Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 13 2018 1:55 PM

Flower pots by Bang & Olufsen. 

                                     Nu går det da helt galt for B&O. Whisper

Rudi Pedersen
Top 500 Contributor
Herning, Denmark
Posts 125
OFFLINE
Bronze Member
Den er flot....har lige købt og den kommer i morgen Big Smile
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 13 2018 10:55 PM

@ Rudi Pedersen

Folk i innovations afdelingen må være rejst, grundet for lavt ambitions niveau i B&O.  Idea

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 15 2018 9:10 PM

 

Download - Bang & Olufsen APP her.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 17 2018 9:59 AM

BeoWiser - BeoLiving Intelligence.


 
Betyder at B&O siger farvel til Master Link- forbindelserne.
Er det IKKE længe siden B&O gjore det, med BeoSystem 4 - ?

Personligt vil jeg fortsat give den hjælp jeg kan til MasterLink interesserede.

MasterLink-teknologien: Tillad integration af produkter. Det krævede et MasterLink kabel,
der skal forbindes i huset, og bruges som en fælles "bus" til fysisk at forbinde produkterne.

Imidlertid sikre Bang & Olufsen ikke mere at alle dine produkter virker problemfrit. Kunder
der ejer udstyr med MasterLink teknologi ér stadig i stand til at forbinde dem i et fælles
system. Dette giver dig mulighed for at dele analog audio på tværs af værelser og produkter,
så du kan beholde deres elskede BeoSound 9000, CD-afspiller fra 1994 og stadig stolt vise
den frem på din stue væg, når du afspille dine yndlings-cd'er. Eller distribuere lyd til BeoLab
3500 i badeværelset. Produkter der i høj grad matcher selv med de nyeste lyd systemer
Bang & Olufsen sælger idag, på lyd kvaliteten.

_________________________________________________________________

BeoWiser - BeoLiving Intelligence.
Har software i to versioner Essential, og Pro-version får software- tilføjelser løbende.
Pro-version- for styring af B&O's produkter. F.eks brug af Alexa eller Google Home
eller integrere med IFTTT tjenester.

Opgradering til Pro version. Læs her.

Essential- er for kunder der ikke har mange forskellige systemer at integrere.
Her konfigureres alle indstillinger direkte. Via BeoLiving APP oprettes grupper
af B&O produkter, f.eks BeoSound 2 i samme rum.

Se Youtube video her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:
 

Betyder at B&O siger farvel til Master Link- forbindelserne.
Er det IKKE længe siden B&O gjore det, med BeoSystem 4 - ?

Personligt vil jeg fortsat give den hjælp jeg kan til MasterLink interesserede.

Det betyder at B&O i forbindelse med gateway-hardwaren siger farvel til ML.

ML som sådan blev skrottet for efterhånden mange år siden.

Du kan dog roligt fortsætte med ‘give råd til ML-interesserede’.

Det er stadigvæk muligt, at bruge ML-produkter i forbindelse med den nye gateway-løsning - det kræver blot at en NL/ML Konverter er involveret.

Dette sker således også i B&O’s eget demorum (BeoHome) i Innovation Center i Struer.

 

Endnu bedre ville det være, hvis du gav råd til miksede NL/ML setups eller til NL setups,

da mange kunder vitterligt har skrottet deres ML-produkter helt eller delvist......

....det ville nok være lidt mere tidssvarende.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 18 2018 5:34 AM

@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 18 2018 5:54 AM

Bang & Olufsens historie i nyere tid.13. Marts 2017- B&O dropper selvstændig produktion.
Efter at have lukket for den sidste produktionslinie på fabrik 4 i Struer i 2014, blev alle B&O
tv med mere, produceret på B&O's fabrikker i Koprivinice i Tjekkiet. Alle aktier i B&O's
produktions selskab i Tjekkiet blev solgt til den tjekkiske indkøbspartner Tymphany Acoustic
Techology, for 123 millioner kroner. Når alle regninger var betalt, vil der ifølge B&O's egne
beregninger være 33 millioner kroner tilbage som et plus på regnskabet. Salget faldt godt i
tråd med B&O's strategi om at koncentrere sig om BeoPlay som idag er kerneforretningen.

