Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Oct 26 2019 10:07 AM

Fik du med en BeoVision 7 40" stand, set dine muligheder. Yes

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Oct 27 2019 8:21 AM

Dansk B&O brochure Oktober 2019 - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Oct 28 2019 3:24 PM

Tag også et kig på denne. - https://www.av-connection.dk/?PGr=11824

Bemærk eARC symbolet.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Oct 28 2019 4:30 PM

Altid godt med valgmuligheder - Her Stage via VESA adapter.

BOBrb
Top 500 Contributor
Posts 88
OFFLINE
Bronze Member
BOBrb replied on Tue, Oct 29 2019 9:19 PM

"Brug LG's Magic fjernbetjening. Se side 10. Evt. BeoVision 7- 40" motorstand betjenes manuelt."

Do you mean, the handling of the motor-stand it's only managed with Beo 4 - or an other solution?


 

BOBrb
Top 500 Contributor
Posts 88
OFFLINE
Bronze Member
BOBrb replied on Thu, Oct 31 2019 12:02 PM

I've contact STBBrackets. The floor stand stay out of order. I'ts only possible operate manual.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Loads of these on the secondhand market....but be quick!

A lot of the dealers regret having thrown these away, when getting rid of the old BV7’s.

MM

There is a tv - and there is a BV

BOBrb
Top 500 Contributor
Posts 88
OFFLINE
Bronze Member
BOBrb replied on Thu, Oct 31 2019 3:08 PM

Hallo MM,

habe gerade einen original verpackten Fuß erstanden. Bin nur etwas unsicher, da der Fuß schlanker erscheint als für den BV 14-55 und so vielleicht optisch etwas unterdimensioniert erscheint, wenn man ein 55" Gerät daran hängt.

Weißt du wie der Stand vom BV angesteuert wurde und ob man das mit Almando lösen kann ?

 

Grüße BOBrb

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 1 2019 12:02 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 1 2019 12:03 PM

  

B&O - Prisliste Pr. 15. Oktober 2019. - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 1 2019 12:12 PM

Harmony stikpanel -

Bang & Olufsen - Beovision Harmony - manual - Start her

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Kan jeg kontrollere BeoSound Stage med Beoremote One -
Se video - Tryk her. - Læs også.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BS Stage understøtter AirPlay. At bruge AirPlay til at
streame audio til BS Stage som stand alone setup,
er altså en mulighed. Men kun i stereo lyd, ifølge Apple.
Vær OBS på teksten (Apple TV 4K med tvOS 12.)
Nyeste opdatering tvOS 13.2. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 5 2019 10:43 AM

'Peter Pans Hjemmebio' - Problem med Apple TV 3, startede for et par måneder siden.

ATV3 boksen tænder normalt, men slukker IKKE ved tryk på røde OFF taste på Beo4. Kontrol lys
på ATV3 boksen slukker, men tænder så igen.

Jeg har så været inde og se den seneste ATV3 software version er 7.4 (808). Så problemet er 
sikkert opstået med denne opdatering.

Min ATV3 boks med HDMI tilslutning aktiveres med tryk på 'ATV', via Beo4. Dette er opsat sådan
i PUC liste i mit BeoVision 7 Mk. III TV.

Aktiver jeg så 'TV' tasten = YouSee HD DVB tuner og ser lidt tv, og slukker mit tv igen, så slukker
ATV3 næsten hver gang. Så det er til at leve med. 

Apple TV 4K har for nylig fået ny opdatering. Andre har skrevet om linende oplevelser efter Apple 
TV 4K's seneste opdatering. -  Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 15 2019 8:24 AM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 15 2019 12:50 PM

Beovision Harmony-serien udvides, så den nu findes i både 77- og 65-tommer.
En 65-tommer 'sommerfugl' skal koste ca. 100.000 danske kroner. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 16 2019 12:59 PM

'Sommerfugl' koster ca.100.000 danske kroner.  Idea

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 17 2019 8:52 AM

 Jeg drømte engang om BeoSound 9000, men fandt ikke økonomi til den. BeoSound 9000 er et
B&O- klenodie der ikke var blevet råd dengang. I dag er det ligegyldigt. Jeg har jo pt. den lyd jeg
ønsker. Jeg laver mine tegninger ud fra min filosof - Din hjerne er nøglen til en god opsparing.
Er det muligt at spare penge, og opnå et tilfredsstillende resultat, er det det jeg vælger, med eller
uden B&O's produkter. Thumbs Up

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvorfor skal jeg (millemissen) blandes ind i det her?

