ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Bonjour à tous,
Je voulais savoir quelle était l'importance du diamètre du câble entre le beosound et les beolab (longueur 3m). J'en ai commandé chez sounds heavenly (diametre 2.5MM) et je les trouve petits en comparaison de ceux fournis par BO en origine ... Peut être est-ce juste la gaine plastique qui est plus épaisse?
Merci pour votre avis.
Le diamètre du câble dépend du type de câble powerlink - si elle est entièrement blindé ou entièrement câblé pour haut-parleurs BEOLAB avec s'affiche.
Si vous avez dit 'Sounds Heavenly' ce que l'utilisation est pour, vous aurez les câbles corrects.
Powerlink cable suitability for speakers;
Mk1 are for non IcePower speakers (for example the BeoLab 6000, early BeoLab 4000, BeoLab 8000)
Mk2 are for everything and can also carry data signals, so are perfect for BeoLab Penta.
Mk3 are for IcePowered (for example BeoLab 8002, BeoLab 6002, BeoLab 3)
The thickness/diameter of the cable depends on the type of powerlink cable - if it is fully shielded or fully wired for Beolab speakers with displays.
If you told Sounds Heavenly what the use is for, you will have the correct cables.
Dave.
Thank you Dave for your answer!