Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Dec 23 2015 12:58 PM

Hi CB

Thank you for your post.

Here you see my wireless setup - Click here.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Dec 29 2015 7:56 AM

Efter tilbagemeldinger på BeoPlay Connection Hub, er her en opdatering
af tidligere tegninger. Læs om fordele og ulemper i teksten.


Godt nytår til alle.  Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Dec 29 2015 8:02 AM

Her ses årsagen til min opdatering oven over -

Fuld manuel -Tryk her.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Steve fra Sounds Heavenly skriver -

Baseret på en begrænsede test af  BeoPlay Connection Hub, som jeg har været i stand
til at gøre indtil nu, syntes jeg at Hub'en er temmelig mærkelig .....
.
Når der ikke er noget tilsluttet til Powerlink (RJ45) input på Hub'en, udsendes et korrekt
Powerlink signal, dvs.. udløser spænding (trigger strøm) og stereolyd, når lydsignal er til
stede på den optiske eller analoge indgange.

Så snart en Powerlink enhed (BV TV) er sluttet til Powerlink input, skiftes der til "Line"
mode, og der kommer kun lyd (ingen Powerlink trigger signal) på udgang.

Hvis kun lyd er tilsluttet på Powerlink indgang (dvs. intet trigger signal) så ignorerer Hub'en
simpelthen dette.

Derfor bør Hub'en kunne give en normal Powerlink output til dine højtalere, så længe ingen
andre B&O produkt er tilsluttet Powerlink In-stikket.

Jeg håber virkelig, at nogen fra B&O Teknisk kan svare på, forklare ræsonnementet bag
dette, fordi jeg kæmper med at se en logisk årsag til Hub slukke Powerlink trigger strømmen
på outputtet når en B&O-enheder er tilsluttet til Powerlink indgangsstik.

Baseret på denne undersøgelser, og hvad der har været at få fra forhandlere og B&O hidtil,
er dette det springende punkt, der gør Hub'en langt mindre fleksible, end den ellers kunne
have være. Nogen ideer ?

Med venlig hilsen, Steve. -------------- Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Dec 29 2015 8:15 AM

BJepsen:
 

Hej Peter Pan

Efter jeg så dit sidste indlæg om BeoPlay hub, købte jeg den og må sige det virker skide godt
Jeg har sat min BL-11 til hvor mine BL-6000 kører igennem tog dog lidt tid at få parret min
fjernbetjening med den men det gik.

Jeg har prøvet almando igennem hdmi-arc det kan jeg så ikke anbefale giver nogle fæle hak
lyde når man skifter kanal. Jeg har nu haft BeoPlay hubben siden den 22 Dec. og har ikke
oplevet nogen problemer overhovedet. Jeg kan varmt anbefale den. Jeg har heller ikke oplevet
nogen form for forsinkelse i lyd/billed på nogen måde. Til info så er mit tv Samsung ES8005
optisk tilsluttet, og der ikke er noget tilsluttet til Powerlink RJ45 input på Hub'en. 

Godt nytår MVH BJepsen

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoLab 3500.

https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=373
 
Den første modeller hed LCS 9000.

https://www.beoworld.org/faq_view.asp?id=80

--------------------

Min mening:

Kompakt opbygning. - Pænt design. - Lydkvalitet: Kom si kom sa.




 

BeoLab 3500 Betjeningsvejledning - Tryk her.

BeoLab 3500 specifikationer.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Ny BeoSound 35

Mål 100 Cm x 14 Cm.


Hjemmeside - Tryk her.

Downlod Manual - Tryk her.

.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 21 2016 2:06 PM

Nu kan populære højttalere kobles sammen. B&O Play præsentere 21. jan. 2016
en ny app, der kan koble flere BeoPlay som A2 eller Beolit 15 højttalere sammen.

