Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Hulp nodig MX 7000 beolink 1000 hoe kan ik zenders zoeken met BEO4

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert Posted: Fri, Apr 13 2012 7:28 PM

Wie o wie

Ik heb hulp nodig. MX 7000 type beolink 1000 hoe kan je de zenders zoeken met de BEO4?

I wil iemand advies geven door de telefoon...............Nou heb ik diegene al via de ADD knop op de Beo4 de V-setup laten toevoegen, tune lukt ook een beetje maar hoe store je de zender dan?

Kortom is er een manier, liefst zo eenvoudig mogelijk hoe je de zenders kan zoeken en opslaan zonder dat je over een Beolink 1000 beschikt? Is die GO TO toets en STORE toets methode zo moeilijk via de Beo4?

Groet en alvast veel dank voor het nadenkwerk,

Robert

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Apr 13 2012 8:03 PM

Laat ik beginnen met de opmerking dat het programmeren van zenders bij een MX7000 van de eerste generatie (BeoLink 1000 uitvoering) met een Beo4 een drama is, mijn advies is gewoon het gebruik van een BeoLink 1000. Ik weet niet of je een motorstand onder de MX hebt, maar dan ga je met een Beo4 ook feest beleven. Maar nu naar het programmeren. 

Je hebt de functie V.Setup al toegevoegd. Ga daar met LIST naartoe en druk op Go. Je krijgt nu TUNE in het scherm staan. Druk nu Go. Hiermee krijg je de Tuning-balk in het scherm krijgen (tune op de Beo4 is gelijk aan Goto op de BeoLink 1000). Je kunt nu de zenders net zo instellen als met de BeoLink 1000. Bij het opslaan van de zender zit de kneep. Je moet nu op LIST op de Beo4 drukken tot je STORE in het scherm krijgt. Nu moet je het cijfer waarop je de zender wil opslaan ingeven en daarna nog een keer op GO drukken (zolang STORE nog in het scherm van de Beo4 staat). Dit laatste moet je wel doen voordat de balk voor het instellen van de zenders van het scherm van de MX is verdwenen, dus niet te lang wachten.

Even voor de duidelijkheid, met de BeoLink 1000 is het GOTO, frequentie indrukken, STORE, voorkeurspositie intoetsetn, STORE. Is toch echt veeeeeeeel eenvoudiger.

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Fri, Apr 13 2012 9:26 PM

Hi blackrix,

Super bedankt!

Inderdaad met de BL 1000 veel eenvoudiger. Ik had via de telefoon ook al de tip gegeven door bij de B&O dealer een BL1000 te gaan lenen, maar deze mensen hebben geen binding met een dealer in Hilversum. Toch blijft dat de ultieme oplossing.

Ik ga verder met jouw advies

Nogmaals dank, groet, Robert

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Apr 13 2012 10:08 PM

Succes. Een gebruikte BeoLink 1000 is overigens gebruikt ook niet zo moeilijk voor niet al te veel geld te vinden.

BO_virgin
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
BO_virgin replied on Sat, Jun 2 2012 12:23 AM

HOI!

Ik heb een mx7000 imp met (denk ik) een beo4 afstandsbediening..... Hoe krijg ik het voor elkaar om V-setup toe te voegen? Ik heb nu alleen een menu met Tv program list, sound, picture en setup (setup bevat alleen tuning, timer, clock en sockets). 

 

Ik probeer een playstation aan te sluiten op de tv, maar het wil niet lukken..... 

 

Kan iemand me helpen? 

 

BO_virgin

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Jun 2 2012 10:51 AM

Via Sockets in het menu kun je de scart-aansluiting benoemen, V.Setup is dus helemaal niet nodig.

Page 1 of 1 (6 items) | RSS