Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 6-26 m. HDMI?

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 1 Follower

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member
Master_Geek Posted: Mon, Mar 14 2016 9:33 AM

Blev der lavet en udgave af dette TV med digital tuner og HDMI?

Og er denne model meget svær at finde?

Beoberg
Top 500 Contributor
Odense, Denmark
Posts 315
Bronze Member
Beoberg replied on Mon, Mar 14 2016 9:56 AM

Hej,

Ja, der blev skam lanceret en udgave af BeoVision 6-26 (efter den havde heddet Beocenter i nogle år), hvor der er to HDMI-indgange samt DVB-HD tuner. Jeg har selv denne model, og billedet på panelet kan sammenlignes med BeoVision 8-32; altså ret godt. Skærmen understøtter 720p. Du skal kigge efter type nummer 9290. Modellen var på markedet i meget kort tid (vidst nok kun omkring et år!). Modellen er derfor ret sjælden. Kontakt eventuelt en forhandler. De kan måske skaffe en demo hjem.

God jagt!

BeoVision Eclipse 55, BeoPlay S8 (sub+rears), BeoPlay A9 MKII (living room), BeoVision Avant 32 DVD (retro gaming, basement), BeoLab 4000 (entertainment room, basement), BeoSound 8 (workshop), 2x BeoPlay S3 (PC), BeoPlay A1, BeoPlay H2/H3 (on the go)

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

Tak for svaret :)

Jeg vil prøve at høre en forhandler ad. Hvad synes du ellers om billede og lyd? Og bruger du HDMI indgangene?

Har du et bud på en fornuftig pris?

Beoberg
Top 500 Contributor
Odense, Denmark
Posts 315
Bronze Member
Beoberg replied on Mon, Mar 14 2016 10:07 AM

Hej igen.

Billede og lyd er fra den tid, hvor B&O kun brugte det bedste af det bedste. Lyden er formidabel, og har meget mere bund end f.eks. mit BeoVision 11 (hvis du ikke tilslutter eksterne højttalere). Billedet er som sagt rigtig godt, og er selv efter dagens standard godt med.

En god pris ville være 5.000,-, men de vil nok nærmere forlange 7-8.000,- inkl. garanti.

BeoVision Eclipse 55, BeoPlay S8 (sub+rears), BeoPlay A9 MKII (living room), BeoVision Avant 32 DVD (retro gaming, basement), BeoLab 4000 (entertainment room, basement), BeoSound 8 (workshop), 2x BeoPlay S3 (PC), BeoPlay A1, BeoPlay H2/H3 (on the go)

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

Jeg prøver mig frem. Det kunne jo være jeg er heldig eller finder en ved en privat. 

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

Og skulle du tilfældigt falde over en (eller en en lignende model) må du gerne sige til :)

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

Æv, den model er da ikke let at finde mere...

Milton78
Not Ranked
Stockholm, Sweden
Posts 39
Founder
Det är väldigt svårt, men de finns att få tag i. Jag hittade en i vintras, efter mycket googlande. Smile
lonfred
Top 500 Contributor
Posts 200
Bronze Member
lonfred replied on Fri, Apr 1 2016 8:24 PM
Jag letar också efter en sådan. Hoppas att B&O tar fram en liten TV igen som är Max 32 tum. Nu när det äntligen kommit en uppdaterad modern link så borde efterfrågan vara stor även gällande mindre TV-enheter.
BeoMedia
Top 500 Contributor
Posts 100
Bronze Member
BeoMedia replied on Mon, Jul 11 2016 9:03 AM

Hej,

Jeg er nyligt blevet den lykkelige ejer af netop sådan et tv. Dog har jeg problemer med min STB / PUC styrer. Min forhandler opdaterede STB listen så jeg har til Apple TV. Det virkede først lidt men så holdt det op. Har prøvet næsten alt.

Så, et spørgsmål til jer som også har sådan et tv: der er to STB / PUC udgange i stereo som altså hver kan håndtere to enheder. Er jeres IR kabel i mono, altså med en enkelt IR sender eller bruger i stereo?

Jeg har forsøgt med et mono kabel som jeg havde liggende fra tidligere tid og dette kunne måske være problemet?

STB TABLE: 05.25b 

Mvh BeoMedia

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Thu, Jul 14 2016 10:47 AM

Hej

Der er 4 PUC udgange i BV 6-26 mk iV (Den med HDMI) Du skal bruge mini stereo Jack med to mono udgange. Så virker det. Hvis du bruger mono Jack risikerer du, at kortslutte systemet, hvis stikket ikke er sat ordentligt i. Når du har monteret PUC splitteren, (sæt den i PUC 2/4 stikket)), sluk for BV 6, og tag stikket ud i min 15 min.  Så virker det.

mvh/fritz

Page 1 of 1 (11 items) | RSS