Et af de bedst sælgende produkter i Bang & Olufsens historie får en elektronisk
opgradering. De små, batteridrevne højttalere Beo-Play A2 kan fremover kobles
sammen i par. Teknisk sker det ved, at højttalerne får en ny firmware, som du selv
skal hente ned til dem. Herefter kan du via en ny app koble to højttalere trådløst
sammen. Systemet giver også mulighed for at koble Beolit 15 sammen med en
'søsterhøjttaler'. Senere vil flere højttalere og hovedtelefoner blive understøttes af
samme teknologi. Når højttalerne er koblet sammen får du mulighed for at bruge
dem som stereohøjttalere, eller som ambient sound. Men den nye app kan også
styre lyden langt bedre og mere individuelt via et system, som B&O Play har valgt
at kalde Tonetouch.

Direktøren i B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen, fortæller til Ekstra Bladet -
Ideen bag systemet er, at man ikke skal sidde og styre en masse tekniske indstillinger.
I stedet får du adgang til en række for- udindstillinger, der gør det nemt at indstille
lyden præcis, som du gerne vil have den. Når man først har indstillet en højttaler,
huskes indstillingen samtidig til næste gang, du bruger den. Den nye app findes alene
til iOS (iPhone/iPad), men senere på året lancerer B&O Play app'en til Android.

Hent BeoPlay app - Tryk her. -- Se Video - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jan 31 2016 6:45 PM

Hr 10percent:

Jeg har ikke været helt up-to-date med B&O-teknologi. Jeg er nu gået fra en ML-baserede BV7-55
til en ny Avant 55. BeoMaster 5 er forbundet til Avant via NL / ML Converter og fungerer som et 5.1
Surround-system med BL5 til fronten og BL3 som bag højttaler. Alle tilslutninger ser ud til at fungere
tilfredsstillende, og alt spiller som det skal. Men min BeoLab 5 som er tilsluttet Via coax SPDIF synes
imidlertid ikke at fungere. Med BeoVision 7-55 (og andre 7-serien TV), var der altid en betydelig lyd
forbedring med BeoMaster 5 tilsluttet via ML til BV7) udgang, og BM5 SPDIF blev sluttet til BL5.

Med BV Avant, der er ingen lyd forskel, og det er muligt at ændre på tonekontroller - noget, som ikke
ville være muligt med BV7-55. Så jeg går ud fra NL / ML konverter bare er et dyr PUC interface
med  interne DAC (eller ADC) som konvertere til analog uden at gøre andet end at lade BL5 modtager
signalet via Powerlink. ? Jeg har tjekkede coax-kabel, ingen fejl på dem.
Sætter pris på nogens indgående viden om emnet. / Hr 10percent.


Martin:

BeoSystem 3 baserede tv har CD-kommando der blive sendt gennem Powerlink-forbindelser til Beolab 5,
Beosystem 4-baserede tv (Avant, BV 11 og V1) er denne funktion er ikke tilgængelig. Det betyder, at du
aldrig kan bruge din Beolab 5 med fuldt digitale tilslutninger. Derfor, jeg ikke har skiftr mit Beovision 7-55
til en Avant 75. Dette er meget trist, men jeg har kontrolleret dette med B&O, og selv min B&O-detail i
butikken siger det ikke kan lade sig gøre. Budskabet er det samme: Beosystem 4-baserede BeoVision
TV kan ikke sende den "CD-kommandoen" i Powerlink som trigger BeoLab 5 til digital mode. Det er
derfor, digitale forbindelser til Beolab 5 ikke kan arbejde med den nye TV-plattform.
CD-kommando "åbner" den digitale indgang i Beolab 5  på BV7 (når du har BL5 i Option 0).

Når BL5 ikke modtage "CD" -kommandoen er den eneste indgang der virker, den analog indgang via
Powerlink forbindelser. Beklager, det er den sørgelige sandhed. Med venlig hilsen Martin Sverige.
 

HER.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

'Med BeoVision 7-55 (og andre 7-serien TV), var der altid en betydelig lyd forbedring med BeoMaster 5 tilsluttet via ML til BV7) udgang, og BM5 SPDIF blev sluttet til BL5. 

