Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Revisie Beomaster 1900-2 (EDIT 17/4 Gefixt dankzij Beobuddy!)

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

Mkickert
Not Ranked
Posts 8
Bronze Member
Mkickert Posted: Tue, Mar 11 2014 5:35 PM

Hallo iedereen! 

Ben nieuw hier op het Nederlandse deel, en heb al een poos een Beomaster 1900-2.

Deze heeft de ververelende trek direct naar radiokanaal 2 te schakelen zodra deze aangaat, waarna hij er niet meer van af wilt.

Ik heb met de sets van Dillen alle caps en lampen vervangen, met matig succes. Nog steeds schiet hij naar de radiostand.

Zelfs na deze naar een oud-B&O reparateur in Spijkenisse te hebben gestuurd is er weinig aan veranderd.

Kent een van jullie een reparateur die er iets mee kan? Ik vindt het een fantastisch ding namelijk, en er is dermate veel aan vervangen dat ik er graag geld insteek om hem netjes te krijgen.

Zit inmiddels al op mijn derde namelijk, en ben er achter gekomen dat gebruikte 1900s even betrouwbaar zijn als een Russische roltrap Sad

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Tue, Mar 11 2014 6:10 PM

Welkom op het forum.

Zo zie je helaas dat niet alle, zoniet maar weinig, klachten worden verholpen door een setje elco's erin te plaatsen.

Elcootjes vergroten de stabiliteit die uiteraard van groot belang is. Maar of dat voldoende is? Heb je de gelijkrichter toevallig ook vervangen?

Kennelijk lekt er een stuurtorretje op het 2e FM kanaal waardoor de master naar de 2e preset wordt geholpen. Doet hij het ook zonder de bovenplaat?

Op zich moet dat prima te verhelpen zijn.

Blackrix, iPaul en ondergetekende kunnen je daarbij prima van dienst zijn. Alle hebben een tecnhische opleiding genoten wat van pas komt bij het opsporen van fouten.

Mocht je nog een exemplaar willen, ik heb hier nog 3 1900(-2) en een 2400-2. Maar de laatste blijft toch wel hier. Dat was mijn eerste zelfverdiende versterker in het begin van de jaren '80 met een setje S45-2's erbij.

MvrGr, Beobuddy.

Mkickert
Not Ranked
Posts 8
Bronze Member
Mkickert replied on Wed, Mar 19 2014 10:23 AM

Bedankt! Een mail is gestuurd :)

Mkickert
Not Ranked
Posts 8
Bronze Member
Mkickert replied on Thu, Apr 17 2014 5:58 PM

De Beomaster doet het weer!

Ik heb op aanraden van Beobuddy (Andre) de Beomaster bij hem langsgebracht ter reparatie.

Eenmaal bij zijn huisadres aangekomen stap je in een wereld vol met Deense huzarenstukjes. Alles van Beocenter tot Penta's staat er.

Na te hebben gepraat over de Beomaster ben ik meegenomen naar zijn werkruimte, waar allerhande meet- en soldeergerei staat.

Aan alles is te merken dat Beobuddy niet alleen een sterke achtergrond heeft in elektronica, maar ook een diepe passie voor B&O.

Ook een apparaat als het mijne, waar al eerder onderdelen aan veranderd waren, was geen probleem voor hem.

Al de avond nadat ik de Beomaster langsbracht was deze weer werkend. Toen ik hem de volgende dag ophaalde werd de reparatie uitgelegd, werking getoond, en de defecte onderdelen meegegeven. Service die ik niet eens van een officiele dealer zou verwachten, laat staan dat iemand je zo gastvrij in zijn huis uitnodigt. En dat tegen een een uiterst lage prijs. Ik kan hem niet hard genoeg aanraden!

Andre: nogmaals onwijs bedankt voor je hulp! Ik (en mijn bovenburen) ben nu al een aantal dagen heerlijk aan het genieten van de Beomaster. Perfect geholpen door een gepassioneerde B&O man - wat wil je nog meer?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Apr 18 2014 1:03 PM

Graag gedaan Marnix,

Dit soort extra waardering geeft altijd een fijn gevoel. Opvallend is te noemen dat ook de oudere apparatuur zijn aantrekkingskracht nog steeds niet heeft verloren. Ook niet onder de relatief jongere generatie.

Iets wat regelmatig hier op het forum te lezen is.

@ Marnix, om een weigerende wagen en defecte versterker te betitelen als zijnde "stukkendingendag" is een blijvertje. Origineel Yes - thumbs up

Page 1 of 1 (5 items) | RSS