ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik heb 2 Penta's 6011 vorig jaar van Leslie overgenomen.
Ik hoorde een klik en er kwam geen geluid meer uit de Penta.
Ik heb de Amp eronderuit gehaald en de speakers rechtstreeks aangesloten op een versterker en dan worden de speakers wel aangestuurd.
Ik wil ze beide graag blijven gebruiken bij mijn PC.
Wat kan er gebeurt zijn en is dit te repareren?
Beobuddy?
Hallo,
Elke penta is te repareren. Of ze moeten in brand gestaan hebben
Er zijn wat standaard handelingen die in een penta versterker moeten gebeuren om hem weer aan de gang te krijgen.
Stuur maar een pm en de oplossing is nabij...
Je kunt de lab ook naar mij sturen dan zorg ik dat ie gemaakt wordt. Uiteindelijk heb je het van mij gekocht en voel me daar enigszins verantwoordelijk voor, alhoewel...
Brengen & Ophalen
Nah Leslie, het is jouw verantwoordelijkheid niet meer. Dit soort dingen kunnen gebeuren.
Ik wil deze week wel even bij Beobuddy langs gaan, dan neem ik die Beocenter 9500 ook gelijk mee om die relais(uitgangtrap) te vervangen.
Ik heb de amps nu tijdelijk los gekoppeld en rechtstreeks op een sansui au-x701 aangesloten...ik kies toch voor de vorige constructie :)
Als je ze dan toch bij beobuddy brengt zou ik het filter en componenten ook laten vervangen.
Kijken wat Beobuddy ervan vind.
Zeker weten dat ie er weer iets moois van maakt
Als je ze weer helemaal laat opknappen bij Beobuddy moet je wel om een bakje vragen voor tijdens het luisteren. Kun je onder je kin doen tijdens het luisteren, voor het kwijlen........
Niet om dat recappen nou af te kraken maar ik heb ooit filterboards van 1 Penta voorzien van nieuwe elco's (ook RedLines) en de ander origineel gehouden maar verschil horen? Nee dus. Of heb ik iets verkeerds gedaan?
Misschien de Beolab ook mee moeten nemen in komponentvervanging?
Ik heb het dan ook nooit over recappen gehad. Dat dekt de lading niet.
Hetgene wat ik met de penta's doe, wordt door menigeen wel gehoord. De verschillen zijn duidelijk merkbaar.
Degene die al penta's hebben, hebben na verloop van tijd een soort "muzikaal geheugen" ontwikkeld. Die horen direct de verschillen.
Voor degene die nog geen penta's hebben en ook aanwezig waren bij de demonstratie die ik heb mogen geven, had ik 2 paar penta's bij mij om een duidelijke A-B vergelijking te kunnen demonstreren met verschillende stukken muziek. Daarbij hoefde ik niet aan te geven wat de verschillen waren. Die details werden door de aanwezige zelf aangegeven.
Als ik bij jou kom dan moet ik de penta's zelf dus ook meenemen, i.p.v. alleen de amps.
Ok, als het dan niet alleen om het recappen gaat (waar ze hier in dit forum altijd zo prat op gaan) wat doe je dan wel met de labs (hoeft niet in detail).
Volgens mij heeft hij dat al eens uitgelegd hier.
Beobuddy, kan ik een afsprak met jou maken?
Beobuddy, kan ik een afspraak met jou maken?
Ik hoop dat die oplossing nabij is...
Als ik me goed kan herinneren heb ik je een PM gestuurd.
Als het niet het geval is wil je het me laten weten.
Ben ik wat ongeduldig?
Ik heb je een pm gestuurd, maar kennelijk is die niet aangekomen.
Ik zal nog een poging doen.
Blijkbaar is het bugged.
Mag ik mijn email hier achterlaten?
Of probeer eens beobuddy@gmail.com of beobuddy@kpnmail.nl.
Nu moet het goed zijn.