Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Julemusik online - Tryk her. - Uden reklamer - Tryk her.

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Takker :-)

gd61
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
gd61 replied on Wed, Dec 4 2019 2:42 PM

Hej

Jeg har valgt en løsning uden en AV Receiver - men istedet brug af Axiim Link WISA transmitter - som beskrevet i denne tråd:

https://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/38671.aspx

Evt. erfaringer med Center Channel højtaler modtages meget gerne.

MVH gd61

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Dec 5 2019 12:27 PM

Hej gd61. Tusind tak for dit indlæg.  På dit link kommer der jo gode svar.  Yes - thumbs up

______________________________________________________________

Millemis:
Har du også et juleønske fra B&O ?.
Steve (SoundsHeavenly) hjælper dig på vej......Tryk her.

Fra 2013. Ja det var dengang.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Dec 11 2019 9:43 PM

Peter Pans Hjemmebio -

Havde B&O haft mod og råd, havde f.eks en Yanaha surround forstærker, og lignende
produkter nok haft et mere smart Beo design. Men B&O har hverken råd eller mod,
og så må folk jo købe hvad de kan få.
.
Når jeg fælder en tåre, er det grundet det dilemma, at den fysiske størelse på f.eks Yamaha
skyldes der skal være plads til forstærker, og en masse Phono udgange. Men Beo kunder
er i mindretal, med hensyn til at benytte aktive højttaler. Vi har kun brug for en forforstærker
med diverse dekoder. Men da vi er i mindretal bliver prisen højere på en surround forforstærker. 
.
Dette rammer også B&O selv om de vil spare div. forstærkere, og vil kunne skabe en designet
surround forforstærker med mindre dimensioner. En surround forforstærker har jo per definition
pre-out. Personligt er jeg så gennem tiden nået frem til at mine passive BeoVox Penta, som
jeg benytter som front højttaler, spiller langt bedre når de får 2 x 500 Watt. Det er der ikke
mange af de surround receiver vi ser, der kan levere. Mit øvrige 5.1 setup består af aktive højttaler.
.
Derfor vil jeg alligevel altid benytte mine to ICEpower moduler til mine BeoVox Penta, og hente
pre-out signaler på surround forforstærkerns front højttaler udgang. Det gør det endnu mere
meningsløst, at være nødt til at købe en surround receiver, istedet for en surround forforstærker. 
.

.
Da mit BeoVision 7-40" Mk III TV ikke holder evigt, forbereder jeg mig på at mit næste TV bliver
et LG 55" OLED Cx TV. Sådan kan jeg genbruge gulvstand og min BeoLab 7-4 centerhøjttaler i
et LG tv setup.
.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Dec 17 2019 10:20 PM

Vi må bare selv være kreative !

Bang & Olufsen nedjusterer forventninger til året markant. Krisen fortsætter i Bang & Olufsen, der
endnu en gang må nedjustere forventningerne. Bang & Olufsen har tirsdag aften atter nedjusteret sine
forventninger. Det fremgår af en meddelelse til fondsbørsen.

Koncernen med hovedsæde i Struer regner nu med et fald i omsætningen i regnskabsåret 2019/20 på
13 til 18 procent mod tidligere en prognose om en “encifret vækst”. Det er således den fjerde nedjustering,
selskabet gennemgår på knap et år. – Faldet i omsætningen har været større end forventet, hvilket skyldes
flere faktorer – blandt andet at selskabets partneres salg til forbrugernes ikke har været tilfredsstillende,
skriver B&O i meddelelsen. –

Den strategiske retning er uændret, men det står klart, at der skal ske en fundamental ændring af salgs-
og marketingsindsatsen og skabes en kultur, hvor vi er tættere på kunder og partnere, siger Kristian Teär,
der er administrerende direktør i B&O, i en pressemeddelelse. B&O forventer også en nedgang i selskabets
driftsmargin – ebitmargin – på mellem minus 4 til minus 9 procent. Her var forventningen førhen, at den ville
være bedre end sidste år. Endelig spås de frie pengestrømme at lande i et negativt interval mellem 100 og
150 millioner kroner. Den oprindelige forventning var på dette område en positiv pengestrøm.

