Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Probleem geluid Beovision LX6000

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 1 Follower

Erwin
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
Erwin Posted: Wed, May 30 2012 1:41 PM

Hallo,

Via via heb ik een Beovision LX6000 met afstandbediening gekregen. De afstandbediening zorgt er soms voor dat bij elke knop die ik indruk, de tv uitgaat. Andere keren doet hij het echter zonder problemen. Wat echter het grootste probleem is, is dat het geluid niet werkt. Voor het transporteren deed hij het volgens mij wel. Hij staat niet op mute. Moet ik nog een andere kabel aansluiten dan de coaxkabel? Ik heb geen verstand van techniek, dus als het probleem eenvoudig te verhelpen is, zou mij dit enorm schelen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Met vriendelijke groet,

Erwin

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, May 30 2012 4:24 PM

Als je op SOUND drukt op de BeoLink 1000, welk niveau krijg je dan in het beeld van de LX6000 te zien?

Erwin
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
Erwin replied on Thu, May 31 2012 10:21 AM

Op dit moment zet de BeoLink 1000 mijn televisie weer met elke knop weer uit. Toen ik eerder op SOUND drukte, was het rond niveau 40. Ik heb het tot het maximale niveau geprobeerd, maar er kwam geen geluid uit.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, May 31 2012 7:13 PM

Check even met sound 1,2 of 3 of dat niet toevallig het geluid naar de externe (niet) aangesloten speakers wordt geleid.

 

Verder kan het liggen aan losse contacten in de eindtrappen. Dat is een bekend euvel in de 5000/5500 en de 6000 chassis. Door warmte/kou wisselingen van de eindtrappen kunnen de eindtrapjes losraken. 

Erwin
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
Erwin replied on Fri, Jun 1 2012 1:08 PM

Bedankt voor je reply. Hoe check ik sound 1,2 of 3? Heb er geen externe speakers aangesloten, maar wellicht sluist hij het geluid wel daarheen. 

 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Je moet Sound 1 store indrukken. Vervolgends krijg je boven in beeld de bevestiging "Internal" in beeld.

Erwin
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
Erwin replied on Mon, Jun 4 2012 4:39 PM

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb de hoop echter op gegeven, tv gaat nog steeds vaak uit bij een druk op een knop van de afstandsbediening. Ook heb ik het geluid niet werkend kunnen krijgen. De tv gaat terug naar zijn vorige eigenaar, hopelijk kan hij er nog wat mee doen.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Ik zou eerst eens een andere link 1000 of beo4 proberen. Zit best een aardig geluid in de LX6000 (als het doen ;-) )

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Fri, Jul 6 2012 4:10 AM

Hallo Edwin,

Het probleem is waarschijnlijk de printplaat van de remote Beolink 1000. Deze kan vervuild zijn en vreemde contacten maken.

Dus een andere remote of fixen van de print is proberen waard.

 

Groet, Robert

Page 1 of 1 (9 items) | RSS