Det er et setup, der virker for dig - lad folk blive inspireret eller ej.....men hold mig udenfor.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 17 2019 10:37 AM

Digital ULTRA HD 4K HDMI til HDMI + Audio (Spdif + RCA Stereo)  
Audio Extractor Converter ( Support Apple TV 4K).

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Nov 18 2019 7:00 AM

Harmony i 65" var så Bang & Olufsens nye trumfkort, skulle de have mere i baghånden f.eke med 5.1 . Surround sound. mm.

?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Nov 18 2019 3:55 PM

Beosound Stage Test: 18 Nov 2019 | Torben Rasmussen.- Læs her.

Tak til Torben - Det er en god og meget oplysende test. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 21 2019 1:12 PM

Video: Set up / tilslutning af BeoSound Stage - Tryk her.

 

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 23 2019 10:30 AM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

 

Jeg kan se, at du har postet dette billede flere steder nu.

Måske skulle du - for en god ordens skyld - erstatte dit TuneIn-billede med noget i denne stil.

Sådan ser det nemlig ud i Bang & Olufsen-app’en.....som netop muliggør, at man i den i Stage indbyggede TuneIn-funktion kan vælge en favorit-station ‘med ét tryk’.

BeoRemote One viser ens liste over favoriter direkte på remoten.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 26 2019 6:47 AM

Er her ingen på denne tråd der har valgt et LG tv, og en tilsluttet surround receiveren med
5.1/ 7.1  BeoLab højttaler tilsluttet. Det er da også en løsning, når B&O nu har valgt et tv
uden surround processor. ? ? Jeg forestiller mig, at dette er den mest almindelige løsning.

Jeg er da sikker på at B&O butikkerne stadig gerne vil sælge højttalerne, og på denne tråd
findes flere eksempler på hvordan aktive BeoLab højttaler tilsluttes.


________________________________________________________________

Hvad så med B&O's økosystem - Bang & Olufsen App, vil Millemissen så spørge.
Ja det er der delte meninger om. - - -

mm08642:
De fleste professionelle apps, jeg bruger, tilbyder allerede disse multitask-funktioner på Apple iPad.

Kun B&O's software udviklings team har sandsynligvis brug for 2 år for at diskutere, om de givet
funktioner giver mening for deres kunder eller ikke. Efter en lang og kompliceret beslutningsproces
har de brug for yderligere 2 år for at finde en studerende med de nødvendige færdigheder til at
implementere det i B&O-appen. I tilfælde af at de ikke finder en studerende, vil det aldrig blive realiseret.

Jeg ved, det er sort sarkasme, men udefra ser det ud til, at B&O-softwareteamet fungerer på den måde.

 
Fansastic:
Ved to lejligheder har jeg sendt en fejlrapport til B&O care gennem appen. Desværre modtog jeg
overhovedet ingen feedback på mine to meddelelser. Der er noget galt med app-support funktionaliteten.

Her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvor vil du hen med det, Peter Pan?

 

Fyren med den ‘sorte sarkasme’ brokker sig over, at B&O ikke prioriterer en funktion, som han personligt ønsker sig......og det med det samme.

Hvad med bare at have lidt tålmodighed - der er ikke en hær af software-ingeniører på B&O.

I den selvsamme tråd stillede sig spørgsmålstegn ved det ønske - og tillod mig at skrive, at jeg personligt ikke har brug for den....sådan er vi jo så forskellige.

Men ok, hvis man er den type, multitask-typen, der sidder og tjekker mail, surfer, skriver tekster samtidigt med at han/hun betjener sit B&O-setup.......og ikke kan undvære, at det sker som to vinduer på samme skærm, så fred være med det.

Måske kommer det, måske ikke - og så kan man jo selv afgøre, om man vil gøre brug af det eller ej.

Det er bare ikke noget at hidse sig op over!!!

 

 

Jeg ved ikke, hvad denne Fantastic har gjordt?

Jeg har selv - lige for et par dage siden haft kontaktet ‘Costumer Service’ - det første svar fik jeg dagen efter og et opfølgende fik jeg efter tre dage.