Hvad angår forventningerne til andet kvartal af regnskabsåret 2019/20 forventer Bang & Olufsen et fald i
omsætningen på 31 procent. Selskabets nedtur begyndte den 19. december 2018, da Bang & Olufsen blev
tvunget ud i en nedjustering. B&O havde skudt forbi sine forventninger til omsætningen, hvilket førte til, at
selskabet skruede ned fra en forventet vækst på 10 procent til 0 procent. I løbet af første halvår af 2019 fulgte
to store nedjusteringer. Omsætningen endte med et fald på knap 14 procent for regnskabsåret.

Bang & Olufsen offentliggør det endelige regnskab for første halvår af 2019/20 den 14. januar 2020.

17. DEC 2019 /ritzau/ Erhverv /  Læst her.
____________________________________________________________________________________

Harmony Sound Center forventes først klar til levering primo 2020, men tv-delen kan leveres allerede nu.

https://lbs-b-o.dk/produkter/beovision-harmony-65-sound-center

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

Harmony Sound Center forventes først klar til levering primo 2020, men tv-delen kan leveres allerede nu.

https://lbs-b-o.dk/produkter/beovision-harmony-65-sound-center

Var vel også planlagt for 65”-versionen.

Hvor LBS-B-O.dk så vil få dem fra er svært at vide - de er ikke autoriserede B&O-forhandlere mere.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Dec 23 2019 1:29 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Dec 25 2019 8:14 PM

Så blev det desværre ikke i år fruen fik det længe ønsket oled rulle tv i jule gave. Stick out tongue
LG har valgt at udskyde deres ‘rollable’ OLED TV til 2. halvdel af 2020. - Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Dec 27 2019 7:56 AM

Da jeg i sin tid købte BeoMaster 4400, viste B&O stolt den tekniske opbygning frem.

Er det muligt, på samme måde at se den tekniske opbygning af Harmony soundcenter. ?
Vi er jo stadig en del nørdet, med interesse for dette.

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member
agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

agenten0075:

Så PP... Nu er der nyt fra fjernsynsgardin-firmaet Smile

https://www.recordere.dk/2020/01/lg-paa-ces-et-rulle-oled-til-loft-og-et-48-oled/

....og dermed er der fin plads til hans nuværende BL7-4 nedenunder 😉

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Takker agenten0075. Yes - thumbs up

_________________________

Lydcenter, (der straks fanger din opmærksomhed). Tryk her.

Så lad os da se herlighederne, bag div. dækplader.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvad med at lytte til herlighederne - måske vigtigere end at se på enheder i et kabinet!

Eller hvad?

MM 

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

I må gerne sende billeder af lyd centers opbygning, så også Millemissen kan få syn for sagen.

Jeg er ikke helt klar over om han mener han bliver skuffet over hvad han evt. ser. Confused

B&O - Så lad os se herlighederne, bag disse dækplader. Fondet billeder ser vi jo hele tiden.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Et alternativ kan jo være -

Yamaha CX-A5200 Forforstærker - Yamahas nye processor er et overflødighedshorn af features
pakket ind i lækkert design og med topklasse komponenter hele vejen igennem. Den er designet
til at levere topklasse-lyd i både surround og stereo. Pris 19.999. DKK - Tryk her.

Der bliver bestemt overskud til en aktiv kvalitets centerhøjttaler, og de nødvendige adapter kabler,
da prisen er en tredje del af hvad alene B&O's Harmony soundcenter koster.

På CES-messen 2020 vil LG Display fremvise seneste OLED TV-koncepter, som kan være på vej ud til
forbrugerne - Heriblandt er LG's 48-tommer OLED klar. En TV størrelse der passer mig langt bedre.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

Jeg er ikke helt klar over om han mener han bliver skuffet over hvad han evt. ser. Confused

 

Næ, for jeg har allerede fået ‘syn for sagen’......jeg har nemlig hørt Sound Centeret ved flere lejligheder!

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

B&O - Så lad os se herlighederne, bag disse dækplader. 

Ønsk du bare det - man kan vel sammenligne det med manden, der blot skal se ned i motorrummet på en (moderne) bil, før han er sikker på, at den bil er ok i alle henseender.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Millemissen. Du er nok den eneste mand der køber en bil, uden at se motoren. Big Smile

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

Millemissen. "mjav" - Du er nok den eneste mand der køber en bil, uden at se motoren. Big Smile

At se motoren hhv at glo ned i motorrummet er langt fra nok til at bedømme om en bil egner sig til det, du ønsker.

