ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Ik hen recentelijk een Beomaster 5 met Beosound 5 geïnstalleerd en heb nu problemen met mijn Masterlink.
Het systeem draait zonder tv alleen voor een audio systeem. Een Masterlink door het huis met diverse aansluitingen. Nu is mijn gehele systeem gestopt. Alleen de speakers direct aangesloten op de Beomaster 5 geven nog geluid.
Als ik de aansluiting meet heb ik op de bus 300 mV en – 390 mV. met een oscilloscoop zie ik echter geen data signalen.
De voeding van + 10 en – 10 V zijn ook aanwezig.
Kan het zijn dat de Beomaster 5 het linksysteem uitschakelt, en hoe kan ik dit controleren?
Is er nog een audiomaster gekoppeld in het systeem?
Hallo, dank voor de reacties.
De installatie heeft jaren met een Beosound 5 gespeeld, nu dus met een Beomaster 5 en daarop een Beosound 5.
Deze is ingesteld als master in optie 1
Nu zelfs een nieuwe kabel gelegd maar geen geluid.
Groeten Frans
Het verschil tussen OPT1 en 2 is dat bij 2, de BS5 ook video-commando's toelaat. Opt1 is dus goed, als er geen TV is.
Om uit te sluiten dat de BM5 een probleem heeft zou ik eens een link-product met één goede kabel die niet geknipt is aansluiten op de BM5. De rest van je systeem staat dan niet meer aangesloten. Werkt het dan nog niet, dan is er iets met de BM5.
Probleem is opgelost. Toch een kleine sluiting die zich niet constant voordeed. Dat deed de Beromaster zich uitschakelen.
Maakt zoeken wel lastig vooral omdat dit maar sporadisch voorkwam.
bedank voor de respons.