Med BV Avant, der er ingen lyd forskel

Så er det jo godt, at han besluttede sig for Avant'en.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jan 31 2016 11:27 PM

Millemissen

Det er ikke 1 april endnu. Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Feb 21 2016 11:42 AM





8player app on iPad. - Click.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member



B&O bør lave et TV møbel med integret audio teknik, og plads til små bokse og med
BeoLab 10 som front/center højttaler. Så kan B&O lade andre producenter om at lave
TV skærme. Øvrige aktive BeoLab højttaler til et 5,1 eller 7,1 setup vil B&O så fortsat
kunne sælge i samme omfang som var tilfældet til BV7 der jo er uden højttaler. Det er
måske muligt en dygtig designer kan skabe et lettere udsende end her. Men BeoLab 10
er efter min mening den bedste center højttaler, også hvad udsende angår.

Hvad mener du - Skal B&O bare forsvinde i et gigantisk elektronik imperium, eller
forsøge at tilpasse sig et markede, med de produkter Bang & Olufsen er bedst til. ??

---------------------------

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Mar 12 2016 8:36 AM

PowerLink Mk II med datalink og
PowerLink Mk III uden datalink.



 



Fuga slutdåse 2 x DIN hun stik (8-polet) 50x75mm. - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Mar 12 2016 8:42 AM

Terminering af RJ45 - 8 pol DIN adapter, som svare til PowerLink Mk III.



terminering af RJ45 - 8 pol DIN adapter, som svare til PowerLink Mk II.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Mar 18 2016 11:52 AM

Endeligt nyt -

Der er to nye BeoVision klar til lancering i en nær fremtid. En ansigtsløftning af BV11 byder 4k,
men B & O siger, det er en ny model. Den anden er en erstatning for BeoPlay V1. Designet til at
have en bredere kunde appel (mere aluminium). Det vil indeholde 4k panel, og vil komme i mindst
to størrelser hvor 48" bliver den største. B1 forhandlere få et nærmere kig på dem i Struer i april
måned BeoVision Avant 75" og 85". Opdaterede versioner af disse vil være klar til sommer.

flatpanels.dk skriver - 18 Mar 2016
B&O lancerer OLED-tv i 2017, indgår strategisk partnerskab med LG.
LG’s OLED-teknologi er i disse år ved at revolutionere tv-branchen og Bang & Olufsen anerkender,
at det er fremtiden. B&O har i dag udsendt en selskabsmeddelelse, hvori det bekræftes, at de lancerer
deres første OLED-tv i 2017 igennem et strategisk partnerskab med LG.

Første B&O OLED-tv i 2017
Det strategiske partnerskab med LG Electronics skal sikre, at Bang & Olufsen kan holde sig i front på
tv-markedet. B&O siger, at de vil ”fokusere på sine unikke kompetencer inden for design, akustik og
smart home-integration inden for TV-udvikling, og kombinere dette med LGs førerposition inden for
OLED-teknologi. ”Partnerskabet med LG vil gøre det muligt for Bang & Olufsen fortsat at være med
helt fremme inden for innovation af TV - en kategori, der i øjeblikket undergår store forandringer, og
som er særdeles vigtig for Bang & Olufsen.

Partnerskabet vil adressere Bang & Olufsens hovedudfordringer relateret til skala og kompleksitet”,
siger CEO Tue Mantoni. Det første resultat af partnerskabet bliver lanceringen af et B&O OLED-tv i
2017. Mere præcist bliver det ikke indtil videre, men den danske producent tilføjer, at partner skabet
omfatter ”samarbejde på andre områder såsom licens og aktiviteter relateret til salg af andre produkter”.

Det lyder som om, at LG vil deltage tidligere i masseproduktions fasen af  B&O's skærme end andre
partnere hidtil. Aftalen har et årligt besparelsespotentiale på DKK 150-200 millioner, når det er fuldt
implementeret over de næste tre år, skriver B&O. Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Apr 4 2016 10:25 PM



Skal der mod min vilje være indbygget højttaler, og også en design linie, tror jeg billedet kan være ægte.