Tag en prøvetur.....det vil nok fortælle dig mere.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Læs B&O's farvestrålende online brochure, og stol på god lyd og holdbarhed.

Hvad bliver DIT næste indkøb - udviklet og distribueret af Bang & Olufsen. ?

______________________________________________________________________

Nyt fra CES 2020.
LG CX, som erstatter C9, er nu den mest omfangsrige serie. Den spænder fra det nye,
mindre 48-tommer format op til 77-tommer. 48-tommer udgaven. - "Denne 4K UHD-version
(model OLED48CX) gengiver endnu skarpere billedkvalitet med sine over 8 millioner pixels
på en 48-tommer skærm, hvilket svarer til samme pixeltæthed som på et 96-tommer 8K TV,"
pointerede selskabet.

Disney+ og Apple TV app
Skærmene har seneste version af webOS-platformen (versionsnummeret blev ikke oplyst),
som for nylig fik tilgang af Disney+ app'en, foruden apps til Netflix, HBO, YouTube, Viaplay
m.fl. Der mangler fortsat en app til DRTV.

I år vil Apple og LG desuden udrulle Apple TV app'en, som skal benyttes for at få adgang til
streamingtjenesten  Apple TV+ samt iTunes-film og Apple TV-kanaler. LG oplyser, at app'en
bliver tilgængelig til 2020, 2019 og 2018 LG TV. 2018-modellerne var ikke del af den oprindelige
udmelding, så LG har, i hvert fald delvist, lyttet til købernes kritik.

Læs mere her. - 2019. Enheder, der under­støtter Apple TV-appen. Tryk her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

______________________________________________________________________

Skulle det have undgået jeres opmærksomhed, er et BeoVision TV et TV fra LG.

Det bliver ikke mere rigtigt af, at du gentager dette i en uendelighed.

Og det bliver ikke mig, der skal overbevise dig om, at tv-delen rigtigt nok er fra LG, men lyddelen (inklusive alt, hvad der har med input-sektionen/PUC, NL-integration osv), den samlede betjening med en BeoRemote One og samarbejdet mellem lyd og billede samt designløsningen er fra B&O.

Det vil aldrig lykkedes - dertil er du alt for bedrevidende og frem for alt stædig.

Og egentlig kan jeg ( læs: vi) være ligeglad/e med det - drøm bare videre om forgangne B&O-tider.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jan 7 2020 12:37 PM

Du glemte at svare.

Hvad bliver DIT næste indkøb - udviklet og distribueret af Bang & Olufsen. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

LG C10 48-tommer Førstehåndsindtryk: Med en mindre skærmstørrelse, der vil passe til mange mennesker,
åbner LG CX 48-tommer OLED (OLED48CXPUA) OLED-teknologi for et større udvalg af mennesker, der har
ønsket et 4K-tv i høj kvalitet. Selvom tv'et muligvis er mindre end tidligere modeller, er det stort med funktioner,
med Filmmaker Mode, Dolby Vision IQ og Nvidia G-Sync-teknologi alt indbygget. LG CX 48-tommer OLED
(OLED48CXPUA) -design - Lille nok (næsten) til brug på et skrivebord. - Tryk her.

Big Smile  Xeo 3 er jo en del af mit setup såeee. Dynaudios trådløse aktive Xeo 3 til skrivebords tv. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jan 10 2020 9:25 AM

LG C9 med B&O Stage + Remote: HDMI-CEC spørgsmål. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 16 2020 10:58 AM

Læs mere her.

Fra link -
April 2020 vil Kristian Täer præsentere en ny treårig strategi, hvor vejen til stærkere økonomiske
resultater vil blive skitseret. Men allerede nu lyder det, at strategien vil indeholde øget forbrugerfokus,
specifikke salgsinitiativer, stærkere og mere hyppige produktudgivelser og omkostningsoptimeringer.

Forbrugerfokus - hyppige produktudgivelser er ønskværdigt. Det er dog lang tid at vente på nyt fra B&O.
Hvis det så er nye farver på eksisterende produkter som vi har set det længe ?, mener jeg ikke det vil
ændre noget for B&O.

