ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een BV10 40 inch. Voor digitale TV was er in eerste instantie een Humax HD5000 decoder aangesloten. Bij een aantal zenders verschijnen boven in beeld streepjes. De decoder is inmiddels vervangen door een Humax 5200, maar de streepjes blijven bij een aantal zenders boven in beeld verschijnen. Mijn dealer weet geen oplossing.Zie de bijgevoegde foto. Ik hoop dat hier een expert is die weet hoe dit komt en wat er aan gedaan kan worden.
salmon:Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een BV10 40 inch. Voor digitale TV was er in eerste instantie een Humax HD5000 decoder aangesloten. Bij een aantal zenders verschijnen boven in beeld streepjes. De decoder is inmiddels vervangen door een Humax 5200, maar de streepjes blijven bij een aantal zenders boven in beeld verschijnen. Mijn dealer weet geen oplossing. Zie de bijgevoegde foto. Ik hoop dat hier een expert is die weet hoe dit komt en wat er aan gedaan kan worden.
heb ik ook gehad met mijn UPC box ,in de instellingen daar kan ik het beeld maximaliseren misschien is dat ook het geval bij de Humax box van u
Ja, die opties heb ik ook wel gezien. Echter de menu opties om het beeld aan te passen zijn niet te kiezen. Worden ook lichtgrijs weergegeven en zijn dus niet beschikbaar. Ik heb niet kunnen vinden hoe je dit aan zet.
Beeld maximaliseren in de decoder is al gedaan, maar lost het probleem niet op.
Piet
Ook bij de TV komen de opties om het beeld aan te passen niet beschikbaar.
De decoder heeft de meest recente firmware.
Daar had ik ook eerst gekeken. Zoals eerder gemeld zijn de opties om het beeld aan te passen (hoogte, breedte en positie) niet te kiezen. De opties zijn weergegeven in licht grijs.
Of het toestel de laatste versie heeft, weet ik niet. Wat is de laatste versie?
Als iemand dat weet, dan kan ik checken of dit ook in de BV10 zit.
Ik heb ook een humax 5200 en een Bv10 maar ik heb dit heuvel niet.
Ik heb een van de eerste generaties 5200.
Kijk eens in de setup van de decoder. Deze moet op minimaal 1080i staan om uiteindelijk in de beeldinstelling van de tv de beeldgrootte aan te kunnen passen.
Dank voor de suggestie. Alles is welkom.
De decoder staat op 1080i en stond dat ook al, dus helaas lost dit het ook niet op.
Je kan een andere decoder proberen,om uit te sluiten dat het uit de tv van dan komt.
Dat is ook al gedaan. Ik had eerst een humax 5000 en deze had hetzelfde verschijnsel. Omdat het opnemen van DTV programma 's niet meer werkte (met de HDR2) ben ik overgegaan naar de humax 5200. Ik hoopte dat hiermee ook dat verschijnsel van die streepjes over was, maar helaas.
Dat opnemen niet meer kon met de HDR2 was even niet voorzien. Met de BV7 werkte dat namelijk wel (geen HD kwaliteit uiteraard). De BV10 geeft geen DTV signalen meer door naar de scart uitgang.
Daarom is er dus ervaring met 2 decoders, maar wel met beide op sommige zenders streepjes in beeld.
Hallo Kevin,
dank voor het antwoord. Format 3 gedaan en het geeft niet echt verbetering. De streepjes in beeld zijn er niet altijd en, zoals ik ook al aangaf, niet op alle zenders. Op onze BV10 zijn ze zichtbaar bij Veronica, 13th street en SiFi.
Ik heb inmiddels ook het customer service menu gevonden. Ook daar kun je beeldinstellingen aanpassen. Bij picture adjustments staat een optie 16:9 en deze stond op off. Ik heb deze op aan gezet. Het lijkt nu beter. Alleen bij Veronica heb ik nog streepjes aan de bovenkant en nu ook een hele lichte streep aan de linkerkant. Bij de andere 2 zenders zijn de streepjes nu verdwenen.
Blijft een raar probleem. Weg is het nog steeds niet helemaal.
Ik heb een Humax 5050 aangesloten op mijn AV5 (4/3 beeldbuis) en heb bij verschillende zenders dezelfde streepjes bovenin het beeld. Lijkt dus op een Humax probleem.....
Hier een foto van de zender Veronica. Streepjes aan de bovenkant en aan de linkerkant een lichte streep (niet weg te krijgen).
Je raakt toch aan het contact opnemen met je dealer.
Ik zou hier mijn eigen dood aan ergeren.
