ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Heren,
ik hoop dat jullie met kerst ook op dit forum zitten.
mijn volume werkt niet van mijn radio cd en spotify in samenwerking met tv.
hoe moet ik mijn beo 4 instellen?
waar moet video op staan? welke optie?
waar moet audio op staan? welke optie?
doe ik dat bij config of opties?
graag een reactie. ik heb nu geen vrolijk muziek met de kerst.
bedankt voor je info maar werkt niet, hoor. wat doe ik fout?
als na jouw instelling op cd druk gaat mijn bs5 wel aan maar mijn tv blijft uit en heb dus geen geluid.
moet ik ook nog iets doen met opties audio 1 en 2 en video 1 2 3 of 4?
waar staat überhaupt deze instellingen genoemd? in welke handleiding?
Ik heb het vermoeden dat je de opties hebt omgedraaid. Bij V.Opt 2 gaan alle commando's naar de TV, bij A.Opt 0 reageert de BS5 op geen enkel commando. Zoals het er nu uitziet reageert de TV op geen enkel commando en de BS5 wel. Wat gebeurd er nu als je de bron TV kiest?
Ik ben iets verder.
als ik bs5 op bv. radio heb en druk op dtv dan gaat mijn tv aan; mijn display van bs5 blijft echter aan.
druk ik vervolgens op cd dan gaat mijn tv netjes uit en heb ik cd geluid druk ik vervolgens op radio dan hoor ik weliswaar radio maar werkt volume niet via beo 4. Na een minuutje heb ik helemaal geen radio geluid om vervolgens na een klein minuutje weer radiogeluid te horen. Volume via beo 4 werkt vervolgens wel goed.
V opt staat op 2
a opt op 0.
Ingesteld dat alles uit is. Moet ik dus nog wat doen met audio 1of 2? Of met video 1 23 of 4? Wat houdt dit trouwens in?
Een korte cursus.
Bij optie 0 wordt de infraroodontvanger van het apparaat uitgeschakeld, deze reageert dan niet meer op de afstandsbediening met uitzondering van de functie System Standby. Apparaat is dan master.
Bij optie 1 reageert het apparaat alleen op de eigen commando's. Bij een audioproduct alleen de audiocommando's en bij een video-product alleen de video-commando's. Apparaat is dan master.
Bij optie 2 reageert het apparaat zowel op audio-als videocommando's. Dit wordt gebruikt in een AV-opstelling als de luidsprekers op de TV zijn aangesloten (optie 2) en geen luidsprekers op de audioset (optie 0). Als de installatie is verdeeld over twee kamers kunnen ook beide apparaten optie 2 krijgen, als ze elkaar maar niet via infrarood kunnen zien. Apparaat is bij optie 2 master
Optie 3 wordt voor zover ik weet niet gebruikt.
Optie 4 wordt gebruikt om te voorkomen dat een apparaat op een Beo4 commando reageert als deze in eenzelfde ruimte staat als een ander B&O product, bijvoorbeeld 2 televisies in één ruimte, één in de voorkamer en één in de achterkamer. Als je de TV in optie 4 zet moet je LINK voor elke functie kiezen (LINK-TV, LINK-Radio, etc.). Apparaat is slave.
Optie 5 is gelijk aan optie 1, alleen is het apparaat dan slave.
Optie 6 is gelijk aan optie 2, alleen is het apparaat dan slave.
Het verschil tussen Master en Slave is dat een slave product wel signaal kan halen van een master product, niet andersom. Een BeoVision als Slave kan bijvoorbeeld wel signaal ophalen van een audioproduct die een master is, niet andersom. Reden hiervoor is dat bij een maximum van 16 producten in een Masterlinksysteem het wel handig is als de producten weten waar ze het signaal vandaan moeten halen.
heb je de installatie trouwens al een reset gegeven, dus een paar minuten de netspanning eraf?
bedankt voor jouw korte cursus de instellingen heb ik gedaan zoals jj verteld hebt v opt 2 a opt 0 . ik zal m nogmaals gaan resetten 10 min alles uit
maar nog 1 vraag heeft config audiu 1 of 2 er niets mee te maken? net zoals video config 1,2,3,4
Als je geen luidsprekers op het audiosysteem hebt aangesloten moet je hem in optie 0 zetten. Bediening gaat via de TV, als je de audiomaster ook in optie 1 of 2 zou zetten krijg je dubbele commando's. Als je dan bijvoorbeeld track 1 van een CD zou willen horen en je kiest 1 met de afstandsbediening, gaat hij naar track 11, omdat hij de functie via de TV én de audiomaster krijgt.