Det forlyder at BeoLab 18's front med trælammeller er blevet så populære at
Bang & Olufsen nu satser på et kommende BeoVision TV med matchende design.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 6 2016 12:17 PM



BANG & OLUFSEN A/S INTERIM REPORT 3RD QUARTER 2015/16

Download - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member


Bang og Olufsens regnskab for tredje kvartal i det forskudte regnskabsår viser tegn på bedring.
Således noterer selskabet en omsætningsfremgang fra 675 millioner kroner i samme periode
sidste år til 800 millioner kroner i år.

Samtidig er resultatet før skat vendt fra et minus på 37 millioner til et plus på 5 millioner kroner,
ligesom nettoresultatet også går fra røde til sorte tal.

Bæredygtigt selskab -
Det stærke kvartal giver os tro på, at vi er på rette vej, men vi har fortsat mange udfordringer
foran os. Vi vil fortsætte med at fokusere vores indsats på at skabe nye, spændende produkter,
udvide vores distributionskanaler og skabe et profitabelt og bæredygtigt selskab, siger
administrerende direktør, Tue Mantoni, i en pressemeddelelse.

De fine tal har ikke ændret ved selskabets forventninger til det samlede årsresultat.
De lyder fortsat på en høj etcifret omsætningsvækst og en negativ Ebit-margin.

Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Apr 15 2016 3:42 PM

15. april 2016 - 

B&O forbliver på danske hænder. Dialogen med den potentielle kinesiske køber
er ophørt. Der kom ikke noget købstilbud på Bang & Olufsen indenfor den fastsatte
tidsfrist, og Bang & Olufsen har derfor indstillet dialogen med den interesserede køber.

Det var kinesiske Sparkle Roll, der imellemtiden er blevet B&Os største aktionær med
en andel på 13% af aktierne, der havde vist interesse for at købe hele den danske
elektronikproducent. Men B&O havde fastlagt en deadline for en afklaring om et
eventuelt købstilbud til i dag den 15. april, og det har Sparkle Roll ikke reageret på.

Bestyrelsen i Bang & Olufsen har derfor meddelt Sparkle Roll at dialogen er ophørt.  Lets have a Party !!!

Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Apr 17 2016 6:20 PM



Bang & Olufsen Prisliste Opdateret pr. 01.03.2016 - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Apr 26 2016 8:59 AM

26. Apr. 2016 - Bang & Olufsen får ny topchef.

Tue Mantoni fratræder som topchef i  i Bang & Olufsen per 1. juli. Henrik Clausen tager over.
Det skriver B&O i en fondsbørsmeddelse. Tue Mantoni har ifølge en fondsbørsmeddelelse i nogen
tid været i dialog med bestyrelsen om sit fremtidige engagement som CEO, når en række væsentlige
projekter var gennemført. Den aftrædende chef fortæller i fondsbørsmeddelelsen, at han ikke har
planer om at fortsætte sit liv som topchef med det samme. Mine fremtidsplaner omfatter et stort ønske
om øget fleksibilitet, som vil give mig mulighed for at vie mere tid til en række spændende opstarts
projekter samt en håndfuld bestyrelseserhverv i Danmark og i udlandet.

Her er den nye chef:
Allerede nu er den nye topchef blevet udnævnt. Henrik Clausen overtager posten, meddeler selskabet
i en fondsbørsmeddelelse. Henrik Clausen kommer fra Telenor-koncernen, hvor han var CEO for den
danske virksomhed fra 2005-2010 og CEO for det børsnoterede Malaysian Digi fra 2010-2014.
Siden 2014 har han været executive vice president for strategi og digital i Telenor globalt og rådgiver
for koncernens CEO.

- Vi ser frem til at byde Henrik Clausen velkommen. Jeg er sikker på, at han har den internationale leder
erfaring, som kræves for at tage Bang & Olufsen skridtet videre. Jeg takker Tue Mantoni for hans bidrag
til Bang & Olufsen udtaler bestyrelsesformand i B&O, Ole Andersen, i meddelelsen.

