ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Sinds enige tijd (twee weken) schakelt mijn beovision 4 zichzelf spontaan uit. Het gehele systeem (BV 4 en aangesloten speakers) springt spontaan op de stand-by stand.
De BV 4 wordt m.b.v. de SAT-toets aangezet. Nadat het systeem spontaan uit is gegaan, druk ik wederom op de SAT-toets om het geheel weer aan te zetten. De BV gaat vervolgens wel aan, echter niet in de SAT- maar TV-stand. Zodra ik hierna nogmaals op de SAT-toets druk, schakelt hij wel weer naar de SAT-stand (met bijbehorend beeld afkomstig van de SAT-tuner).
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Gr,
Patrick
Heb je een systeem met meerdere B&O apparaten en is hier misschien ergens de netspanning vanaf geweest? Veel van de latere B&O apparatuur is namelijk voorzien van een PIN-code om diefstal te voorkomen. Als de apparatuur na een spanningsonderbreking van minimaal een half uur weer op de spanning wordt gezet, zal er om een vooraf ingestelde PIN-code worden gevraagd.
Als de apparatuur gekoppeld is, zal een apparaat in het systeem dat om PIN-code vraagt het hele systeem met een bepaalde tussentijd volledig uitzetten. Dus bijvoorbeeld een TV in de slaapkamer die om PIN-code vraagt zal de TV in de woonkamer uitschakelen!
Bedankt voor je reactie. Pincodesysteem heb ik uitgezet zonder resultaat.
Probeer eens om de Masterlinkkabel los te koppelen van de TV, zo sluit je alle storingen van andere apparatuur via Masterlink uit.
Bedankt voor de tip. De ML kabel heb ik losgekoppeld.
Helaas, de ML is losgekoppeld maar de BV schakelt nog steeds spontaan uit na verloop van tijd. Zit er in de BV of in de BS 2 een of ander veiligheidssysteem wat het geheel uit kan schakelen om een of andere reden?
Je zo ook de ir-kabel eruit kunnen halen nadat je hem hebt ingeschakeld.
Dan weet je of er van buitenaf iets is wat de bv uit zet.
Je zou ook in het servicemenu de errors kunnen uitlezen. Desnoods eerst wissen om later na uitval nog eens te bekijken.
Wellicht wordt er code weergegeven wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Nog een andere tip, pak eens een andere afstandsbediening en haal de batterijen uit degene die je nu gebruikt. Zal niet de eerste keer zijn dat een afstandsbediening voor dergelijke problemen zorgt.....
Na een hele dag en avond (ML kabel los) zonder problemen ging de BV vannacht toch nog spontaan uit. Vanavond na inschakelen de ir kabel maar eens loskoppelen. Daarna eventueel de AB.
Bedankt voor jullie reacties.
Staat er geen timer geprogrammeerd in de tv?
De volgende tv error's staan in het servicemenu: 1219mdl, 1217mdl, 1217mdl, 1212mdl, 1212mdl en bij last ML/SL error staat TD. Weet iemand waar ik de betekenis van deze error's kan vinden?
Nee, timer staat niet aan.
Probeer ook nog eens om alle andere randapparatuur los te koppelen, dus ook de videobronnen, en test het dan nog eens. Dan heb je echt alle externe bronnen uitgesloten.
Kloppen de datums overigens met de datums dat de klacht voorkwam?
Bedankt voor jullie reactie's. Morgen ga ik nogmaals alles loskoppelen. Gisteren heeft de BV i.c.m. De mediaspeler de gehele dag aangestaan zonder uit te gaan. Echter, i.c.m. De satelliet tuner schakelt hij na enige tijd uit.
Het probleem kan dan wel eens in de satellietontvanger zitten. Is het proberen waard.
Dan wordt het een beetje experimenteren.
Als bij het instellen van de standy funktie (na het kiezen vwb de juiste settopbox in setupmenu), deze ingesteld staat op settop uit als tv in standby wordt gekozen, dan kun je misschien het volgende proberen:
Gebruik eens een scart naar tulp verloopblokje (videocomposiet, gele stekker en audio, links/ rechts) . Dan verbind je de settopbox middels de vaak bijgeleverde kabel voor composietvideo.
De kwaliteit is minder dan via RGB scart, maar zo kun je uitsluiten dat het system reageert op signalen over de scart. Pin 8 in de scart schakelt van niveau voor breedbeeld etc. Wellicht dat da de oorzaak kan zijn?
Gisteren ben ik begonnen met de scartkabel van de satelliet los te koppelen. Vervolgens heeft de BV de gehele middag zonder uitvallen aangestaan. Hierna heb ik de scartkabel vervangen, tot op de heden werkt alles prima.