Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 10 2018 7:31 AM



BeoLab 3 - Til en ikke-Bang & Olufsen system:
Brug en speciel adapter med en almindelig phono / RCA stik i en
ende og en DIN plug i den anden (ekstraudstyr, tilgængelig fra din
Bang & Olufsen forhandler). Husk at indstille SETUP-kontakten til
LINE. LINE-signalet skal være et volumen kontrolleret line signal
må ikke overstiger 3 V.

BeoLab 11 - Til en ikke-Bang & Olufsen system:
Brug et specialkabel med et almindeligt phono- eller minijackstik
i den ene ende og et DIN-stik i den anden (fås som ekstraudstyr
hos din Bang & Olufsen forhandler). Indstil omskifteren til LINE.
Indstil omskifteren -dB/0dB Omskifteren -dB/0dB bruges til at
afstemme subwooferens effekt med BeoLab højttalernes
følsomhed. Denne omskifter bør kun indstilles til -dB, hvis du har
tilsluttet et par BeoLab 4 PC højttalere. Ved alle andre højttalere
indstilles omskifteren til 0dB.

Setup L - R LINE -
Til BeoLab 3- BL 6002- BL 8002, tilsluttet F.eks Sonos Connect
eller andet 3. parts lyd udstyr med pre-out LINE - via PowerLink:
Oplever du ikke at have lyd i højre kanal, så switch L- R switchen
til L. Da højttaleren modtager et R stereo signal fra afsender kilden,
vil højtaleren spille R kanalen i L indstilling.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 10 2018 7:40 AM

Har du mod på at lodde dine PL. adapter kabler selv, er her en lille oversigt. -

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 10 2018 11:18 AM

https://icepower.dk/products/audio-ics/iceedge/

ICEedge er en klasse D forstærker teknologiplatform, der muliggør højere
strømniveauer, bedre lydkvalitet og pålidelighed end andre IC'er på markedet.
Fleksibiliteten og funktionerne i ICEedge muliggør design fra 50 W til 7 kW
og fra 1 til 20 kanaler. Dette gør den til den ideelle teknologiplatform for
applikationer lige fra høj effekt, professionel lyd til delikat avanceret forbrugerlyd.
Kort sagt, ICEedge er en designerens forstærker drøm.

Her ses resultatet.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Oct 11 2018 12:06 PM

Kan man på bare ét år næsten fordoble sin løn? Svaret er ja, hvis man som
Henrik Clausen har fået vendt skuden som topchef i det danske designklenodie B&O.

Det seneste år har nemlig budt på en heftig lønstigning fra 6,6 mio. kr. i det forrige
regnsabsår til hele 12,8 mio. kr. i det seneste, fremgår det af B&O's årsregnskab.
Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Oct 12 2018 12:31 PM

Mit bud -
Audio streaming for passive BeoVox Penta som stand alone setup.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Oct 16 2018 10:15 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Oct 18 2018 5:10 AM

Hvis i ikke skulle vide det !

Lars:
Bungoo:
Men du skriver 2 stk m5 ikke kan køres i stereo men kun med
ens lyd ? Eller er det hvis jeg sætter dem i gruppe ?

2 stk. BeoPlay M5 kan ikke parres til stereo.

Men der kan laves en Chromecast-gruppe med dem og andet. Eksempelvis vil du kunne sætte en
Chromecast Audio i din Yamaha og parre den i en gruppe med en eller flere M5.

Men her vil M5-højttalerne spille mono (de to stereokanaler lagt sammen). Så har du flere M5
i samme gruppe vil de hver spille samme lyd.

  /Lars

millemis:
ja, det er jo altid bedre at kunne sælge to af dem, end én Smile

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Som sket før, har Peter Pan dér revet citater ud af en sammenhang.

Her kan man læse den originale tekst:

https://forum.recordere.dk/bang-olufsen-fortid-nutid_topic4389_page288.html

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Oct 18 2018 2:15 PM

Ny SW til BL50 og ny app ! Så nu ser det ud til at det meste af den meget omfattende funktionalitet
er på plads. Her 62 sider manual, der der fortæller, hvad og hvordan du kan tweek din nye BeoLab 50.
Download manual - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Oct 20 2018 1:10 PM

Lars:
Hej Alle   
Så er B&O kommet med en ny plan for opdateringerne til Airplay 2:

B&O: Sådan rulles Airplay 2 ud.

