Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Uitvallen beeld Avant

rated by 0 users
This post has 17 Replies | 1 Follower

Bassie
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Bassie Posted: Sun, Dec 29 2013 9:22 AM

Mijn beeld van mijn Avant valt telkens uit nadat ik hem aangezet heb.

ik krijg dat alleen maar  "sneeuw", na den paar seconden komt de zender weer terug en dan even later valt hij weer weg. Het lijkt erop dat al hij "warm" is dit niet mee voorkomt.

wat zou dat kunnen zijn en hoe kan ik dat verhelpen ?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Dec 29 2013 9:31 AM

Waarschijnlijk een defecte tuner. Vervangen van de tuner is meestal de remedie.

Bassie
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Bassie replied on Sun, Dec 29 2013 9:51 AM

Heb je enige idee wat dat kost ?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Dec 29 2013 3:04 PM

Ik denk dat het eerst belangrijker is na te vragen of de tuner nog leverbaar is. Ik heb nog wel wat tuners, alleen is de vraag welke tuner er in je Avant zit. Wat is het 4-cijferige typenummer van de Avant? (Is te vinden op de sticker op de achterkant van de TV).

Bassie
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Bassie replied on Sun, Dec 29 2013 5:18 PM

83/20

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Sun, Dec 29 2013 6:09 PM

Zullen wel net als bij MX serie losse contacten zijn. Daar had het pal ic last van gebroken soldeer-eilandjes.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Dec 29 2013 7:35 PM

Beobuddy:

Zullen wel net als bij MX serie losse contacten zijn. Daar had het pal ic last van gebroken soldeer-eilandjes.

Da's inderdaad waarschijnlijk de oorzaak, maar doorsolderen helpt niet in alle gevallen. Ik heb waarschijnlijk nog wel wat tuners liggen, de vraag is alleen hoe goed die zijn. Misschien eerst eens proberen bij de dealer? Dan weet je zeker dat je een goede hebt en voorlopig weer vooruit kan.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Dec 29 2013 8:14 PM

Of bij mij een ophalen voor 100 euro. Beovision Avant 28" RF. Ik heb er twee en raak ze aan de straatsten niet kwijt en ze staan behoorlijk in de weg! Volgens mij goedkoper als laten repareren?

Brengen & Ophalen

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Ik heb een Real Flat Avant bij de Kringloop in Almere afgegeven. Denk dat je 'm kunt kopen voor 50-75. Wellicht slimmer dan repareren?
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Dec 29 2013 8:28 PM

Secondlife:
Ik heb een Real Flat Avant bij de Kringloop in Almere afgegeven. Denk dat je 'm kunt kopen voor 50-75. Wellicht slimmer dan repareren?

Bedankt! Denk het niet!

Brengen & Ophalen

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Ik denk het wel. De meeste beeldbuizen gaan naar die Kringloop, muv de Avants met DVD. Dus voor een leuke prijs kun je daar terecht voor een B&O tv.

Als een tv goed is, gooi ik 'm niet weg. Maar wil 'm ook liever niet in mijn winkel. En zo heeft iedereen er wat aan.

Ps. Ik doneer ze, dus heb hier zelf geen enkel commercieel belang bij.
Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Leslie:

Bedankt! Denk het niet!

Pictures as much as possible without to many blah blah.

Vreemde reactie. Ook die PM kan ik niet helemaal plaatsen...
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Dec 29 2013 9:12 PM

Bassie:

Mijn beeld van mijn Avant valt telkens uit nadat ik hem aangezet heb.

ik krijg dat alleen maar  "sneeuw", na den paar seconden komt de zender weer terug en dan even later valt hij weer weg. Het lijkt erop dat al hij "warm" is dit niet mee voorkomt.

wat zou dat kunnen zijn en hoe kan ik dat verhelpen ?

Als je interesse hebt mag je er een bij mij komen ophalen, voor nop!

Brengen & Ophalen

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Sun, Dec 29 2013 9:14 PM

Tja: idd wel kans dat je met doorsolderen van de tuner succes hebt maar geen garantie op succes...

Maar als je dit zelf niet kunt doen: het kost nog best tijd (om de tuner eruit te halen !) dus minstens enkele tientjes werk.

Bij B&O een tuner kopen ?, als ie er nog is, schat ik 2x avant RF dagorijs...en helaas, ook een 83/20 krijg je niet meer weg gegeven nu.

Als je geen zin hebt in slepen: ik neem aan dat je analoge kabel kijkt, voor een paar eurie erbij een digitale ontvanger...

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Dec 29 2013 9:19 PM

En voor een appeltaart geef ik je ook een DVD1 speler erbij :-)

Brengen & Ophalen

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
ipaul:

Tja: idd wel kans dat je met doorsolderen van de tuner succes hebt maar geen garantie op succes...

Maar als je dit zelf niet kunt doen: het kost nog best tijd (om de tuner eruit te halen !) dus minstens enkele tientjes werk.

Bij B&O een tuner kopen ?, als ie er nog is, schat ik 2x avant RF dagorijs...en helaas, ook een 83/20 krijg je niet meer weg gegeven nu.

Als je geen zin hebt in slepen: ik neem aan dat je analoge kabel kijkt, voor een paar eurie erbij een digitale ontvanger...

Met digitale ontvanger heb je wel het probleem van de extra afstandbediening. Want een SW update voor de eventuele STB controller is ook niet gratis.
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Dec 30 2013 9:14 AM

Secondlife:
ipaul:

Met digitale ontvanger heb je wel het probleem van de extra afstandbediening. Want een SW update voor de eventuele STB controller is ook niet gratis.

En dan maar hopen dat de ontvanger nog in de lijst staat.

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Tue, Dec 31 2013 6:20 PM

Of je programmeert de ab die je bij de digibox krijgt, om Beocodes uit te stralen, dan kun je het ook met 1 ab af :) (ja, niet de mooiste, maar ja...).

Page 1 of 1 (18 items) | RSS