ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Als ik een cd rip via de b&o ripper is soms de kwaliteit slecht van n albumcover. Met Windows was er geen probleem; toen gebruikte ik mp3tag. Nu heb ik echter Apple. Hoe krijg ik een betere afbeelding toegevoegd??
Soms?
Zeg maar gerust altijd!
oke, Koning,
welk programma kan ik dus het best gebruiken op mijn macbook???
Ik gebruik mp3tag.
Voor MacBook zou ik het niet weten.
Think different...
Het is gewoon te tijdrovend om even een juiste workflow neer te zetten. Bovendien zijn er meerdere wegen om je doel te bereiken. Wil je gebruik blijven maken van je BS5-ripper, probeer dan te rippen zonder dat er een cover ingebakken wordt. Daarna met google een mooi hoesje zoeken van minimaal 500x500 pixels, opslaan en hernoemen naar Front.jpg en plaatsen in het juiste album met tracks via Finder in je BM5. Dat werkt ook, maar alleen als het hoesje niet ingebakken (embedded) in het bestand zit. Deze heeft nml altijd voorrang.
Het is maar een voorbeeld hoe het zou kunnen maar zoals ik al zei zijn er meerdere manieren. Software als MAX en XLD zijn buiten iTunes wel de bekendste rippers en taggers.
oke. makkelijkste is om te rippen zonder cover (embedded). Maar weet jij hoe ik dat kan regelen?? Zit dat in instellingen??
gr. zwaan
Geen idee of je dat kan instellen. Maar als de BS5-ripper het niet kan en je gaat toch weer re-taggen, zou ik de BS5-ripper verkopen, en alles via je Macbook rippen met de reeds voorgestelde software. Vind je mp3 goed genoeg, zou ik iTunes gebruiken.