Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Valg af Set top box til Beovision 4200

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

ohaue
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
ohaue Posted: Fri, Feb 5 2016 7:59 PM

Hejsa,

Også hos mig slukkes det analoge signal lige om snart. Jeg skal have i en DVB-C modtager til mit BV4200 som skal kunne styres af BEO4. Jeg kunne købe en af de dyre som er forberedt til B&O og som kan styres direkte gennem scart-kablet. Dog har jeg læst mig frem til at BV4200 kan styre flere typer STB'er ved hjælp af en ekstra IR sender.

Fjernsynet er gammelt og dermed er STB/PUC listen er gammel (se vedhæftede billede), men jeg tænker at der må være noget sammenfald mellem IR koder og nogle nyere DVB-C STB enheder ?

Nogen som ved hvilken nutidig DVB-C STB enhed jeg kan købe som kan bruges sammen med en af de nuværende muligheder i fjernsynet ?

Mvh Otto 

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Fri, Feb 5 2016 8:57 PM

Hej Otto

Du kan få opdateret dit PUC koder, så de passer til din STB boks. Husk at din boks skal have Scart stik. Du kontakter en B&O forhandler, oplyser type og serie nummer, og så kan de opdatere din PUC tabel

Mvh / Fritz

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Opdatere PUC på en BV4200?

Det går vist kun, hvis han finder en, der kan brænde en chip med nogle af de aktuelle koder.

Kender du en, der gør det, Fritz?

Og den løsning vil nok ikke være billigere end at købe end 'B&O-kompatibel' boks.

Ellers er det måske bare med at prøve sig frem - om f.eks Triax-koderne virker.

MM

There is a tv - and there is a BV

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Fri, Feb 5 2016 11:11 PM

Hej

Jeg er ikke enig. Har selv haft BV 4200. Eprom skal skiftes til version 4.48 P/N 834484. Denne pucliste dækker Yuesee boksen fra Samsung, Triax. Se nedenstående 

Airties Waoo! Generic (7100/7120/7124/7130/7134)

Apple Remote (Apple TV - 2nd/3rd Gen)
Canel Digital Sagem HD PVR101-st
Canel Digital DK/NO CDC-9000 S HD
Dreambox DM 800 HD PVR
Humax BXR-HD+
Humax HDPVR-1000C
Kaon KCF-3000NS PVR
Maximum T-641VA
Maximum TS-4000 PVR
Motorola VIP1920SE
Pace TDS865NV
RiksTV HD PVR (Strong SRT 8965)
Sagem RT90-HD
Samsung BD-D8200
Samsung SMT-H3126
Samsung SMT-S7140
Stofa Zaptor
TDC TV Fjernbetjening (3rd Generation - Cisco CIS5030 /
Cisco ISB2231 / Tatung STB2313)
Topfield TF5000PVR
Triax C-HD207
Triax C-HD417CX
Triax T-HD505VA

mvh/fritz
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Dejligt - tak for info :-)

Og dem er der nok af hos forhandlerne?

MM

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 6 2016 10:15 AM

Hej

Det er bestillingsvare. Jeg gav 285 kr. for min chip, og 500 kr. inkl. moms.for opgradering/installation. Det tager ca. 30 min. at udskifte epromen.

mvh/fritz

ohaue
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
ohaue replied on Sat, Feb 6 2016 10:56 AM

Tak for input.

Hvis jeg skal have B&O på banen så er vi nok desværre ude i at det bliver dyrere end at købe en af de bokse som kan styre gennem scart uden IR. Jeg har endnu ikke købt en STB endnu, så prisen på denne kommer oven i det som B&O skal lave. Kan man selv skifte den IC eller er den loddet i ?

Jeg prøvede for sjov at sætte en ældre Triax DVB-T STB på (T-HD 409 VA) - Jeg prøvede med alle mulighederne i den nuværende liste uden held, så jeg skal nok ikke løbe an på at kunne købe et produkt som har sammenfaldne IR koder med en af STB enheder i min nuværende liste.

Men igen - tak for input - må ud og kigge på løsningerne fra OneRemote eller en Triax som er forberedt til B&O

Mvh Otto

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 6 2016 12:07 PM

Hej Otto

Det er M2 softwaren, der skal flashes. Dette gøres ved brug af servicetool. Har kikket i servicemanualen.  Nedenståede er, hvad jeg havde fået lagt ind. Millemissen tog fejl.  Kontakt din forhandler og få om et tilbud på PUC flash. BV 4200 er et virkeligt godt TV. STB-C boksen køber du brugt på nettet.   Max udgifter STB-C flash samt box max 2000 kr inkl moms. Mvh Fritz

Apple Remote

Sagem ITD 84 HD

Sagem DTR 94xxx HD

Sagem  RT90-xxx HD Boxer

Microsoft X-box

Dilog DT-xxx HD

CLINT DC 5 

Samsung BD-F-8900 T2/C

Triax T HD VA 409 PVR

Triax HD-C 417

SAMSUNG SMT-H3126                                                                                                   

SAMSUNG SMT-H3106

SONY PLAYSTATION 3

Apple I port B&O                                                                                     

I port dock

Triax DVB-C   HD 417 CX

Triax DVB-C   HD 415 CX

Triax DVB-C   HD 207

Triax DVB-C   HD 237

Maximum C-505 CX

Dvico Tvix M6500A

Dvico Tvix M6600

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Fritz:

Millemissen tog fejl.  

....og det indrømmede han gerne - samt takkede for tippet ;-)

MM

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sun, Feb 7 2016 10:45 AM

Millemissen , respekt for det.

Det vigtige er, at de ældre apparater absolut ikke er ude i kulden, hvis de kan flashes eller få skiftet chip. Og det det kan de fleste. Ved brug af scart eller dvi mm, fås rigtig god lyd og et godt billed, i modsætning til den analoge tuner. Ja det kan koste ekstra, men det er muligt. Andre der læser dette, ser jo mulighederne

mvh/fritz

Page 1 of 1 (10 items) | RSS