En af de nøgleprojekter som Tue Mantoni i den seneste tid har gennemført i B&O, er det nye samarbejde
omkring tv-produktionen, som er blevet indledt med sydkoreanske LG.

Her følger fakta om den nye B&O-direktør:

- Henrik Clausen er 52 år og uddannet civilingeniør. Har ligeledes en MBA fra Insead.
- Fra 2014 har Henrik Clausen været executive vice president for strategi og digital i
  Telenor på globalt plan og rådgiver for koncernens CEO.
- 2010-2014 var Henrik Clausen CEO for det børsnoterede Malyasian DiGi.
- 2005-2010 var han CEO for den danske del af Telenor.

Kilder: B&O / Ekstrabladet.DK - Click her.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Apr 26 2016 3:05 PM



Her ser du CEO for Bang & Olufsen efter 1 Juli 2016 - Henrik Clausen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 28 2016 10:16 AM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 28 2016 9:27 PM
Tips & tricks.
 
I mange år har parolen været at en BeoLab 3500 er en MasterLink højttaler,
og kan kun benyttes med et Bang & Olufsen AV system. Men nu er der en
alternativ løsning for jer der vil streame direkte fra f.eks en iPad til BL 3500.
 
Dette gælder dog kun BeoLab 3500 Mk 2 - med type nr. 1601, 1602- 1603-
1604- 1605- 1607- 1608. Fra serie nr. 19.343.452.
 
Dette tricks virker ikke med BeoLab 3500 Mk. 1 eller LCS9000.
 
Ved at vælge test-mode 4 via en Beo4 åbner dette PowerLink port og tillader
enhver analog audio enhed at spille igennem BeoLab 3500. Du benytter et
adapter kabel = 3,5 stereo Jack -----> 5 polet DIN stik. 
 
 
En Beo4 eller BeoLink 1000 fjernbetjening er nødvendig for at aktivere BL 3500
til PowerLink tilstand. Tilslut eks. din iPad og start med meget lav lydstyrke.
 
Hver gang du vil tænde BL 3500 trykker du MENU   MENU 0 4 GO på Beo4.
Eller MENU   MENU  0 4  PLAY på en BeoLink 1000. Volumen styres herefter
på den tilsluttede enhed. For at slukke BL 3500 tryk på knappen POWER OFF.
 
Jeg har selv afprøvet dette med min BeoLab 3500, og det virker perfekt.
 
 
 
 
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, May 17 2016 7:26 PM



Geoff Martin fra Bang & Olufsen viser noget. Tror i det er noget han vil have os til at købe. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoPlay bliver nu udfordret -



Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jun 17 2016 10:48 AM



Ja så venter vi bare på det bliver lanceret. Har nogen fået snuset en dato op. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jun 17 2016 1:22 PM

 

Fra den 31. august til 2. september holder Bang & Olufsen pressemøder på IFA-
udstillingen i Berlin. Så kan vi nok ikke forvente der sker en skid før efter IFA messen. Sad

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jun 23 2016 7:42 AM

 

 

Bang & Olufsen bygger Google Cast ind i BeoSound 35 samt i flere af deres 

audioprodukter, efter Bang & Olufsen har indgået et samarbejde med Google.  

 

De første musiksystemer til at understøtte Google Cast bliver det trådløse alt-i-

et-musiksystem BeoSound 35 og one-touch-musiksystemet BeoSound Essence 

(2. generation). 

 

Den wi-fi-baserede Google Cast-teknologi giver mulighed for at caste indhold 

fra streamingtjenester som Spotify, Deezer, YouSee Musik og TuneIn direkte 

til netværkshøjttaleren BeoSound 35 eller via BeoSound Essence. 

 

Tryk på Cast-knappen i yndlingsmusik-app´en på mobilen for at spille musik på 

Bang & Olufsen produktet. Med Google Cast nydes musik direkte fra skyen 

uden risiko for, at musikoplevelsen ødelægges af sms’er eller telefonopkald.

 

Google Cast kommer som en softwareopdatering i slutningen af juni 2016.