 /Lars

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 24 2018 5:27 PM

BeoLink Converter NL/ML - BeoSound Essence Mk 2. - BeoLink 1611 Converter. - Beocenter 9300 - iPad.

Alternaiv mulighed MasterLink tilslutning.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Oct 27 2018 11:11 AM

Hvem kan fortælle os hvor langt Bang & Olufsen er med at indplanter HDMI 2.1 / eARC standarden.
Der er tidligere skrevet, at to nye 'Sound Centre' vil blive introduceret, på to forskellige tidspunkter.
Det bliver så ikke i 2018, men hvad med 2019 hvor branchen mener HDMI 2.1 bliver standart i TV
panelerne. ?

Hvorfor vil jeg gerne vide det ?. Da jeg i sin tid købte BeoVision 7-40" Mk II, vidste jeg intet om at
B&O 18 måneder efter indplanterede HDMI standarten. Det kostede mig 1.000 Kr. om måneden.
18 måneder efter købte jeg BeoVision 7-40" Mk III HD, fordi jeg indså at HDMI var uundværligt i
fremtiden. Jeg lovede mig selv aldrig mere, ikke at søge alle de oplysninger det er muligt at få før
køb af nyt AV grej. Da mit BeoVision 7-40" Mk III HD efterhånden køre på 'låndt' tid, er det nu jeg
må være på vagt, da jeg fornemmer at den nye HDMI 2.1 / eARC standarden ligeledes blive
uundværligt for fremtidens Audio og TV produkter.
__________________________________________  

Hvornår vil HDMI 2.1 compliance test specification være tilgængelig ?

HDMI 2.1 compliance test specification (CTS) offentliggøres i etaper, og den første udgivelse var
i august 2018, herunder support for Enhanced Audio Return Channel (). Yderligere funktioner vil
blive tilføjet i de kommende måneder. - Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Oct 28 2018 8:26 AM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member
Problemet er nok snarere, at de processorer, der bruges nu og i næste års (som jo allerede er i støbeskeen) tv, ikke vil være i stand til at klare jobbet.
Jeg forventer derfor ikke noget af den slags i 2019 - måske prototyper i efteråret.
Min formodning et, at vi tidligst ser noget i 2020 - samtidigt med at producenterne prøver at fortælle os, at vi ikke kan undvære 8K.
N.B. Det er nok noget nemmere for marketingsafdelingerne at ‘sælge’ 8K end HDMI 2.1 til intet-anende komsumenter Confused
Sååååå.....jeg håber da for dig, at din 7-MK3 holder lidt endnu LOL

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Oct 29 2018 12:54 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Oct 30 2018 6:30 AM

DesignFreak:
Ifølge forhandlerne er der et nyt Sound Center i udsigt - startdato, de forventes i foråret 2019.
De hævder at have set billeder allerede. Fra min side håber jeg, at de lancere et lydcentret
med HDMI 2.1 og eARC samt muligheden for at forbinde andre B&O-højttalere via WISA.

Der vil også være en 77 tommer Eclipse, engang i 2019 .... Og hvis de er for dyrt, har du
mulighed for at købe LG 77 C8 til 5000.- euro (laveste pris i Tyskland i dag) og du tilføjer
bare det nye B&O Sound Center.  .... Ingen opdateringer til BeoLab 17,18,19. (de har vætet
på markedet siden 5 år uden forandring) ...

TID TIL NYE REFLEKSIONER -
Glæd dig til at opleve KENDTE Bang & Olufsen klassikere i et helt nyt skær.

Vi lancerer en ny kollektion med nogle af vores mest populære
Multiroom-højttalere – nyfortolkede og tidløse på én og samme tid.
Vi glæder os til at dele hele kollektionen med dig.  Whistle

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvis det virkelig var, ville det ene jo ikke udelukke det andet, vel!

Du kan jo bare holde nallerne fra det ‘i det helt nye skær’/overlade det til andre....