Mijn bs5 en 4x speaker en beolab 11 zijn aangesloten op bv 10.
In dat geval A.opt 0 en V.opt 2.
Dat heb ik dus. Bovendien ook onderstaande.
via beo 4 heb config video? Op video 1 staan.
Via beo 4 heb ik config audio? Op audio 1 staan.
Kan er een instelling anders staan op de gebruikersinstelling bs5?
Ben je wel de V-Opt en de A-opt tegen gekomen?
In de Beo4 zie zowel Config staan en daarna 1 keer op de List te hebben gedrukt, komt Option in beeld. Pas daarna (bevestigen met Go) komt V-Opt of A-Opt in beeld.
En alles terwijl de gehele set in stand by staat programmeren.
Als extra: A-opt 2 en V-opt kan ook. Komt weinig voor, maar is afhankelijk waar de speakers op zijn aangesloten. Maar meestal op de tv.
Ja ik zie config en option.
Speakers en bs5 aangesloten op tv. Bij config zie je dan video? Of audio ? Hier kies ik dan viedeo1 en audio1.
Vopt op 2 en à opt op 0. Heb jij idee beobuddy?
Gebruik eerlijk gezegd nooit de config menu's Als ik het goed heb, dan zijn de mogelijke instructies die in beeld komen bij de Beo4 afhankelijk van de config. Bij een oudere set (vroeger had je AV9000 in de config staan).
Ik ga altijd middels de list functie naar "Option", dan bevestigen (Go). Dan pas bij Vopt een 2 indrukken. De procedure herhalen en dan na "Option" weer List indrukken, zodat A-opt in beeld komt. En vervolgens dan een "0" indrukken. De standby led van zowel de tv bij V-opt als de standbyled bij de BS5 met A-opt, moeten even knipperen als je het getal 0 of 2 indrukt.
Bij de 2 indrukken knippert mijn tv wel. Als ik daarna met à opt de 0 indruk knippert B's niet.
Check de kabel tussen de sound 5 en de master. Haal ze bijvoorbeeld even van de stroom voor een paar minuten.
In de voedingskabel zit namelijk ook het ir-signaal die van de sound 5 ir ontvanger naar de master gaat.
Nu is de ir bij de master onderdeel van de software en kan om onduidelijke redenen wel eens weigeren. Ook het nalopen in het menu bij "Roles" kan een oplossing bieden. Zet Audiomaster op on als er geen andere center wordt gebruikt.
Stroom heb ik al van tv en bm/B's gehaald. 10 min. Kabel ligt in goot dus er kan niet zomaar iets mee zijn lijkt me.
Beosound 5 moet je gewoon handmatig instellen op de gewenste audio option.
via de beo-4 zie ik ook geen lampje knipperen op de bs5.
Suf, de Glühwein werkte niet mee...
Ik schrijf hierboven nog dat de ir bij de BeoSound/Master 5 onderdeel uitmaakt van de software.
De infrarood wordt dan ook niet met een A-opt instructie ingesteld bij een Beosound of Beomaster 5.
Dit gebeurt in het (service) menu onder het kopje "rollen", of "Roles".
Het wijzigen en opslaan en vervolgens op de juiste wijze instellen wil nog wel eens helpen.
De standaard Vopt 2 (alleen de beovision zal knipperen) en de A-opt 0 (alleen de master, sound of center zal knipperen) werkt bij alle masters, beosounds en centers, behalve dan dus bij de beosound 5 (encore) of beomaster 5.
Maar terug naar de Sound 5. Ga naar het (service) menu, vervolgens naar "rollen". Stel daar de BS5 in op audiomaster en vervolgens op optie 0.
Dat moet het zijn.
TD is geweest. Het blijkt dat door n software update ( ripper als cd speler of het opnieuw activeren van spotify) div. instellingen fout teruggezet werden.
Ik zei al dat ik audio opt 0 niet kreeg omdat ik Bs niet kort zag flikkeren. Volgens dealer is dat logisch want je kunt dat alleen op app zelf doen. Zodoende op app van 1naar nul gezet. Ook even ml uit bm gehaald. Na resetten werkt t weer als 'n trein.
Bedankt voor jullie input.