 

http://www.beoplay.com/landingpages/googlecast#streaming

 

Lidt om Google Chromecast 

 

*** den til et HD-fjernsyn, og brug din smartphone, tablet eller computer som fjernbetjening. Stream 

dit yndlingsindhold fra Google, YouTube, Netflix og Chrome til dit fjernsyn med et tryk på en knap.

 

Med Chromecast kan du nemt opleve din yndlingsunderholdning fra nettet på dit HD-fjernsyn – film, 

tv-udsendelser, videoer, musik, billeder, websites og meget mere fra Netflix, YouTube, Google Play 

Film og TV, Google Play Musik og Chrome.

 

Trådløs streaming

*** med at stimle sammen med små skærme og dårlige højttalere. Chromecast opdateres automatisk, 

så den fungerer sammen med flere og flere apps. Chromecast fungerer sammen med enheder, som 

du allerede har – f.eks. Android-smartphones og -tablets, iPhone og iPad, Chrome til Windows og 

Chrome til Mac. Find det, du vil se, afspil, og juster lydstyrken ved hjælp af din smartphone, tablet 

eller computer. Det er virkelig nemt at gå til. *** Chromecast til dit HD-tv, opret forbindelse til dit 

Wi-Fi-netværk, og send derefter videoer og meget mere fra din smartphone, tablet eller computer 

til dit tv.

 

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jun 23 2016 11:27 AM
Hej Alle
 
For en opsummering af verserende rygter og info om de nye B&O TV se:
 
 

 

  /Lars
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jun 26 2016 9:48 AM

Måske du venter på dette.  Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 27 2016 10:49 AM

Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 27 2016 3:57 PM

Tillæg til ovenstående liste.

Priser i danske kroner. Listen er udarbejdet ud fra “Summer salg 2016” hos Bang & Olufsen
på Frederiksberg og Lyngby. Tjek din lokale Bang & Olufsen for aktuelle sommertilbud dér.

Click her.

_______________

 
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Den 1. juli 2016 fik Bang & Olufsen en ny topchef. Tue Mantoni træder tilbage og
overlader posten til Henrik Clausen, som kommer fra Telenor.

Exit Tue Mantoni



 

DIREKTØRSKIFTE.
Det virkede nogle gange, som om Mantoni ikke altid talte samme
sprog som medarbejderne i Struer.

Hvis Tue Mantoni kunne skrue tiden tilbage, ville han sikkert gerne ændre et par tal i den
»Leaner, faster, stronger«-strategi, han præsenterede kort efter sin tiltrædelse i 2011.

Trods sit ry som gulddrengen, der udvirkede mirakler hos det engelske motorcykelmærke
Triumph, kunne Mantoni næsten kun skuffe efter at have stillet aktionærerne en tredobling
af omsætningen i udsigt på blot fem år.

Ambitionen om at få omsætningen til at vokse fra knap tre milliarder kroner til et niveau på
otte-ti milliarder gav ganske vist et kortvarigt boost af selvtilliden i virksomheden. Men de
store ambitioner endte som en boomerang, der blev ved med at hjemsøge Mantoni, hver
gang han i de følgende år skulle præsentere et nyt, skuffende B&O-regnskab. Ikke ulig
den skæbne, der ramte den daværende Vestas-topchef, Ditlev Engel, som i årevis måtte
høre for de svigtede målsætninger i den overambitiøse Triple 15-strategi.

B&O’s bestyrelsesformand, Ole Andersen, måtte derfor gentage den samme remse igen
og igen, når medierne rev ham i næsen med, at elektronikvirksomheden ikke formåede at
levere varen: »De problemstillinger, vi har i Bang & Olufsen, er af strukturel karakter og
ikke af ledelsesmæssig karakter«. Med andre ord var der ifølge B&O-formanden alle
mulige andre årsager end Tue Mantoni til, at firmaet ikke tjente penge.

