Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beogram 3500 forkert nåletryk eller dårlig pick-up

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

Lohmann102
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Lohmann102 Posted: Mon, Sep 15 2014 3:25 PM

Hej nogen der har et bud på hvad min Beogram 3500 fejler, den springer i musik numrene lidt ligesom hvis nåletryk er forkert indstillet det er en mmc - 4 pickup der sidder på den og iflg manual skal den stå på 1,2gram hvilket den gør, har prøvet og stille den på 1,5 -1,8 gram men hjælper ikke. hvordan afgør jeg om det er pickup der er dårlig eller er det et helt andet problem -.håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med og få den på rette "spor"igen mvh Kim

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Thu, Sep 18 2014 9:54 AM

Hej Kim

Du skal se om tonearmen følger med pladen, når Pickuppen ligger i sporet. Da din BG er mindst 20 år gammel kan indstillingen, der styrer fotocellen, der igen styrer tacho motoren med drivremmen, til tonearms styringen  være skredet.. Her på BEOWORLD kan du downloade servicemanualen, som beskriver hvordan du justerer tonearmen, så den hele tiden følger med pladen og er vinkelret på pladen. Når pladen afspilles skal tonearmen og pickuppen hele tiden være vinkelret med pladen. Hvis fejlen er for stor hopper nålen i rillen.. Dit nåletryk er korrekt.

mvh / fritz 

Lohmann102
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member

Hej Fritz tak for dit svar jeg har hentet service manual og har prøvet og følge anvisning, men den gør det desværre stadig, har ikke lige justeret blænde for photo control da jeg ikke lige forstår hvad der menes der, er med så langt som og kører pickup i skæring 5 med stille stående pladetalerken men så stopper det , er der nogen steder du kan anbefaler hvor jeg kan få lavet den uden de flår armen af en økonomisk.

mvh /KJ

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Kontakt Dillen, han er i KBHN

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Fri, Sep 19 2014 10:42 PM

Hej igen Kim

Du skal sætte en plade på, og start afspilning. Der efter skal du se om tone armen forbliver parallel indikatorarmen, men pladen afspilles. Indikator armen lyser enten 33 eller 45 alt efter om det er en 33 eller 45 plade. Du kan bruge hvilken som helst LP eller single. Hvis det kniber med justeringen ja så kontakt Dillen.  Se ovenstående mvh Fritz/

 

 

 

Page 1 of 1 (5 items) | RSS