.....og selv satse på et nyt Sound Center - hvis det da kommer 🤔

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Oct 30 2018 12:15 PM

BEOLAB TRANSMITTER 1
Sublim lyd uden kabelrod. Opgrader dit TV- eller musiksystem med Immaculate Wireless Sound, B&O's lyd
koncept. Uanset hvilket Bang & Olufsen TV eller musiksystem du har, kan du integrere det med vores nyeste
højttalere med Immaculate Wireless Sound – og få trådløs lyd.

Integration -
Du skal bare integrere BeoLab Transmitter 1 i din eksisterende opsætning for at nyde den sublime trådløse lyd
gennem vores BeoLab 17, BeoLab 18 eller BeoLab 20 højttalere. Og hvis lyden skal have ekstra dybde kan du
tilføje vores BeoLab 19 subwoofer.

Hele systemet kan opskaleres til en komplet 7.1 surround sound-opsætning. Hvis du har et TV, en AV-receiver
eller et musikanlæg af et andet mærke, kan du let opgradere til en Immaculate Wireless Sound-opsætning
med BeoLab Transmitter 1. Du slutter bare BeoLab Transmitter 1 til hovedkilden på det ønskede produkt –
så er du klar til at gå i gang.

Hvis du gerne vil slippe for alle kablerne, men stadig ønsker at beholde dine klassiske kablede Bang & Olufsen
højttalere, så kan du slutte dem til en BeoLab Receiver 1 og nyde musikken trådløst med Immaculate Wireless
Sound. Brug TV-fjernbetjeningen til regulering af højttalernes lydstyrke.

Hvis du har et TV af et andet mærke og gerne vil kunne regulere lydstyrken til dine Bang & Olufsen højttalere
med fjernbetjeningen til dit TV, kan det også lade sig gøre. Alt, hvad du har brug for, er Bang & Olufsens RCV
3000 IR-modtager, som fås i din lokale Bang & Olufsen butik. Modtageren sluttes til BeoLab Transmitter 1 ved
hjælp af et almindeligt USB-stik og kræver ingen ekstern strømforsyning. RCV3000 fungerer sammen med de
nyeste generationer af Samsung -, LG- og Sony-fjernbetjeninger.

WiSA for trådløs lyd - Immaculate Wireless Sound konceptet bygger på WiSA-teknologien, der anvender de
mindre trafikerede U-NII-frekvenser (5,2-5,8 GHz) for at sikre stabil og trådløs lydoplevelse i højeste kvalitet.
WiSA-teknologien er udviklet specifikt til trådløs lyd og giver dig mulighed for at kombinere dine trådløse
BeoLab højttalere med andet WiSA-udstyr. - Specifikationer Læs her.


     

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Oct 30 2018 1:12 PM

millemis:
Det er nok ikke kun et spørgsmål om eARC.
2.1-standarten betyder meget mere....og det er det, som kræver processor-kraft.
En vurdering, som jeg iøvrigt ikke er alene om: Her.
Du kan ikke bare plukke eARC ud - selvom du personligt kun ville have brug for det.

Torben Rasmussen:
Jo, man kan. Sony har plukket eARC ud og opdateret alle deres 2018 soundbars med det.
Ligeledes er deres nye Master Series TV forsynet med eARC, men ikke andre af HDMI 2.1 features.
Men det er klart at DU ikke bare kan plukke eARC ud    

Det at man skulle kunne plukke eARC ud selv, har der da aldrig været tale om. Den står
helt for din egen regning millemis. Men måske kan DU belære os om hvordan man gør dét. Idea

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Så vidt jeg har forstået, efterspørger du en løsning, hvor du ikke året efter skal ud og investere igen.

Du forventer den fulde pakke - og den får du ikke lige nu!
Men ok, hvis det alligevel er den eneste del af HDMI 2.1-standarten, du vil bruge - så er det jo bare med at få købt ind...
....et Sony-tv med eARC.
Og så håbe på, at der kommer en soundbar/et Sound Center fra B&O efter samme opskrift LOL
P.S. Min søn har købt sig Sony’s HT-ZF9 - så jeg vidste det da godt.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Oct 30 2018 10:59 PM

Det handler om god lyd, mellem moden A/V modtager. Evt.et B&O Sound Center. Og TV panel.
Noget jeg har interesse i, fordi jeg en dag skal ud og købe nyt. Audio delen er vigtig for mig.