Det grundlæggende problem er, at B&O producerer i så små mængder, at det er svært at
opnå en rentabel produktion i en branche med store udviklingsomkostninger. Det falder
imidlertid tilbage på ledelsen, fordi den lille skala skyldes, at Mantoni aldrig nåede i mål
med det, han skulle: Puste liv i salget af produkterne fra kerneforretningen.

Mantoni efterlader sig dog en gedigen succes i form af det succesfulde subbrand B&O Play,
som udgør en hastigt voksende del af omsætningen. Men B&O missede samtidig en gylden
mulighed for at vende kerneforretningen, da virksomheden i 2014 præsenterede Beovision
Avant-tv’et uden at kunne levere det til kunderne i det nødvendige omfang, mens nyhedens
interesse var der. Problemerne blev forklaret med udfordringer med at øge produktionen i
det ønskede tempo. Så kan man spekulere over, hvorfor det gik sådan og blot konstatere,
at der ikke var udpræget tilfredshed i B&O-kredse med dispositionerne på det tidspunkt.

Der var heller ikke forståelse blandt medarbejderne i Struer for beslutningen om at flytte 100
arbejdspladser i salgs- og marketingafdelingen fra Struer til Lyngby i 2011. En beslutning, der
savnede en god begrundelse, hvilket viste sig i en for B&O uhyre sjælden offentlig kritik af
ledelsen fra den daværende fællestillidsmand et par år efter.

Det virkede i det hele taget, som om den utålmodige, unge Mantoni ikke altid talte samme sprog
som medarbejderne. Topchefens storforbrug af direktører og chefer i denne periode kan meget
vel være et udslag af det samme. Det er derfor glædeligt, at Mantonis afløser, Henrik Clausen,
har en uddannelse som civilingeniør med i bagagen og derfor i højere grad har forudsætningerne
for at forstå flere af de processer i den virksomhed, han sættes i spidsen for.

Selv om han var en skuffelse, efterlader Tue Mantoni en virksomhed med stor vækst i det ene
forretningsben, penge på kistebunden og i en situation, hvor nogle af de strukturelle udfordringer,
der ifølge ledelsens analyse har holdt virksomheden tilbage, nu er ryddet af vejen.

For medarbejdernes, aktionærernes og Struers skyld må vi håbe, at Henrik Clausen er manden,
der kan høste frugterne af det arbejde.

Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jul 13 2016 8:10 AM



LG Innotek, et datterselskab af LG Group, har sluttet sig til WISA foreningen.
LG er ved at udvikle en forbedret produkt linje af fuldt WISA kompatible
trådløse audio sender og modtager produkter, der er designet til at blive
integreret i fjernsyn. - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jul 13 2016 8:17 AM

TAG STEMNINGEN MED DIG
BeoLink Multiroom forener dine Bang & Olufsen og junior brand B&O Play produkter, i et
enkelt trådløst system. Spil forskellig musik i forskellige rum, eller samme musik i hele dit hjem.
Med touch-to-join feature kan du tilslutte dit B&O produkt med en let berøring. Eller brug din
mobil til at styre hele oplevelsen.

LYD OVERALT – FULD KONTROL
Hvad får du ved en BeoLink Multiroom løsning i dit hjem? - Trådløs distribution af lyd på tværs
af rum/produkter. Enkel og intuituv betjening med én berøring. Fuld kontrol over produkter/
system via BeoMusic App. En løsning hvor design, lyd, håndværk og brugervenlighed er i top.

BEOMUSIC APP
Er en enkel løsning, der giver dig fuld kontrol over dit musiksystem via din iPhone, iPad eller
Android-smartphone. Gennemse og afspil dine yndlingsnumre, juster lydstyrken, vælg
musiknumre/stationer, integrer din egen musiksamling, og brug dine streamingtjenester via én
overskuelig og enkel brugerflade. På din BeoMusic App kan du se en oversigt over alle dine
produkter og kontrollere distributionen af lyd mellem dem. Ved at rotere enheden til vandret
visning, får du adgang til multiroom-skærmen.