Heeft de dealer geen vermoeden wat het kan wezen?
koning: Je raakt toch aan het contact opnemen met je dealer. Ik zou hier mijn eigen dood aan ergeren. Heeft de dealer geen vermoeden wat het kan wezen?
Ik heb hetzelfde probleem met een Humax op een AV5, zie een aantal posts hoger. Het probleem komt dus niet uit de B&O televisie, maar ergens anders weg. Bij welke provider komt dit probleem voor? Bij mij is het Ziggo en in ieder geval bij Veronica/Disney XD (vanmorgen bij Disney XD, nu bij Veronica niet), Disney Channel, 13TH Street, Disney XD 24, Journaal 24, Politiek 24, Eurosport. Bij Eurosport HD heb ik het probleem overigens niet......
Ik heb ook ziggo,en ik heb dit probleem niet.ik heb een humax 5200 en een bv10-40.
Raar..
Ik heb het probleem ook
Heb een Bv 10 46 en een Humax 5050cHeb het ook al aan de dealer gevraagd maar die heeft er ook geen oplossing voorIk heb de streepjes op de zenders Veronica, Journaal 24, Politiek 24 en vroeger had ik het ook op Omroep Zeeland maar dat is nu verdwenenVolgens mij licht het aan de Humax want mijn vorige televisie was een Bv 10 40 met dezelfde Humax en die had het ook
Maar gelukkig zijn dat zenders waar ik niet veel naar kijk maar het zou toch niet mogen zijn
En mij provider is Delta Nuts
Groetjes van Boem
Zag het vanmorgen ook bij BBC1.
Hebben jullie al gekeken op de humax forum?
BBC1 gekeken en ook daar geen strepen.
Heb ook geen strepen meer, AV5 heeft een defecte beeldbuis. Dat wordt een nieuw stuk glas erin hangen.......
Das balen!
Ik kan natuurlijk ook een andere TV kopen, maar ik blijf een AV5 gewoon een ontzettend mooi toestel vinden. Dus maar even een buis van een BeoVision of BeoCenter 1 erin sleutelen.......
Het scheelt dat je het allemaal zelf kan.
Zijn die beeldbuizen nog steeds verkrijgbaar?
Sorry to post in English, but those stripes are remains of vertical interval time code (VITC) or some other control signal embedded in the original source material. The transmitting station should strip them out, but often they do not. These were often present in the days of analogue TV as well, but usually you never saw them as the receivers had a certain amount of overscan (in other words, they didn't show all of the video signal, but clipped some of it out at every edge).
In short, there's nothing wrong with your TV, it is simply showing what the STB feeds it. I don't think there's any easy way to get rid of the stripes.
--mika
koning: Het scheelt dat je het allemaal zelf kan. Zijn die beeldbuizen nog steeds verkrijgbaar?
Er wordt nog wel eens een defecte BeoVision1 of BeoCenter 1 aangeboden waar de buis nog goed van is. Dan heb je een goede donor. En anders is er altijd nog wel een Philips of Aristona TV waar eenzelfde type buis uit te halen is. Het beeld kan dat wel iets minder worden dan met de originele geselecteerde buis die B&O gebruikte, maar beter iets dan niets!
moet dat callibreren dan ook weer opnieuw gedaan worden,of is dat geen must.
Elk scherm is anders en zou opnieuw moeten afgeregeld qua RGB niveau's. Maar of dat voor iedereen noodzakelijk is wat anders. De geometrie hoort wel opnieuw afgeregeld te worden met een testbeeld. Inclusief de te nemen overscan, waardoor je dergelijk strepen als TS niet hebt.
Er zit een nieuw stuk glas in de AV5, en warempel, hij doet het weer! Gelijk een Set Top Box Controller ingebouwd. Morgen maar even de laatste afregelingen doen ter controle, beeld ziet er weer goed uit. Niet gek voor een buis uit een Aristona!
Top Blackrix, je doet het toch maar elke keer weer
Brengen & Ophalen
Vakman!
Vervangen van een beeldbuis in een AV5 of een Avant is eigenlijk een eitje vergeleken met andere TV's. De beeldbuis kan vanaf de voorkant worden verwijderd en weer geplaatst, de elektronica kan gewoon blijven zitten. Bij de meeste TV's moet je vanaf de achterkant van de TV werken, dus dan moet je alles demonteren. Maar ik kan weer TV kijken, da's het belangrijkste!
om weer even terug te komen op de strepen,wat tournedos schreef zou dat niet goed mogelijk wezen?