Den første udgivelse = Support for HDMI 2.1-standarten / eARC (Enhanced Audio Return Channel),
understøtter op til 37 Mbps båndbredde, der muliggør høj-bitrate hjemmebio lydformater.
Objektbaseret lyd, ukomprimeret 5.1 og 7.1 og 32-kanals ukomprimeret lyd. 37 Mb/s er nok til
at håndtere HD- og tabsfri lyd 24-bit. Højbitsrate lydformater understøttes, herunder f.eks DTS
Master, DTS: X, Dolby TrueHD, Dolby Atmos. Således er eARC et stort skridt fremad teknologisk.

 

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 31 2018 11:47 AM

TID TIL NYE REFLEKSIONER - Glæd dig til at opleve KENDTE
Bang & Olufsen klassikere i et helt nyt bronze skær.

Vi lancerer en ny kollektion med nogle af vores mest populære
Multiroom-højttalere – nyfortolkede og tidløse på én og samme tid.
Vi glæder os til at dele hele kollektionen med dig.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 31 2018 10:22 PM

B&O Prisliste Pr. 01.09.2018 - Danmark - Download - Tryk her.

BeoVision Horizon-40" og BeoVision Horizon-48 samt
BeoVision Eclipse 55" og BeoVision Eclipse 65". Version 2017.
Er de tv B&O nu har tilbage på prislisten pr. 01.09.2018.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 1 2018 10:29 AM

     De to versioner er nok de sidste BeoVision TV vi ser.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 1 2018 10:55 AM

Ser lige som DesignFreak frem til at Bang & Olufsen indplanter HDMI 2.1 / eARC standarden i et
lydcentret, med muligheden for at forbinde aktive BeoLab højttalere via WISA. Fordelen vil være valg-
frit tv panel ligeledes med HDMI 2.1 / eARC standarden. Her kan du læse om de fordele det opnås.

eARC (enhanced Audio Return Channel) – eARC introduceres sammen med HDMI 2.1 standarden,
Dette vil tillade, 7.1 surround, samt tabsfri HD-lyd kan overføres. Med eARC bliver lip sync –
synkronisering af billede og lyd – påkrævet igennem billed/lyd-kæden, samtidig med at eARC ikke
længere kræver at HDMI CEC (HDMI-styring) er aktiveret i tv-skærmen.

eARC får sin egen tovejs kommunikations kanal, som sikrer, at enheden i hver ende ved hvad den
anden enhed understøtter og ikke understøtter. Hvilket lydformat der udsendes af tv’et, afhænger
således af, hvad en soundbar eller receiver har givet af feedback mht. understøttelse.

eARC er et stort skridt fremad teknologisk, samtidig med, at det løser dilemma, som udfasningen
af analog lyd, og indførslen af den oprindelige ARC-standard, skabte. Receivere og soundbarer
behøver ikke længere at være kontrolcentre og håndtere videoforbindelserne. Det kan de naturligvis
stadig gøre, men det vil fremover være muligt med HDMI eARC, at samme lydkvalitet og formater
sendes i begge retninger af HDMI-forbindelsen (downsteam og upstream).

I fremtiden kan tv’et blive kontrolcenter for både billede og lyd. En soundbar behøver principielt ikke
længere at have HDMI-indgange. Det vil have indvirkning på, hvordan produkterne designes og
forhåbentlig forsimple opsætning af lyd hjemme i stuerne.

Både TV og den tilsluttede enhed skal understøtte eARC. Nyere receivere har allerede eARC, men
det er ikke udbredt på soundbarer endnu. Flere producenter har desuden bekræftet, at visse ældre
receivere får eARC via en firmware-opdatering.

