Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Kwaliteit albumcover op bm5/bs5

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 0 Followers

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan Posted: Mon, Nov 26 2012 7:09 PM

Als ik een cd  rip via de b&o ripper is soms de kwaliteit slecht van n albumcover. Met Windows was er geen probleem; toen gebruikte ik mp3tag. Nu heb ik echter Apple. Hoe krijg ik een betere afbeelding toegevoegd??

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Tue, Nov 27 2012 4:35 PM

Soms?

Zeg maar gerust altijd!Super Angry

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan replied on Wed, Nov 28 2012 1:07 PM

oke, Koning,

welk programma kan ik dus het best gebruiken op mijn macbook???

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Wed, Nov 28 2012 3:34 PM

Ik gebruik mp3tag.

Voor MacBook zou ik het niet weten.

nico vercammen
Top 500 Contributor
Elversele, Belgium
Posts 174
Bronze Member
Ik gebruik xld en coverscout van equinux

Beide werken goed, beste ervaring wel met xld, maar is wel iets technischer ... En vooral gratis !

Nico

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Wed, Nov 28 2012 8:10 PM

Think different... Smile

Het is gewoon te tijdrovend om even een juiste workflow neer te zetten. Bovendien zijn er meerdere wegen om je doel te bereiken. Wil je gebruik blijven maken van je BS5-ripper, probeer dan te rippen zonder dat er een cover ingebakken wordt. Daarna met google een mooi hoesje zoeken van minimaal 500x500 pixels, opslaan en hernoemen naar Front.jpg en plaatsen in het juiste album met tracks via Finder in je BM5. Dat werkt ook, maar alleen als het hoesje niet ingebakken (embedded) in het bestand zit. Deze heeft nml altijd voorrang.

Het is maar een voorbeeld hoe het zou kunnen maar zoals ik al zei zijn er meerdere manieren. Software als MAX en XLD zijn buiten iTunes wel de bekendste rippers en taggers.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Wed, Nov 28 2012 9:17 PM
Of installeer een bootcamp of een virtuele omgeving zoals parallel op je mac

Dan kun je beide werelden gebruiken

Ook makkelijk is Virtualbox. Installeer hierin een Windows omgeving. Kun je altijd nog mp3tag gebruiken!
Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan replied on Thu, Nov 29 2012 12:46 PM

oke. makkelijkste is om te rippen zonder cover (embedded). Maar weet jij hoe ik dat kan regelen?? Zit dat in instellingen??

gr. zwaan

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Thu, Nov 29 2012 10:37 PM

Geen idee of je dat kan instellen. Maar als de BS5-ripper het niet kan en je gaat toch weer re-taggen, zou ik de BS5-ripper verkopen, en alles via je Macbook rippen met de reeds voorgestelde software. Vind je mp3 goed genoeg, zou ik iTunes gebruiken.

Page 1 of 1 (9 items) | RSS