Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Slechte akoestiek in huis

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
david266 Posted: Thu, Oct 10 2013 10:46 AM
Hallo allemaal,

Het vogende,

Ik heb al jaren b en o spul in huis waarmee erg blij, maar ook altijd een galm/ echo in huis gehad, ik weet dat dit komt door mijn inrichting strakke meubels weinig spullen dus veel leegte zeg maar, wel hangen er dunne gordijnen bij balkonzijde, het andere raam luxaflex, ik wilde het zo strak mogelijk, met de beovision hier niet echt problemen mee, maar met de century en beosound8 wel, al kan ik de century fijner afstellen, voornamelijk de bass is storend galmend op de beosound 8 en veel kun je niet afstellen als die 3 settings achterop, ook op ipod staat alles neutraal, iemand hier ervaring mee? Het gaat met name om de 8 aangezien daar de bass dus erg overtreft als echo

Bedankt
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Thu, Oct 10 2013 3:39 PM

Vloerbedekking nemen,of grote kleden.

Of een akoestisch plafon,maar ik weet zeker dat moeders dat niet mooi vind.

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
david266 replied on Thu, Oct 10 2013 3:47 PM
Hahaha moeders de vrouw ontbreekt dus daar hoef ik geen rekening mee te houden, dat wordt dan eventueel vloerkleed of vloerbedekking, weet iemand toevallig wat er bij veel b&o dealers als vloerbedekking ligt? Dat vindt ik nog wel mooi spul
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Oct 11 2013 8:56 PM

Heb je de geluidsinstelling van de iPad en/of iPhone al nagekeken? Heeft die niet toevallig een instelling daarvoor?

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
david266 replied on Fri, Oct 11 2013 9:02 PM
Hoi, ja dat is allemaal geprobeerd, zowel de speakersetting staat op FLAT alsook de equalizer in settings staat op uit, ook andere settings daarin geprobeerd maar haalt weinig uit, wel heb ik gisteren een equalizer app geinstalleerd op iphone hier kun je de bass lager stellen waardoor het al heel wat minder storend is kan ik melden, alleen werkt deze app alleen met ipod nummers podcasts dus noet muziek uit andere apps, de beosound 8 is prachtig vormgegeven met ook een enorme bass, gemiste kans alleen dat er enkel 3 geluidsopties zijn en niet zoals de beosound century bijvoorbeeld volledig instelbaar
Page 1 of 1 (5 items) | RSS