Eksisterende kabler kan bruges, hvis de er af typen ’HDMI med Ethernet’. Hvis du samtidig vil sikre,
at kablet er klar til de andre tiltag i HDMI 2.1, skal du kigge efter certificerede ’Ultra High Speed’
HDMI-kabler.

eARC løser flere udfordringer, hvad angår tv-lyd. Tiden må vise om det er nok. Protokollen er på
nuværende tidspunkt bundet op på HDMI-kablet, så det er klart, at det kræver en fysisk forbindelse.
Lyd bliver i stigende grad trådløst. Delvis af | Rasmus Larsen.

Aussie Michael
Top 25 Contributor
Melbourne, AU
Posts 3,730
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan:

B&O Prisliste Pr. 01.09.2018 - Danmark - Download - Tryk her .

BeoVision Horizon-40" og BeoVision Horizon-48 samt BeoVision Eclipse 55" og BeoVision Eclipse 65". Version 2017. Er de tv B&O nu har tilbage på prislisten pr. 01.09.2018.

Thanks for linking the price list
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Bang & Olufsen:
TID TIL NYE REFLEKSIONER -
Glæd dig til at opleve Bang & Olufsen klassikere i et helt nyt skær.

Vi lancerer en ny kollektion med nogle af vores mest populære
Multiroom-højttalere – nyfortolkede og tidløse på én og samme tid.
Vi glæder os til at dele hele kollektionen med dig.


Genopfinder produktet historier -

Den amerikanske professor og forsker i kreativitet og innovation på Copenhagen Business School,
Robert Austin, peger på Danmark.

Robert Austin nævner danskernes evne til at få selv gamle produkter til at skiller sig ud ved at skabe
nye fortolkninger, og fortælle nye historier om dem, og dermed være i stand til at markedsføre gamle
produkter som innovative. Et klassisk dansk eksempel er Bang & Olufsen, der har formået at
overbevise forbrugere i hele verden, at deres produkter er bedre, på trods af deres højere detailpris,
ved at indarbejde æstetiske elementer og værdier i deres design og branding.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Vil du tage et skridt videre fra 5.1 surround, og tilføje Dolby Atmos er her lidt retnings linjer.

En 5.1.4 opsætning med fire venstre og højre Dolby-aktiverede højttalere (nummer 2 og 5).
Når du bruger Atmos-kompatible combo-højttalere eller Atmos-aktiverede add-on moduler,
er højttaler placering næsten identisk med standard opstilling for 5.1, 7.1 osv.

Men hvis dine eksisterende surround er monteret meget over ører højde, kan du overveje
at sænke dem lidt for at sikre en tilstrækkelig sondring mellem side / ryg og loftvirkninger.

De forreste venstre og højre Atmos-kompatible højttalere erstatter bare dine nuværende
front højttalere. Når du bruger add-on moduler, bør de ideelt set placeres oven på eksisterende
højttalere. Det bageste par Atmos-kompatible combo højttalere (eller add-on elevation moduler)
til et 5.1.4 system skal erstatte (eller sidde ovenpå) dine originale surround-højttalere i rummet.


Købes her. - Download PDF fil her.

Ovenstående højttalere er passive. Om B&O kommer med aktive alternativer må tiden vise.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Jeg håber da det ender med et 'Beo Sound Center', der kan udfylde det hul der opstår med den
endelige lukning af Bang & Oufsens TV-division. Set i lyset af vores BV. TV kan gå i stykker idag
/ imorgen, har jeg næsten ikke tolmodighed til at vente på en udmelding fra Bang & Olufsen om
et evt. kommende 'Beo Sound Center'.

Hvorfor så ikke Eclipse. Nej for jeg vil selv kunne vælge mit kommende TV panel. Den tekniske
udvikkling går rasende hurtigt, og priserne på tv paneler uden for B&O's-regi er tiltrækkende.

Vi er mange der stå i det samme dilemma, hvis vi fortsat ønsker en 5.1/ 7.1 surround løsning
med så enkelt tilslutning / styreing / PUC muligheder som vi er forvent med. Er der andet at
gøre, end at se på hvad markedet uden for B&O's-regi har at byde på. Dette er hvad jeg søger
efter, og det jeg finder deler jeg på tråden, f.eks Almandos produkter.

