlijk als het bekabeld wordt via de mini-jack uitgang vs. de dock-connector van de iPhone/iPad.
Hoi Double U,
Dank je wel voor je bericht. Ik heb op dit moment de Iphone in een iphone houder staan, aan de achterzijde zit dan een ingang en daar doe ik de Jack aansluiting in. Bij de minste aanraking echter, begint hij al te storen. Wat is precies de oplossing die jij bedoeld en waar kan ik dit aanschaffen ??
groeten
DoubleU: Je hebt wel gelijk hoor. En een PlayMaker is ook wel de sjiekste oplossing. Alleen is het verschil niet zo groot meer. Ik hoor weinig tot geen verschil in kwaliteit met mijn A8 als ik Airplay doe met de iPad of de iPad in het dock steek. Zeker niet met Spotify wat prima is van kwaliteit, maar nu ook weer niet het je-van-het. Het verschil is wel aanzienlijk als het bekabeld wordt via de mini-jack uitgang vs. de dock-connector van de iPhone/iPad.
De vraag is natuurlijk welke DAC er gebruikt wordt als je hem in het dock steekt. Ik vermoed dat dan ook de A8 DAC gebruikt wordt.Dus is het logisch dat je geen verschil hoort.
Ik denk dat DoubleU deze kabel bedoelt: Kabel Of een variant hierop.
die kabel had ik nog nooit gezien!
gelijk besteld bedankt voor de tips jongens top!