Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Deezer login mislukt & AirPlay kan beter.

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Ramon
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
Ramon Posted: Tue, Feb 1 2022 1:14 PM

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vragen en hoop dat iemand mij kan helpen  

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een set Beolab 18 speakers uit 2021. 
De speakers heb ik aangesloten op een Beosound Core.

Ik gebruik op dit moment Apple Music, de muziek stream ik dan met AirPlay naar de core. Ik merk dat de speakers niet volledig tot zijn recht komt met AirPlay, de speaker heeft een hoog volume nodig om binnen te komen (staat standaard al op 50%). Als ik TuneIn gebruik via de B&O app heb ik aan 25% van het vermogen al voldoende om goed te kunnen luisteren.

Vraag 1) zijn er meer mensen die dit herkennen?

Nu ben ik een proefabonnement gestart bij Deezer HiFi zodat ik deze in de B&O app kan bedienen, misschien dat dit dan net zo goed werkt als TuneIn.

Vraag 2) Als ik wil inloggen in de B&O app met mijn Deezer gegevens wordt er steeds gezegd dat het wachtwoord of e-mail adres niet klopt. 

Groeten,

Ramon  

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Thu, Feb 3 2022 8:17 PM
Ramon:

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vragen en hoop dat iemand mij kan helpen

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een set Beolab 18 speakers uit 2021. De speakers heb ik aangesloten op een Beosound Core.

Ik gebruik op dit moment Apple Music, de muziek stream ik dan met AirPlay naar de core. Ik merk dat de speakers niet volledig tot zijn recht komt met AirPlay, de speaker heeft een hoog volume nodig om binnen te komen (staat standaard al op 50%). Als ik TuneIn gebruik via de B&O app heb ik aan 25% van het vermogen al voldoende om goed te kunnen luisteren.

Vraag 1) zijn er meer mensen die dit herkennen?

Nu ben ik een proefabonnement gestart bij Deezer HiFi zodat ik deze in de B&O app kan bedienen, misschien dat dit dan net zo goed werkt als TuneIn.

Vraag 2) Als ik wil inloggen in de B&O app met mijn Deezer gegevens wordt er steeds gezegd dat het wachtwoord of e-mail adres niet klopt.

Groeten,

Ramon

Dag Ramon,

Deezer werkt perfect met De BS CORE. Waarschijnlijk moet je in de b&o app opnieuw koppelen.

Airplay is sowieso drama, ik heb het geprobeerd met van alles en je haalt dan ook niet het maximale uit je speakers. Ik ben bezig geweest met Roon en een bluesound node als RAAT. Geluid was beter bediening was waardeloos, omdat ik multiroom erg veel gebruik en ik houd ook van een beoremote 1.

Ik vermoed trouwens dat de bron waarvan je air-played een ipad? Harder moet zetten, dus je geluid van de bron is te laag.

Ik heb echt een aantal cores en nooit gezeur met Deezer dus ik zou kijken naar de credentials.

Grt Chucky hope it helps.
Ramon
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
Ramon replied on Fri, Feb 4 2022 6:52 PM

Hoi Chucky,

Bedankt voor je antwoord. Het is ondertussen gelukt met Deezer, heb meerdere malen contact gehad met Deezer en die hebben mij een handout gestuurd wat ik allemaal moest doen voordat het werkte (schijnt vaker voor te komen).

Ik gebruik nu Deezer Hifi in de B&O app, geluid is (gelukkig) echt aanzienlijk beter dan Airplay!

Groeten,

Ramon

Ramon
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
Ramon replied on Fri, Feb 4 2022 6:52 PM

Hoi Chucky,

Bedankt voor je antwoord. Het is ondertussen gelukt met Deezer, heb meerdere malen contact gehad met Deezer en die hebben mij een handout gestuurd wat ik allemaal moest doen voordat het werkte (schijnt vaker voor te komen).

Ik gebruik nu Deezer Hifi in de B&O app, geluid is (gelukkig) echt aanzienlijk beter dan Airplay!

