Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Hoe de speakerkap te verwijderen van Beovox Penta?

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

Nickos
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Nickos Posted: Fri, Apr 27 2012 1:33 PM

Hallo,

Kan ik in het Nederlands praten of moet het in het Engels? Ik zal mijn vraag in het Engels stellen.

My Beovox Penta speakers are from the 80's and I think the lower speakers must be repaired. In very low bass music they sound weird and don't sound that clear. When I gently touched this speakers I noticed that on the left speaker these lower speakers are pressed in and I can feel a sort of hole in the conus. That should explain the vibrating sound when the bass kicked in.

My question is: Can I personally repair my speakers? How to remove the cover of the speaker and are there spare parts that I can buy?

Kind regards,

Nick

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Fri, Apr 27 2012 1:53 PM

Waarschijnlijk hebben ook jouw Penta's middentoners last van foamrot die je met wat handigheid zelf kunt "repareren". Hiervoor zul je nieuwe foamringen moeten kopen (4 per speaker). Op de site van Goodhifi staat een voorbeeld video hoe een en ander in z''n werk gaat. Wel veel geduld hebben om dit klusje te klaren.

De kap verwijder je door met je vingers de zijkant beet te pakken (enigszins door het doek heen) en los te trekken. Schrik niet, de koperen strips kunnen ook los komen maar dat is niet erg.

Welk type Penta heb je eigenlijk? Beobuddy (lid van Beoworld) is een expert om deze "jongens" weer helemaal als nieuw te laten klinken!

Brengen & Ophalen

Nickos
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Nickos replied on Fri, Apr 27 2012 4:52 PM

Oke gelukkig dat ik daar zelf bij kan. Ik dacht misschien moeten ze naar een audiozaak voor reparatie.

Jij hebt het over de middentoners, ik heb een site opgezocht van mijn type en door het doek heen kan ik voelen dat de onderste twee conussen beschadigd zijn. Dus volgens mij zit hier het probleem. En is het met het vervangen van die rubberen ringen opgelost? Of moet er helemaal een nieuwe conus in?

 Hieronder de site, het gaat om de Beovox Penta 6611:

Item.aspx?LanguageId=2&ItemId=444034

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Fri, Apr 27 2012 7:16 PM

Nou, als je de doeken eraf haalt dan zul je helaas tot de ontdekking komen dat naar alle waarschijnlijkheid alle 4 middentoners "verrot" zijn, dus 8 in totaal met die andere Penta zuil meegerekend! Vervangende ringen zijn er in rubber of foam, keus is aan jou. Ik gebruik altijd de foamringen zoals het origineel ook was.

Maar je hebt het de hele tijd over de conus? Misschien wordt het duidelijker om een foto te plaatsen zodat "wij hier" het beter kunnen beoordelen?

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (4 items) | RSS