Almando multiplay 5.1 surround decoder, for aktive BeoLab højttaler.   
Integration af ethvert tv- og lydudstyr (fra B & O og andre producenter) i surroundsystemer
med B&O-højttalere. Du vil afspille musik fra din Sonos Connect og lyden af ?? dit B&O-
system gennem surroundhøjttalerne og subwooferen uden først at skulle tænde tv'et med
en anden fjernbetjening ?. Du skal blot forbinde alle enheder til vores Multiplay Surround -
det sørger automatisk for at tænde alle højttalerne automatisk, så snart det registrerer et
lydsignal, uanset om det kommer fra surround-tv, B&O-systemet eller en anden enhed.

Stereokilder og et surround højttalersystem - sådan spiller det:
Hvis dit tv er aktivt, og der er et program med surroundlyd, så spilles alt i 5.1-tilstand -
på de to forreste højttalere, de to baghøjttalere, midten og subwooferen. Når du lytter
til en stereokilde (f.eks. B&O lydsystemet eller Sonos Connect), skaber Multiplay
Surround også en rumfyldningslyd - musikken afspilles automatisk på alle 4 surround
højttalere, herunder subwooferen i den såkaldte SPEAKER 4 - tilstand.

Automatisk kildehåndtering med prioritetskobling:
Almando Multiplay Surround Decoder har automatisk kildehåndtering. Derfor behøver
du kun den respektive fjernbetjening til at betjene en af ?? de tilsluttede enheder og kan
dermed også regulere lydstyrken.De tilsluttede kilder har forskellige prioriteter. Hvis flere
kilder er aktive, hører du kun den med højeste prioritet - dette forhindrer forvirring med
samtidig afspilning af enheder.

KOMPATIBILITET.
Bang & Oufsen - 100% standard B&O Powerlink signal fra tilsluttede Bang & Olufsen-
kilder slås simpelthen igennem. Alle andre lydsignaler fra enheder fra andre producenter -
enten digitale eller analoge - konverteres til 100% standard B&O Powerlink-signaler,
herunder den spændingsspænding, der kræves til B&O-højttalerne.

Bang & Olufsen Beolab 5:
Også til ikke-B & O-enheder (Sonos, Loewe osv.) Beolab 5 højttalere aktiveres automatisk,
ekstra tilkobling med B&O fjernbetjeningen er IKKE nødvendig. Vigtig note: Brug altid fuldt
forbundne Powerlink kabler med datakabel !

Musik trådløst fra din smartphone eller tablet.
Hvad med musikken på din iPhone eller på din Android-telefon? Vil du ikke lide at spille
dem over dine B&O-højttalere og foretrækker at bevæge dig frit i lokalet - uden irriterende
dockingstation ogfjernbetjening ?. Du skal blot parre din telefon med almando Multiplay
Surround Bluetooth-modtageren og lytte til musik fra en række apps (Apple Music, Spotify,
Deezer, Soundcloud, Youtube, TuneIn Radio osv.) På dine højttalere.

Sonos Multiroom.
Udvid dit Bang & Olufsen system med Sonos Connect og nyd et uendeligt udvalg af sange
og radio-stationer fra hele verden. Selvfølgelig kan du fortsætte med at afspille dine cd'er via
systemet som normalt. Du kan tilslutte Sonos Connect enten digitalt med et optisk kabel
eller analog med et cinch-kabel til vores multiplay. På den måde kan du udstyre dit hjem
med et førsteklasses, brugervenligt multi-room system uden at ofre dit elskede B&O system.
I hver zone (rum) i dit Sonos Multiroom-system kan du afspille enten anden musik eller den
samme musik helt synkront i festtilstanden.

TILSLUTNING AF B&O HØJTTALERE TIL UDFORDRINGERNE AF MULTIPLAY SURROUND:
Hvilke højttalere kan tilsluttes. Med et adapterkabel (RJ45 / Powerlink) kan alle aktive Beolab
højttalere fra B&O tilsluttes, som har en Powerlink-forbindelse (rundt 8-polet DIN-stik). Disse
omfatter:- BeoLab 1. - BeoLab 2. - BeoLab 3. - BeoLab 4. - Bemærk: ikke pc-versionen
(Beolab 4 PC). - BeoLab 5. - BeoLab 7-1 / 7-2 / 7-4 / 7-6. - BeoLab 9. - BeoLab 10.- BeoLab
11. - BeoLab 2500. - BeoLab 4000. - BeoLab 3000/4500/5000. - BeoLab 6000/6002.- BeoLab
8000/8002. - BeoLab Penta.