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Jan 16 2020 12:02 PM

Dette er et Bang & Olufsen entusiastforum.
Det er naturligvis i orden at nævne, diskutere og sammenligne, men denne tråd har længe drejet og udviklet sig i retning af at blive en reklamesøjle for et andet fabrikat.
Lad den ikke gå længere i den retning.

Martin

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jan 17 2020 9:01 AM

Der er gode ting i horisonten - små 3 måneder. Spændende tider, ser frem til det. Håber B&O finder en vej for fremtiden.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jan 22 2020 8:25 AM

Efter April 2020 kommer de gode tider nok tilbage, med nye Bang & Olufsen
produkter, et flertal MÅ eje.... Men hvad kan du forestille sig det kunne være ?

Rasmus Larsen:
Bedre TV-lyd til folket! Udvid serien af lydløsninger til TV fra andre producenter  De skal
naturligvis være til at betale, så B&O må gerne følge eksemplet fra Beosound Stage.

Viggo Helbo:
En løsning kunne være at B&O modificerede Eclipses centerhøjtaler og surround modul så
man kunne tilslutte det til alle TV, som man nu kan med Stage? Er der nogen grund til at
udvikle/designe noget nyt...der kan det samme? "Eclipse løsningen" bliver måske for dyr ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Feb 4 2020 11:57 AM

BEOVISION ECLIPSE V2. Fra april 2020 -

Det er ganske vist - Emil Jensen har det fra hestens mule.



Millemissen har også hørt det. Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

LG C9 - Stage - HDMI-CEC - Remote One. Hvordan virker det. -

Læs her.

W.Frankenberg / Gandalf
Top 500 Contributor
Heilbronn / Germany
Posts 290
OFFLINE
Bronze Member

ser godt ud, desværre kan jeg ikke følge linket til problembeskrivelsen sprogligt (jeg er tysk).

Er der en måde at genaktivere motorstativet og betjene det med en BeoOne eller Beo4?

(Oversættelse fra tysk via Google)

Beste Grüße, Best regards ,

venlig hilsen fra tyskland

wilfried

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Feb 7 2020 12:27 PM

Hallo W.Frankenberg. - Leider nein. Sad

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 12 2020 6:38 AM

Hvad pusler B&O med -
ISOBEL, hvilket står for »Interactive Sound Zones for Better Living«

»Man skal altså forestille sig, at man kan sidde i et hjørne af et rum og læse
en bog og høre opera, mens der et andet sted i rummet bliver spillet noget helt
andet musik – uden at man bliver generet af det,"fortæller Søren Bech", der er
forskningsdirektør hos Bang & Olufsen. Projektet er et samarbejde mellem
virksomhederne Bang & Olufsen, SoundFocus, Wavecare, og  Aalborg -
Universitets institutter for Elektroniske Systemer og Datalogi. Sammen skal de
udvikle og afprøve et interaktivt dynamisk lydzone system, som i første omgang
skal tages i anvendelse på hospitaler og i private hjem. / Instagram. 

Normann
Top 500 Contributor
Posts 277
OFFLINE
Bronze Member
Normann replied on Wed, Feb 12 2020 7:06 AM

Spennende..

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Feb 16 2020 7:40 AM

Jeg vil mene at bendix's nye Vogels OP1 stand, her med BeoSound Stage, kan dele vandene designmæssigt.

Hvad mener du. Er du til dette design. ? - Vogels Next OP1 TV møbel. Tryk her.

CB
Top 75 Contributor
> You are Here <
Posts 1,762
OFFLINE
Bronze Member
CB replied on Sun, Feb 16 2020 8:18 AM

Peter Pan:
Hvad mener du. Er du til dette design. ?
Design Confused

From https://www.autotitre.com/forum/Vehicules-speciaux/Photos-de-voitures-de-Police-34001p59.htm

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Feb 18 2020 9:54 PM

Hej CB - Jeg mener det er fint med valg muligheder, og mange syntes godt om træ.

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Udmærket design-oplæg, synes træfoden er pænere med TV'et, end blot højttaleren - en cm luft mellem skærm og højttaler, så er den hjemme! - og så måske end let sort-bejdset udgave Smile

Page 34 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 32 33 34 35 36 Next > ... Last » | RSS