ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hoi allemaal,
Ik heb een paar vragen en hoop dat iemand mij kan helpen
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een set Beolab 18 speakers uit 2021. De speakers heb ik aangesloten op een Beosound Core.
Ik gebruik op dit moment Apple Music, de muziek stream ik dan met AirPlay naar de core. Ik merk dat de speakers niet volledig tot zijn recht komt met AirPlay, de speaker heeft een hoog volume nodig om binnen te komen (staat standaard al op 50%). Als ik TuneIn gebruik via de B&O app heb ik aan 25% van het vermogen al voldoende om goed te kunnen luisteren.
Vraag 1) zijn er meer mensen die dit herkennen?
Nu ben ik een proefabonnement gestart bij Deezer HiFi zodat ik deze in de B&O app kan bedienen, misschien dat dit dan net zo goed werkt als TuneIn.
Vraag 2) Als ik wil inloggen in de B&O app met mijn Deezer gegevens wordt er steeds gezegd dat het wachtwoord of e-mail adres niet klopt.
Groeten,
Ramon
Ramon:Hoi allemaal, Ik heb een paar vragen en hoop dat iemand mij kan helpen Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een set Beolab 18 speakers uit 2021. De speakers heb ik aangesloten op een Beosound Core. Ik gebruik op dit moment Apple Music, de muziek stream ik dan met AirPlay naar de core. Ik merk dat de speakers niet volledig tot zijn recht komt met AirPlay, de speaker heeft een hoog volume nodig om binnen te komen (staat standaard al op 50%). Als ik TuneIn gebruik via de B&O app heb ik aan 25% van het vermogen al voldoende om goed te kunnen luisteren. Vraag 1) zijn er meer mensen die dit herkennen? Nu ben ik een proefabonnement gestart bij Deezer HiFi zodat ik deze in de B&O app kan bedienen, misschien dat dit dan net zo goed werkt als TuneIn. Vraag 2) Als ik wil inloggen in de B&O app met mijn Deezer gegevens wordt er steeds gezegd dat het wachtwoord of e-mail adres niet klopt. Groeten, Ramon
Hoi Chucky,
Bedankt voor je antwoord. Het is ondertussen gelukt met Deezer, heb meerdere malen contact gehad met Deezer en die hebben mij een handout gestuurd wat ik allemaal moest doen voordat het werkte (schijnt vaker voor te komen).
Ik gebruik nu Deezer Hifi in de B&O app, geluid is (gelukkig) echt aanzienlijk beter dan Airplay!
Ik heb de volgende setup staan en gebruik Airplay via Apple Music dagelijks.
De Core is aangesloten via een optische kabel met de Transmitter 1. De transmitter 1 via WISA met de 18s en de 19.
Tijdens het installeren heb ik de volgende zaken voltrokken
Belangrijk is dan om vervolgens wat dieper de configuratie in te duiken. Het makkelijkst is dit via de web interface van je computer/laptop.
Dit alles bij elkaar levert een prima geluid op via Airplay, niet harder of zachter dan via TuneIn.
Ramon:Hoi Chucky, Bedankt voor je antwoord. Het is ondertussen gelukt met Deezer, heb meerdere malen contact gehad met Deezer en die hebben mij een handout gestuurd wat ik allemaal moest doen voordat het werkte (schijnt vaker voor te komen). Ik gebruik nu Deezer Hifi in de B&O app, geluid is (gelukkig) echt aanzienlijk beter dan Airplay! Groeten, Ramon