ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo; ik heb een vraagje. In mijn living heb ik een beosound 9000 met 4 beolab's 8000 en 1 beolab 2.
In mijn keuken heb ik een beosound 5 encore met daarop 2 beolab's 4000 aangesloten.
Nu zit ik eraan te denken om een powerlinkkabel van het ene systeem naar het andere te trekken; dus van een vrije stekker van 1 van die beolab's 4000 met een kabel naar een vrije stekker van één van die beolab 8000. De bedoeling zou dus zijn dat ik alle speakers tegelijktijd zou kunnen aansturen vanuit één van beide sytemen..Zou dit werken of beinvloed het " stilliggende systeem het ander spelende systeem te hard. ( Eventueel zou ik wel 2 kleine diodes in doorlaatrichting in serie met de schakeldraad kunnen plaatsen zodat het ene schakelsignaal niet binnen komt op de andere beosound.
Zou dit kunnen werken? of geeft dit problemen en/of kwaliteitsverlies.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.
Groetjes...Dirk
Worden de BL8000’s dan niet gevoed door de uitgang(en) van de BL2? Beter een verbinding dan van een BL4000 naar de ingang van de BL2.
Geen idee of het kwaad kan als per ongeluk beide systemen aan staan. Als je het weet te voorkomen zie ik geen probleem en zijn de diodes niet nodig, lijkt me. Die diodes verlagen wel het schakelsignaal met 0,7V.
Als je beide systemen aan zou zetten en je zou met diodes werken, dan los je het probleem met de inschakel misschien op, maar je krijgt wel twee gemixte audiosignalen. Lijkt me niet handig. Volgens mij zou je een stukje elektronica moeten hebben waarbij het eerst ingeschakelde systeem geluid blijft geven zolang het aanstaat, als het andere systeem later wordt ingeschakeld heeft dit dan geen invloed op het al spelende signaal. Dit zou via de inschakelspanning van de powerlink moeten kunnen werken. Is alleen wel een stukje werk en een stukje elektronica in je signaalroute dus theoretisch iets verlies.
Maar waarom geen koppel je de beide systemen niet via de AUX? Ik ken de Encore niet, maar als deze een audio in- en uitgang heeft kun je deze koppelen aan de Aux van de 9000. Zo kun je de signalen van beide installaties over beide installaties weergeven en heb je ook nog een onafhankelijke volumeregeling in beide ruimtes!