De nyere Beolab-højttalere har Powerlink-tilslutning i form af RJ45-stik (netstik), som kan
tilsluttes med afskærmede standard patchkabler (CAT6 / CAT7, der kører som SSTP eller
SFTP, ikke ubeskyttet som UTP): - BeoLab 12-1 / 12-2 / 12-3. - BeoLab 14.- BeoLab 15/16.-
BeoLab 17.- BeoLab 18. - BeoLab 19.- BeoLab 20. - BeoLab 90.

Hvilke højttalere kan IKKE tilsluttes. Det er ikke muligt at forbinde Bang & Olufsen Masterlink
højttalere direkte til almando Multiplay Surround Decoder. Det omfatter: Beolab 2000. -
Beolab 3500. - LCS 9000. Du kan dog forbinde disse højttalere via en almando Masterplay.
Dette er forbundet med Powerlink-udgangen på almando Multiplay Surround Decoder og
konverterer Powerlink-signalet til et Masterlink-signal, mens du automatisk aktiverer
Masterlink - højttaleren.

Multiplayet har flere udgange - hvordan du forbinder dine højttalere her: 5.1 surround-
udgangen består af seks RJ45-stik. Hver har et powerlink-signal på det - to stik til de
forreste højttalere, to stik til baghøjttalerne, en jack til midten og en jack kombineret
til subwoofer og center. Et Powerlink-signal indeholder altid begge stereo signaler,
dvs. både venstre og højre kanal. Med en valgmuligheds kontakt på B&O-højttaleren
bestemmer du om den skal afspille venstre eller højre kanal. Ledningerne kan enten
gøres separat til hver højttaler, eller sløjes gennem fra en højttaler til den næste (som
en lys kæde) på de BroLab der tillader det. Alternativt med en Y-adapter fra et udgangs
stik til to højttalere.

Tilslutning af passive højttalere: Passive højttalere kan ikke tilsluttes direkte til almando
Multiplay Surround Decoder - dette er muligt med passende ekstra forstærker, som f.eks.
En Beolink Passive Converter.

Nem installation: Plug and play installationen af  Multiplay Surround Decoder er meget
nemt sæt det sammen, måske endda nogle få indstillinger med konfigurations programmet,
hvis det er nødvendigt, og enheden vil være klar til brug et par minutter efter.

Fuld kontrol: - Installationen er som regel allerede færdig. Ikke desto mindre giver appen
mulighed for at fore-tage forskellige indstillinger under drift (højttalerkonfiguration,
lydindstillinger som diskant, bas, lydstyrke osv.).

NOTER - Hvilke kilder kan tilsluttes: Multiplay Surround Decoder kan bruges til at forbinde
enhver type afspilningsenhed. Ideelt set har de deres egen lydstyrke og dermed en variabel
udgang - f.eks. Tv-apparater med en HDMI ARC / CEC-forbindelse, B & O-enheder, Apple
Airport Express, SONOS Connect, Denon Heos, Google Chromecast Audio osv. Automatisk
kildeaktivering enten ved intelligent signal detektion eller ved ekstern trigger spænding.
Så snart der er en trigger spænding eller et lydsignal til stede, det detekteres af almando
Multiplay Surround, om nødvendigt dekodes med Dolby eller DTS og konverteres til et
B&O Powerlink signal med trigger spænding. Hvis kilden ikke længere giver et signal
(for eksempel, hvis det er mute eller slukket), giver et intelligent kredsløb en efterkørsels
tid på (30 sek. - 2 min.) - så slukker output signalerne og højttalerne går i standby.

https://almando.com/index.php/almando-multiplay-surround-decoder.html

Almando Multiplay Surround Switch (Powerlink / Digital AudioLink / Bluetooth / SPDIF /
Valgfrit: WISA)Automatisk lydafbrydelse for maks. 3 kilder (1 x Surround / 2 x Stereo)
tilslutning til enheder fra B&O. NY: Nu med valgfri WISA-modul til trådløse højttalere,
f.eks. BeoLab 18 fra B&O (Wireless Powerlink), vælg venligst nedenstående valgmulighed!

