ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Jag har en fråga, det är såhär att min mamma har en radiogrammofon som ser exakt likadan som på er bild som heter BeoMaster 1200 RG.
Tillverkad 1965 ( men min mamma köpte den 1969 ) designer:färger: Rosewood Teak.
Det jag ser på er bild är att man fäller upp som ett lock, och inuti så finns grammofonen samt ett fack för att ha LP-skivor i. På mammas radiogrammofon som ser ut som den på bilden , så är det två lock man kan fälla upp, antingen samtidigt eller var för sig. jag ser inte på er bild om det är ett helt lock eller två lock? för är det två lock att fälla upp så är det exakt samma som min mamma har.
Jag och mamma undrar vad denna radiogrammofon står i för värde idag?
Om vi till exempel skulle sälja denna, vad skulle vi kunna få för den?
Hoppas på snabbt svar! :)
Ha en fortsatt bra dag!
Med Vänliga Hälsningar Sanna och Yvonne!
Velkommen til Beoworld !
Det er sandsynligvis en Beomaster 900RG, I har set.http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=379
Værdien er ikke let at fastsætte, den afhænger i høj grad af standen på møblet og det tekniske.Virker apparatet ikke eller har kabinettet beskadigelser, taler vi måske om en værdi på DKK 200men virker alt og møblet fremstår uden skader osv, taler vi måske om DKK 2-3000Det er ikke en model, man ofte ser.
Martin