 

MM

 

There is a tv - and there is a BV

GaSelle
Not Ranked
Posts 16
OFFLINE
Bronze Member
GaSelle replied on Tue, Nov 26 2019 11:37 AM

Enig. Jeg har også fået svar inden for 24 timer, de to gange jeg er kommet med et forslag til deres support, via app´en.

 

Det virker til, at trådstarter er overordentligt glad for at stykke billeder sammen af alt mellem himmel og jord - men det virker helt utroligt rodet. Jeg ville aldrig overveje, at koble mit nye B&O fjernsyn op til en japansk surroundreceiver eller på anden måde lave den slags "blandingsmisbrug" (sagt med et glimt i øjet). For mig er nydelsen ved et B&O anlæg (gerne klassisk), at det hele passer sammen. Forstærker, pladespiller, cd, fjernbetjening, højttalere - det hele. Din løsning virker sikkert, men tiltaler ikke mig.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 26 2019 8:21 PM

Bang & Olufsen - Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. -

Læs her.

 

Emil Jensen
Top 150 Contributor
Denmark
Posts 766
OFFLINE
Bronze Member

Peter Pan:

Er her ingen på denne tråd der har valgt et LG tv, og en tilsluttet surround receiveren med
5.1/ 7.1  BeoLab højttaler tilsluttet. Det er da også en løsning, når B&O nu har valgt et tv
uden surround processor. ? ? Jeg forestiller mig, at dette er den mest almindelige løsning.

Jeg er da sikker på at B&O butikkerne stadig gerne vil sælge højttalerne, og på denne tråd
findes flere eksempler på hvordan aktive BeoLab højttaler tilsluttes.
________________________________________________________________

 

Jeg har haft denne løsning i mange år, i mange forskellige setups.

Indtil jeg købte Beovision Eclipse,

Lad mig bare sig det sådan, jeg går aldrig tilbage medmindre at B&O stopper med Beovision.

Det er bare på godt jysk træls at bruge, og træls at se på...

Beovision Harmony 77" 2nd Gen, Beolab 5, Beolab 17, Beosound 1, Beoplay M3, Beoplay Portal, Beoplay Earset, Beoliving Intelligence 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 26 2019 8:51 PM

Tak for svar Emil Jensen. Yes - thumbs up
_______________________________

Introduktion fra Bond 2 User Manual -
Tak, fordi du købte TIBO Bond 2 enheden. Vi håber, at din oplevelse med Bond 2 bliver sjovt i mange
år fremover. Bond-serien er en familie af trådløse modtagere, der kan gøre din eksisterende Hi-Fi i
stand til at spille trådløs streaming af musik i høj opløsning. Forbind blot Bond 2 til dit Wi-Fi-netværk,
download den gratis TIBO-app til din smartphone eller tablet, og du er på vej til at begynde at musik
streame. Den eneste forbindelse, der kræves mellem Bond 2 og din Hi-Fi, er enten et PowerLink MK
III eller en simpel ledning 3,5 mm til RCA phono-forbindelse fra og til.

Du kan også streame via Bluetooth. Bond 2 er også kompatibel med TIBOs multi-room, multi-play
system. Tilføj anden kompatibel TIBO produkter som Vogue, Sphere og Choros modeller, og du kan
snart opbygge en omfattende multirumssystem omkring dit hjem. Spotify-softwaren er underlagt
tredjepartslicenser, der findes her: https://developer.spotify.com/legal/third-party-licenses/

Se video Tryk her.

Pris Ca. 880 Dansk krone. Kan også købes her - Tryk her.

TomErik
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
TomErik replied on Sat, Nov 30 2019 5:21 PM

Hej Peter (og andre kyndige B&O folk),

 

Har I nogen ideer til tilslutning af en ekstern lydkilde (f.eks. TV) til Beosound5 / Beomaster 5?

Jeg har læst mig til at der skulle være problemer med audio delay hvis man bruger USB Behringer lydkortsløsningen, og dette er jo ikke optimalt når man ser en film. 

 

Findes der nogen mulighed for at få en anden AUX lydkilde (Gerne digital SPDIF / Toslink) ind gennem et BS5 / BM5 system? 

 

BS5 / BM5 skal bruges sammen med et sæt Beolab 5 højtalere. 