Input 1 (Surround) - B&O Powerlink og Loewe Digital Audiolink
Input 2 (stereo) - B&O Powerlink (8-bens DIN) eller RCA-adapter
Input 3 (stereo) - Stereo optisk indgang (SPDIF)
Bluetooth - Overfør musik trådløst, styreenhed med Almando's app.

100% kompatibel med Bang & Olufsen. - Udgange og indgange til B&O Powerlink kabler. 
Automatisk aktivering af Beolab 5 selv på ikke-B&O-enheder En ekstra tænding med B&O
fjernbetjeningen er ikke nødvendig. 100% kompatibel med Loewe - Indgang til Loewe Digital
Audiolink (kabel medfølger)

Bluetooth-modul integreret, direkte streame musik trådløst fra din smartphone eller tablet
(iOS og Android) med internetradio og musik tjenester som Spotify. Gratis Almando Control
App til konfiguration og styring af enheden. 100% kompatibel med SONOS Connect (ZP90) -
Volumenkontrol direkte på SONOS Control, iPhone, iPad, Android. - 100% kompatibel med
Apple Airport Express -Volumenkontrol direkte på iPod, iPhone, iPad.

   

https://almando.com/index.php/b-o/bo-und-sonos.html

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 10 2018 6:59 AM

BeoSound Edge - Pris 23.000. Kr.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 10 2018 7:50 AM

      Vil ikke passe til alle interiører. Stort boligareal
      kræves, for virkelig at værdsætte alle funktioner.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 11 2018 8:21 AM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvordan skal den øverste tegning forstås?

Man kan ikke gå fra PL direkte til ML.

Man kan ikke gå fra NL (i Core’n) og til MasterLink UDEN en NL/ML Converter!

RJ45 er en stik-betegnelse - det siger intet om den protokol, der bliver transporteret i kablet.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 11 2018 2:35 PM

@  Millemis -

Det ville jo være rart at have penge nok til at købe alle de B&O dimser,
og prøve dem selv. Men sådan er det desværre ikke.

Ja jeg forsøger her at give et overblik over muligheden for fortsat at kunne
benytte Masterlink systemet, som stadig benyttes i mange tusind hjem.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 11 2018 3:06 PM

NL / ML tilslutning kommer på en efterfølgende tegning med BS Core som HUB

Jeg skal lige finde ud af det Smile 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

 

Jeg mener dette:

Den bruges kun, når der ikke er en ML-master (A eller V) mere i setup’et, men stadigvæk ML-linkrum, der skal forsynes med lyd fea NL-setup’et.

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Nov 12 2018 6:38 PM

Dette adapterkabel benyttes fra ML Power boksens RJ45 out til MasterLink IN.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

@ Millemissen tak for tegningen.

Åh tak, men det er nu ikke min.

Havde det været min, ville det være det rigtige ir-øje - det dér ser ud som Essence Remote’n aka the wheely.

 

P.S. Den lille boks dér er en ML Powerbox.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 13 2018 5:54 AM

Rasmus Larsen:
Bang & Olufsen er ikke med på CES til januar, får jeg at vide af de nye PR-folk. - "Det skyldes, at
de allerede lancerede Edge tidligere i 2018, og ikke pt har nogen produktnyheder (ud over farver) at
præsentere til januar" Så den soundbar, der rygtes på vej, vises altså heller ikke frem på CES.

Leo:
Nye farver. 
Ja, mine meninger er, de burde bruge arbejdsstyrken til at udvikle egentlige produkter,
i stedet for at malke koen til det punkt, hvor det bør rapporteres som dyreovergreb.

Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 13 2018 12:21 PM

 

Page 24 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 22 23 24 25 26 Next > ... Last » | RSS