Bang & Olufsen og Tymphany har som en del af transaktionen indgået en længere varende
indkøbs aftale som skal sikre stabilitet i den fremtidige leverance af produkter. Salget af det
tjekkiske produktions selskab kom som en følge af Bang & Olufsens aftale med den koreanske
elektronikgigant LG, om al udvikling og fremstilling af Eclipse. B&O beskriver det som en logisk
konsekvens af aftalen med LG, at hele det tjekkiske produktions selskab bliver solgt.

I marts 2015 solgte Bang & Olufsen også B&O-Automotive til amerikanske Harman. En handel
til 1,17 mia. kroner. Senere i 2015 var det aktierne i forstærker-virksomheden ICEpower, der blev
solgt for 32 millioner kroner. Hvordan fortiden vil influerer på B&O's fremtid, kan vi kun gætte på.

Hvem kan garantere at Bang & Olufsen opfylde sine software opdaterings forpligtelser imorgen,
med denne historiske baggrund. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.

Så forstår jeg ikke din interesse i den Sound Center-soundbar fra B&O, som du forventer og håber på!

Den er masser af sw involveret i alle moderne produkter - og det vil der også være i en sådan ‘soundbar’.

 

Nyd du bare dit nuværende setup og glem B&O, som det er i dag.

Brug tiden på noget andet, end blot at jamre over udviklingen.

Dind du bare nogle gamle tegninger frem og genudsend dem på diverse forums 😉

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 18 2018 9:18 AM

@ millemis

Jeg følger nyheder, men ikke alt har min interesse, sådan er det bare. Idea

Her ser i hvad der igennem tiden har tiltalt mig så meget, at jeg har tilført det til mit setup.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Nov 18 2018 11:05 AM

Millemis kan jo så beskrive alt det spændende B&O han har tilført sit setup  ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

 

 

Det må da lige være noget for dig.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Nov 19 2018 2:16 PM

Hvem kan garantere at Bang & Olufsen opfylde sine software opdaterings forpligtelser, bare to år frem ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvem kan garantere, at du og jeg lever om 2 år.

Kunne du ikke stille nogle mere relevante spørgsmål......så skal jeg gerne forsøge at svare 🙃

MM

There is a tv - and there is a BV

bab
Not Ranked
Posts 22
OFFLINE
Bronze Member
bab replied on Mon, Nov 19 2018 2:32 PM

Guys, this exchange/debate is not very useful. Please take your quarrels offline.

-bab

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

It’s a Peter Pan thread - they are all like this.

No read, no worries!

MM

There is a tv - and there is a BV

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Mon, Nov 19 2018 8:24 PM
Millemissen:

It’s a Peter Pan thread - they are all like this.

No read, no worries!

MM

Ja. Det er desværre blevet sådan.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

beolion:

Ja. Det er desværre blevet sådan.

Forståeligt nok - der er ikke meget at skrive om, når man bliver hængende i 7-8 år gamle temaer.

Så er der kun gentagelser......og lidt pjatteri tilbage.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 20 2018 12:11 PM

Trådens navn - "Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks." hvis dette skulle være glemt. Beer

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Nov 21 2018 7:08 AM

Kan 2 stk BeoPlay M5 højttaler levere et stereo signal, hvis 2 stk. M5 sættes i par. ?

Nej !
2 stk. BeoPlay M5 eller linende typer af B&O play højttaler, kan ikke parres til stereo i
traditionel forstand, med et højre og venstre signal, hvor du opnår et stereo perspektiv
fra din sweetspot position.

M5 - højttalerne spille i mono i 360 graders lyd - Left og Right stereo kanaler er mixet 
sammen.
Så har du flere M5 i samme gruppe, vil hver M5 spille samme lyd. Her med
vil du ikke kunne placerer orkester deltagerne i lydbilledet. 

At opnå den store fordel det er, trådløst at kunne streame i rigtig stereo lyd, opnår jeg
med Dynaudio Xeo 3 system. 2 separate kvalitets højttaler, hvor kun 230V skal tilsluttes.
Ingen kabler imellem højttalerne, så man selv bestemmer afstanden mellem højttalerne.

