Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Blurayafspiller der kan hænge bag på Beovision Avant?

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 0 Followers

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
Bronze Member
agenten0075 Posted: Mon, May 2 2016 9:32 AM

Hejsa.

Jeg søger en blurayafspiller jeg kan hænge bag på en Beovision Avant.

For at den kan hænge lodret kræver det formentlig at den er "skuffeløs" (trayless / slot load / slot in), dvs. den må ikke have en skuffe til bluray-skiven som går ud/ind af apparatet, men blot en sprække, som f.eks. denne http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/styles/big-image/public/DMP-BBT01EB-three_quarter.jpg?itok=jn1SUbJr 

Problemet er at uanset hvad jeg søger på så er ALLE blurayafspillere jeg finder med slot load udgået, til trods for de seneste modeller er fra 2014.

Jeg er således ikke i stand til at finde én eneste model som opfylder kravet.

Er der nogen der har idéer til hvordan jeg kommer videre.

NB! Jeg har ingen møbler omkring TV'et, så den skal helst hænge bag på TV'et.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Så må det vel være en brugt, du skal have fat i!

http://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-panasonic/id-1023555371/

MM

There is a tv - and there is a BV

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
Bronze Member

Takker, jeg har nu fået købt en brugt Bluray-afspiller, jeg fandt én i det danske rige der opfylder behovet, og den er faktisk ret så god:

LG BP730

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Tillykke - sikkert et udemærket valg.

En forfærdelig fjernbetjening, men den slipper du jo for, når den er PUC-styret :-)

MM

There is a tv - and there is a BV

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
Bronze Member

hehe, ja dén fjernbetjening er virkelig grim. Hvis beo4 er himlen, så er denne LG-fjernbetjening helvedet, hvad design angår.

Jeg vil dog fremhæve selve dens funktionalitet, nemlig at når man bevæger den rundt mens der peges mod skærmen (afspilleren) så har man en fin musemarkør der bevæger sig rundt på skærmen, til at anvende afspillerens forskellige smart-tv-apps, DLNA mv.

Dette bliver nok ikke så relevant for mig, da jeg primært skal bruge LG'en til at afspille DVD/Bluray, hvorfor Beo4 vil gøre en udmærket indsats. Venter dog til min nye Avant 55 ankommer, så skal den lære at betjene LG'en via PUC

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
Bronze Member
Fidse replied on Wed, Feb 14 2018 11:40 PM
Tillægsspørgsmål til dette!

Er der nogen der er stødt på en

4k HDR / Dolby Vision afspiller som kan stå vertikalt?

Jeg har godt nok brugt noget tid på at lede og jeg har da også fundet et par som kan 4K HDR, men jeg tror ikke de kan de nyere HDRformater.

Jeg ville bliver hammerglad da jeg faktisk har en pæn samling 4K film fra før jeg købte B&O og dengang havde et skab stående under mit tv til bokse osv.

På forhånd, tak :)
agenten0075
Not Ranked
Posts 48
Bronze Member

Nja, det er MEGET svært at finde en moderne afspiller der kan dette, jeg måtte i sin tid give op, og HVIS du finder en ældre model kan den sikkert ikke spille 4K.

Jeg foreslår du køber en "alm. afspiller" du kan gemme væk i et skab e.lign. og så PUC-styrer den med din BEO-remote

Min afspiller (samt PC og TV settopbox) står faktisk i et skab i rummet ved siden af stuen, det hele er kabelført gennem væggen og PUC-styret (undtaget PC'en som jeg blot styrer via en bluetooth mus i det daglige)

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
Bronze Member
Fidse replied on Thu, Feb 15 2018 10:33 AM
Jeg har et fyrrum på den anden side af væggen hvor tv’et hænger, hvor jeg har en masse teknik stående. Det er bar en kende upraktisk med en Blu-Rayafspiller når der skal skiftes film.
Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
Bronze Member
Fidse replied on Thu, Feb 15 2018 10:34 AM
Alm. blu-ray og også 4k/HDR afspillere der kan monteres vertikalt, er til at finde. Der er bare ikke nogen af dem der kan afspille Dolby Vision.
Page 1 of 1 (9 items) | RSS