Grunden til et ønske om BS5 / BM5 er da jeg gerne vil have mulighed for at afspille et digitalt musik bibliotek, men gerne uafhængigt af PC / mobil / tablet / streaming tjenester, og her virker BS5 / BM5 som en meget oplagt løsning. 

 

Forslag til andre løsninger modtages også med kyshånd.

Jeg har selv også kigget på BS5 Encore, men da frafalder muligheden for 2-vejs kommunikation med en Beo6 fjernbetjening, som ellers er en lækker feature.

 

Mvh.

Tom-Erik

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 30 2019 11:09 PM

Hej TomErik

Vælges BeoMaster 5 / BeoSound 5 - er den bedste ud og indgang MasterLink.



Så ved jeg jo ikke om dit TV kan modtage MasterLink stik. Fordelen er at
audio så ikke skal konverteres fra analog til digital, som KAN give audio delay.

TomErik
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
TomErik replied on Sun, Dec 1 2019 8:19 AM

Hej Peter,

Tak for dit svar. 

Det er desværre ikke et B&O TV som skal tilsluttes, men en Panasonic projektor.
Så jeg er i tvivl om det er muligt at forbinde via MasterLink.

Jeg har efterfølgende fundet følgende indlæg fra Steve fra Soundsheavenly: 
https://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/23421.aspx

Hvor han beskriver brug af en Beolink converter for at forbinde til Masterlink, hvor jeg så har mulighed for at bruge en DIN til RCA adapter for at føre et analogt lydsignal ind. 

Det virker dog lidt fjollet at føre et analogt signal ind til hvad der ellers er højtalere med digitale indgange (Beolab 5), specielt når jeg faktisk allerede har lyd signalet som digitalt Toslink / SPDIF via en HDMI switch / audio splitter, som denne:
https://www.ebay.de/itm/5X1-Port-4K-Full-HD-1080P-3D-HDMI-Audio-Switch-Selector-Splitter-Extractor-/273808840023?hash=item3fc0475557

Jeg ville ønske at Beomaster 5 bare havde en normal digital SPDIF indgang til AUX i stedet for tvungen brug af USB port. Det havde gjort det noget simplere.

Alternativt har jeg også overvejet om jeg skulle gøre brug af en form for SPDIF switch på SPDIF indgangen på Beolab 5, men da forudser jeg at jeg kommer i problemer hvis jeg ønsker at lade Beomaster 5 styre lydniveau på Beolab 5, hvilket så vidt jeg lige kan se kræver Powerlink forbindelse. 

Mvh.
Tom-Erik

TomErik
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
TomErik replied on Sun, Dec 1 2019 8:19 AM

Dobbelt post.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

@TomErik

Det korte svar er: ‘glem det’!!!

Begge dele er gamle ting og ikke gearet til de opgaver, du - og andre gennem nogle år - forventer.

(Hvilket jo ikke betyder at BS5/BL5 ikke er en fin kombination.....hvis man blot vil afspille egen lokal musik).

Eneste mulighed er at bruge et B&O-tv fra Masterlink-generationen (som Peter Pan ganske rigtigt antyder)!

 

Der er B&O-løsninger til dette i dag, men ikke hvis du ønsker betjening á la BeoSound 5 - uden en tablet/app.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Hey. Vedr. TIBO Bond 2: Nogen der ved om den vil trigger on/off til f.eks. Beolab 3500 når tilsluttet via DIN Powerlink?

Altså hvis jeg starter streaming til enheden, vil den så selv tænde Beolab, eller skal det gøres via Beo-fjernbetjening? - Og vil den trigger et off efter X sekunders/minutters "stilhed".

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Hey. Vedr. TIBO Bond 2: Nogen der ved om den vil trigger on/off til f.eks. Beolab 3500 når tilsluttet via DIN Powerlink?

Altså hvis jeg starter streaming til enheden, vil den så selv tænde Beolab, eller skal det gøres via Beo-fjernbetjening? - Og vil den trigger et off efter X sekunders/minutters "stilhed".

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Hej agenten0075.

Den 4,5V trigger strøm aktive BeoLab højttaler, IKKE  Beolab 3500 som almindelig
vis skal modtage signaler fra et BeoMaster eller BeoVision TV, via et MasterLink kabel.

Gå evt. på side 26, og se en anden mulighed med BeoLab 3500 link højttaler.

Page 33 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 31 32 33 34 35 Next > ... Last » | RSS