SÅ er det bare at trykke på en knap (f.eks på PC'en) og wupti så er der musik sendt
via trådløs WiFi, via 2.5 Ghz båndet, op til 50 meter, som traditionel STEREO Lyd.

Kan du tale til dine Xeo 3 ? - Ja det kan du godt, men de svare ikke. Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Nov 21 2018 11:30 AM

Her en god løsningen for rigtigt mange.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Nov 21 2018 9:53 PM

BestBuy - OPHØRSUDSALG!

Da indehaveren af Best Buy pludselig er ramt af alvorlig sygdom, bliver butikken lukket. Sad

Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 22 2018 5:38 AM

Så er det snart JUL -

B&O - Prisliste Pr. 01.11-2018 - Danmark - Download - Tryk her.

BeoPlay - Prisliste Pr. 01.11-2018 - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 22 2018 6:17 AM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 23 2018 9:40 AM

Bang & Olufsen - Black fredag spar 25% på udvalgte vare - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Nov 24 2018 6:01 PM

WiSA - kompatibel - til et pre-out surround system og til en non b&0 fladskærm.

Når du har valgt din 5.1 eller 7.1 pre-out surround receiver, følger du denne vejledning.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Nov 26 2018 9:13 AM

DMacri skrev - 'Er dine børn uimponerede ?'
Jeg forklarede min søn, hvordan min BeoSystem 6500, BeoSystem 3 og fjerntliggende rum med MCL2
og Masterlink er konfigureret, så du kan lytte til musik overalt i huset og endda kontrollere iTunes på
Mac Mini ved hjælp af Beo4-fjernbetjeningen. Han svare usikker . "Ja, ok, cool du gamle." Er det måske
fordi de unge i dag er så vant til WiFi, og alt er lige ved hånden ved hjælp af smarte enheder, men kom
igen!  Dette er fantastisk setup for mig, der voksede op i 70'erne !

Er jeg alene med dette, eller er dette en del af mig selv, der engang havde en tendens til at være hurtig
til at adopter ny teknologi, at de unge idag er helt uimponeret af dette nu ? Er det bare min skyld. ?
___________________

Det gik mig til at tænke. Hvis jeg var ung idag, hvad for en 'ny' teknologi ville jeg så adopterer. Hvad kan
man forestille sig de unge gør.

Raspberry Pi er blevet populært, så i dag har jeg valgt at se på deres måde at streame audio.
Det jeg nåede frem til som en brugbar løsning til mine aktve og trådløse stereo højttaler er Rasperry PI
lydkort - HiFiBerry Digi+ Standard, med to digitale udgange, en Coax og en Optisk, samt strømforsyning
til herligheden, vil være hvad jeg har brug for. Jeg har ikke har brug for en dac, fordi min HUB tilsluttes
digital via Optisk IN.

På denne video 'Rune Audio Player with a Raspberry Pi', ses samling og opsætning af MoOde audio.

Vil dette kunne få dig til at fra vælge denne ældre B&O løsning, som jeg mener er 'smart, ikke mindst fordi
jeg syntes at B&O's produkter er flotte at se på.

Problemet med det ældre B&O er vel ikke at det er et indviklet setup. Men mere et problem, at vide hvad
man skal bruge, samt at finde det på brugt markedet, efterhånden som de unge smider det ud, fordi de
ikke ved hvordan det bruges. Det er synd, for lydresultatet er rigtigt godt med de ældre BeoLab højttaler,
hvis de altså ikke fejler noget.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Nov 28 2018 5:36 AM

B&O-højttalerne har fået Airplay 2

Bang & Olufsen har i dag opdateret deres netværksforbundne højttalere til Airplay 2
Opdateringen til Airplay 2 blev forsinket fra oprindelig forventet lancering august/
september til ny forventet lancering november/december.

Læs her. - Download Airplay 2 håndbog v1.0.2.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 29 2018 8:04 AM

Køkken-alrum setup.