B&O MULTIROOM PRODUKTER
Her B&O produkter der kan indgå i et BeoLink Multiroom setup - BeoPlay A9 – 2. generation./
BeoSound Essence – 2. generation / BeoSound Moment / BeoSound 35 / BeoPlay V1 (udgået) /
BeoVision 11 / BeoVision Avant. Derudover er det også muligt at integrere dine trådløse B&O
højttalere i et multiroom setup samt koble ovenstående produkter sammen med dine eksisterende
Master Link installationer via en BeoLink Converter NL/ML boks. YouTube-Click her.

Når du har læst hvad du kan med f.eks BeoSound 35. Så se her -

JukeBlox CY920 modulet indeholder tilsyneladende hvad der skal til.

Microchip annoncerer udgivelsen af sin fjerde generation JukeBlox platform, der gør det
muligt for audio brands til at udvikle høj kvalitet, lav latency produkter såsom standalone
eller multi-room trådløse højttalere, AV-modtagere, mini og mikro-systemer, og lyd barer.

Microchip nye JukeBlox 4 Software Development Kit (SDK) i kombination med dens CY920
Wi-Fi og Bluetooth Network Media modul indeholder næste generations dual-band Wi-Fi-
teknologi, MultiZone / multi-værelse funktioner, AirPlay og DLNA-forbindelse samt integreret
musiktjenester at styrke forbrugerens lytteoplevelse. Yderligere omkostningsbesparende
funktioner lavere stykliste og muliggøre konkurrencedygtige priser forbrugerprodukter.

Den certificerede CY920 Wi-Fi og Bluetooth Network Media modulet er baseret på Microchip
nye, billige DM920 Wi-Fi-netværk Media Processor, som integrerer 2,4 GHz og 5 GHz 802.11
a / b / g / n Wi-Fi, høj hastighed USB 2.0 og Ethernet-tilslutning. Højttalere bruger 5 GHz-båndet
undgå RF overbelastning fundet i 2,4 GHz-båndet, hvilket resulterer i færre lyd dråber og evnen
til at bruge en større antallet af højttalere i multi-rum / hel-home lydsystemer.

Den DM920 Wi-Fi-netværk Media Processor er også udstyret med integrerede dual 300 MHz
DSP kerner, der kan reducere eller eliminere behovet for dyre standalone DSP chips. Er nem at
bruge, PC-baserede Graphical User Interface (GUI) forenkler brugen af en præ-udviklet suite af
standard højttaler-tuning DSP algoritmer, herunder en 15-bånds equalizer, multiband dynamik-
område komprimering, equalizer forudindstillinger og forskellige filter typer. Ingeniører uden DSP
kode-skrivning erfaring kan nemt implementere DSP i deres design, mens erfarne DSP teknikere
kan udnytte den fulde effekt af en industri-standard DSP arkitektur.

Med JukeBlox 4, kan produktudviklere bygge løsninger, der er udstyret til direkte streame cloud-
baserede musiktjenester såsom Spotify® Connect, Qobuz, Rhapsody, Deezer og mange andre,
mens du bruger mobile enheder som fjernbetjeninger. Dette giver mobile enheder til at bevæge
sig overalt i Wi-Fi-netværk uden at afbryde afspilningen musik, og det øger batteriets levetid.
JukeBlox teknologi fortsætter med at tilbyde sømløse cross-platform support for iOS, Android,
Windows 8 og Mac, sammen med et komplet sortiment af audio codecs og lethed-i-brug
funktioner til at forenkle netværksopsætning.

Hertil kommer, at SDK har hele hjemmet audio (MultiZone / multi-rum) funktionalitet til samtidig
audio streaming til, og kontrol af, flere JukeBlox platform-kompatible enheder i hjemmet.
Kombinationen af ny hardware og software teknologi forbedrer synkronisering og reducerer
båndbredde udnyttelse for at opnå en robust audio streaming oplevelse.

Den JukeBlox 4 SDK, parret med JukeBlox CY920 modulet, er til rådighed i dag for prøve-
udtagning og volumen produktion. - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jul 14 2016 11:30 AM

Page 10 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 8 9 10 11 12 Next > ... Last » | RSS