Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beolab 6000 probleem met stroom aansluiting

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
Posts 11
Bronze Member
Alessandro Kremers Posted: Sat, Sep 9 2017 5:03 PM

Beste B&o liefhebbers,

Ik heb een set beolab 6000 aangeschaft,

alleen nu is de stroomaansluiting anders, de plug waar je de stroomkabel normaal gesproken insteekt is er niet. 
Op deze plaats steekt nu een kabel uit met een kroonsteentje erop.

Wat kan ik hieraan doen? 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Sep 10 2017 7:42 PM

Dat lijkt me niet zoals het hoort. Is dat bij beide BeoLab's het geval? Ik denk dat de originele net-aansluitingen met interne bekabeling nog wel te bestellen zijn bij de B&O dealer, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze deze kabel intern hebben aangesloten.

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
Posts 11
Bronze Member

Bedankt voor uw reactie.

ik heb twee aansluitingen (stopcontacten met 8 vormige 2pin) aangeschaft die er normaal gesproken op horen te zitten.

Deze ga ik erop aansluiten.

Deze waren aangepast om de beolabs op een loewe apparaat te laten afspelen.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Sep 11 2017 2:44 PM

Ik zou de originelen bestellen. Daar zit de interne bekabeling met de stekker voor het aansluiten op de transformatorprint als het goed is gelijk aan vast. Dan is het plug and play.

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
Posts 11
Bronze Member

Ik heb 1 speaker open gemaakt.

De stroomkabel is doorgeknipt en op non actief gezet zeg maar.

nu is er een alternatieve kabel verbonden met de twee ingebouwde speakers, deze kabel steekt uit de voet waar eerst de din stroomaansluiting zat.

De ingebouwde versterker is hierdoor omzeild waardoor de speakers op een alternatieve universele speaker aangesloten kan worden.

Ik laat de speakers weer aanpassen naar het origineel dat de versterker weer aangesloten wordt.

Page 1 of 1 (5 items) | RSS