Mit BeoLink system er stadig MCL (Master Control Link) Relay boks og Tranciver panel, hvor den ca.
80 Watt forstærker i Beocenter 9300 trækker et sæt passive højttaler. Master Control Panel styres
manuelt eller med Beo4 i køkken-alrum.



Skulle jeg den dag Beocenter 9300 går i stykker, være nødt til at trække et Master Link kabel, altså
overgå til ML systemet, vil jeg gøre mig nogle overvejelser.

1) Min MasterLink højttaler er BeoLab 3500. Spiller den godt nok til formålet, med tanken om der skal
    trækkes ca. 20 meter MasterLink kabel.

2) Alternativet er 2 stk. aktive trådløse Xeo 3 højttaler, som kun skal tilsluttes 230V.

Jeg fik besøg af nissepigen før tid. Smile



Her må jeg sige at den teknologiske udviklingen også har fået min opmærksomhed. Så når MCL
systemet ikke virker mere, har jeg allerede indkøbt endnu et sæt Xeo 3 med hub,grundet lydkvaliteten.
Fantastisk lyd fra så små stereo højttaler.



Det er med at slå til når tilbuddet er der. Også det 'nye' Xeo 3 systemet virker fint. Det ekstra sæt køre
fint sammen med det sæt jeg har på skrivebordet. De køre fuldstændig parallel lydstyrke, med samme
fjernbetjening i A option. Det 'nye' sæt står nu i køkkenet, og modtager samme signalet fra transmitteren
i stuen, signalet sendes fint her ud. Det sæt jeg evt. ikke vil hører, slukker jeg på 230V afbryderne. Nu og
her streamer jeg audio signal via PC'en. En meget nem måde at gøre det på, da PC'en står i min nærhed.

Vil jeg gøre brug af den nye transmitter, og streame musik via APP's på iPad eller fra Nas-serveren, som
også giver mulighed for at streame fra digitale Radio stationer. Som mit setup er nu, må jeg skifte mellem
to optiske tilslutninger på én transmitter.

Her et par billeder, hvor du ser mit setup med 2 x Xeo 3 transmittere (HUB). Både med mit nuværende
og kommende setup, kan stereo lyd switches over på de BV.7 tilsluttet højttaler, i B&O systemet.



Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 29 2018 1:43 PM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Ser den ikke lidt mærkelig ud, den klump der foran på den sidste/den nye???

Lagde godt - ud af øjenkrogen - mærke til sådan en sort tingest foran en af Eclipserne, da jeg var i B&O-butikken forleden.

Jeg troede, at det bare var en eller anden sort kasse, som han ikke havde fået fjernet.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Nov 29 2018 2:16 PM

@ Millemissen.

Jeg tror fjernsynet vælder uden den sorte klods. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

De skriver ‘næsten svævende gulvstand’.
Jeg ser kun den klods - den kan man vist ikke undgå at fokusere på :(( 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Nov 30 2018 4:01 PM

Sådan Millemissen. Det er da lige til, og en pæn løsning.

Hvordan B&O vil løser tilslutnings opgaven af staffeliet, må du vente med at se til 2019.
Hvor dette nok bliver B&O's 'NYE' Eclipse lancering. Hvis de altså stadig har flere 2016
paneler tilbage.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Dec 1 2018 11:28 AM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Ønsker man bedre lyd fra sit TV, er det ganske nemt at tilslutte Xeo højttalerne.

Tryk og se hvad man gør.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvordan vil du tilslutte den hub til Eclipsen, der hverken har analog eller optisk udgang?

Gem du hellere de skotøjsæsker til dit kommende LG OLED-tv 2019....der giver det mening!

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Dec 2 2018 11:48 AM

Millemis - Skal du absolut blande dig i et setup du ikke har interesse i, så tænk dig om -

PL pre-out, er en analog audio udgang, som tilsluttes RCA IN på Xeo HUB.

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
Posts 20
OFFLINE
Bronze Member
bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
Posts 20
OFFLINE
Bronze Member
bwel replied on Sun, Dec 2 2018 9:30 PM

Hi there,

If I am also using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control on the Passiv eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

Page 25 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 23 24 25 26 27 Next > ... Last » | RSS