ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Mijn beeld van mijn Avant valt telkens uit nadat ik hem aangezet heb.
ik krijg dat alleen maar "sneeuw", na den paar seconden komt de zender weer terug en dan even later valt hij weer weg. Het lijkt erop dat al hij "warm" is dit niet mee voorkomt.
wat zou dat kunnen zijn en hoe kan ik dat verhelpen ?
Waarschijnlijk een defecte tuner. Vervangen van de tuner is meestal de remedie.
Heb je enige idee wat dat kost ?
Ik denk dat het eerst belangrijker is na te vragen of de tuner nog leverbaar is. Ik heb nog wel wat tuners, alleen is de vraag welke tuner er in je Avant zit. Wat is het 4-cijferige typenummer van de Avant? (Is te vinden op de sticker op de achterkant van de TV).
83/20
Zullen wel net als bij MX serie losse contacten zijn. Daar had het pal ic last van gebroken soldeer-eilandjes.
Beobuddy: Zullen wel net als bij MX serie losse contacten zijn. Daar had het pal ic last van gebroken soldeer-eilandjes.
Da's inderdaad waarschijnlijk de oorzaak, maar doorsolderen helpt niet in alle gevallen. Ik heb waarschijnlijk nog wel wat tuners liggen, de vraag is alleen hoe goed die zijn. Misschien eerst eens proberen bij de dealer? Dan weet je zeker dat je een goede hebt en voorlopig weer vooruit kan.
Of bij mij een ophalen voor 100 euro. Beovision Avant 28" RF. Ik heb er twee en raak ze aan de straatsten niet kwijt en ze staan behoorlijk in de weg! Volgens mij goedkoper als laten repareren?
Brengen & Ophalen
Secondlife:Ik heb een Real Flat Avant bij de Kringloop in Almere afgegeven. Denk dat je 'm kunt kopen voor 50-75. Wellicht slimmer dan repareren?
Bedankt! Denk het niet!
Leslie:Bedankt! Denk het niet! Pictures as much as possible without to many blah blah.
Bassie: Mijn beeld van mijn Avant valt telkens uit nadat ik hem aangezet heb. ik krijg dat alleen maar "sneeuw", na den paar seconden komt de zender weer terug en dan even later valt hij weer weg. Het lijkt erop dat al hij "warm" is dit niet mee voorkomt. wat zou dat kunnen zijn en hoe kan ik dat verhelpen ?
Als je interesse hebt mag je er een bij mij komen ophalen, voor nop!
Tja: idd wel kans dat je met doorsolderen van de tuner succes hebt maar geen garantie op succes...
Maar als je dit zelf niet kunt doen: het kost nog best tijd (om de tuner eruit te halen !) dus minstens enkele tientjes werk.
Bij B&O een tuner kopen ?, als ie er nog is, schat ik 2x avant RF dagorijs...en helaas, ook een 83/20 krijg je niet meer weg gegeven nu.
Als je geen zin hebt in slepen: ik neem aan dat je analoge kabel kijkt, voor een paar eurie erbij een digitale ontvanger...
En voor een appeltaart geef ik je ook een DVD1 speler erbij :-)
ipaul:Tja: idd wel kans dat je met doorsolderen van de tuner succes hebt maar geen garantie op succes... Maar als je dit zelf niet kunt doen: het kost nog best tijd (om de tuner eruit te halen !) dus minstens enkele tientjes werk. Bij B&O een tuner kopen ?, als ie er nog is, schat ik 2x avant RF dagorijs...en helaas, ook een 83/20 krijg je niet meer weg gegeven nu. Als je geen zin hebt in slepen: ik neem aan dat je analoge kabel kijkt, voor een paar eurie erbij een digitale ontvanger...
Secondlife: ipaul: Tja: idd wel kans dat je met doorsolderen van de tuner succes hebt maar geen garantie op succes... Maar als je dit zelf niet kunt doen: het kost nog best tijd (om de tuner eruit te halen !) dus minstens enkele tientjes werk. Bij B&O een tuner kopen ?, als ie er nog is, schat ik 2x avant RF dagorijs...en helaas, ook een 83/20 krijg je niet meer weg gegeven nu. Als je geen zin hebt in slepen: ik neem aan dat je analoge kabel kijkt, voor een paar eurie erbij een digitale ontvanger... Met digitale ontvanger heb je wel het probleem van de extra afstandbediening. Want een SW update voor de eventuele STB controller is ook niet gratis.
ipaul: Tja: idd wel kans dat je met doorsolderen van de tuner succes hebt maar geen garantie op succes... Maar als je dit zelf niet kunt doen: het kost nog best tijd (om de tuner eruit te halen !) dus minstens enkele tientjes werk. Bij B&O een tuner kopen ?, als ie er nog is, schat ik 2x avant RF dagorijs...en helaas, ook een 83/20 krijg je niet meer weg gegeven nu. Als je geen zin hebt in slepen: ik neem aan dat je analoge kabel kijkt, voor een paar eurie erbij een digitale ontvanger...
Met digitale ontvanger heb je wel het probleem van de extra afstandbediening. Want een SW update voor de eventuele STB controller is ook niet gratis.
En dan maar hopen dat de ontvanger nog in de lijst staat.
Of je programmeert de ab die je bij de digibox krijgt, om Beocodes uit te stralen, dan kun je het ook met 1 ab af :) (ja, niet de mooiste, maar ja...).