Groeten,

Ramon

lvdb
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
lvdb replied on Mon, Feb 7 2022 4:08 PM

Ik heb de volgende setup staan en gebruik Airplay via Apple Music dagelijks. 

  • BeoSound Core
  • Transmitter 1
  • Beolab 18
  • Beolab 19

De Core is aangesloten via een optische kabel met de Transmitter 1. De transmitter 1 via WISA met de 18s en de 19.

Tijdens het installeren heb ik de volgende zaken voltrokken

  1. Volledige reset van alle apparatuur
  2. Koppelen van alle apparatuur
  3. Firmware update van de Transmitter 1, 18s en de 19 via de Transmitter 1 (laatste firmware hier)
  4. Software update van de BeoSound Core (B&O App -> Core -> Product Settings -> Software. Ik zit nu op versie 2.0.47943)

Belangrijk is dan om vervolgens wat dieper de configuratie in te duiken. Het makkelijkst is dit via de web interface van je computer/laptop.

  • Zoek eerst het IP adres op van de BeoSound Core: B&O App -> Core -> Product Settings -> About. Hier vind je het IP adres.
  • Voer dit IP adres vervolgens in in je browser. De advanced config wordt nu getoond van je Core.
  • In het menu vind je nu diverse opties waaronder Sound -> Speaker Setup. Hier kan je je Speakers selecteren. Hier vind je ook een optie om de Transmitter 1 aan te vinken indien die wordt gebruikt.
  • In Sound kan je ook diverse instellingen verrichten voor de line-ins en line-outs.


Dit alles bij elkaar levert een prima geluid op via Airplay, niet harder of zachter dan via TuneIn.

lvdb
Not Ranked
Posts 7
OFFLINE
Bronze Member
lvdb replied on Mon, Feb 7 2022 4:10 PM

Ik heb de volgende setup staan en gebruik Airplay via Apple Music dagelijks. 

  • BeoSound Core
  • Transmitter 1
  • Beolab 18
  • Beolab 19

 

De Core is aangesloten via een optische kabel met de Transmitter 1. De transmitter 1 via WISA met de 18s en de 19.

Tijdens het installeren heb ik de volgende zaken voltrokken

  1. Volledige reset van alle apparatuur
  2. Koppelen van alle apparatuur
  3. Firmware update van de Transmitter 1, 18s en de 19 via de Transmitter 1 (laatste firmware hier)
  4. Software update van de BeoSound Core (B&O App -> Core -> Product Settings -> Software. Ik zit nu op versie 2.0.47943)

 

Belangrijk is dan om vervolgens wat dieper de configuratie in te duiken. Het makkelijkst is dit via de web interface van je computer/laptop.

 

  • Zoek eerst het IP adres op van de BeoSound Core: B&O App -> Core -> Product Settings -> About. Hier vind je het IP adres.
  • Voer dit IP adres vervolgens in in je browser. De advanced config wordt nu getoond van je Core.
  • In het menu vind je nu diverse opties waaronder Sound -> Speaker Setup. Hier kan je je Speakers selecteren. Hier vind je ook een optie om de Transmitter 1 aan te vinken indien die wordt gebruikt.
  • In Sound kan je ook diverse instellingen verrichten voor de line-ins en line-outs.

 


Dit alles bij elkaar levert een prima geluid op via Airplay, niet harder of zachter dan via TuneIn.

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Thu, Feb 10 2022 10:32 PM
Ramon:

Hoi Chucky,

Bedankt voor je antwoord. Het is ondertussen gelukt met Deezer, heb meerdere malen contact gehad met Deezer en die hebben mij een handout gestuurd wat ik allemaal moest doen voordat het werkte (schijnt vaker voor te komen).

Ik gebruik nu Deezer Hifi in de B&O app, geluid is (gelukkig) echt aanzienlijk beter dan Airplay!

Groeten,

Ramon

Blij dat het werkt. Ik gebruik Deezer lossles. Iets duurder maar ik ben een n00b die denkt dat ie het hoort.

Je kunt het uitproberen met je abonnement. Ik zou het gratis proberen voor een maand ik vond het verschil groot.

Groet Chucky
Page 1 of 1 (7 items) | RSS