Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovision 10 46" - Tcon og flexkablet

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
Jesper G Nielsen Posted: Sat, Dec 26 2020 4:28 PM

Hejsa

Ville da lige høre om der er folk i gruppen som nørder med 46" beovision 10?

Har læst en del på Beovision 10 og de forskellige fejl der opstår omkring panelet. En stor misforståelse er at mange tror Tcon bordet er indbygget i panelet, det er ikke korrekt, Tcon er en løs enhed monteret med 7 skruer, 2 flexkabler og 2 stik. Hvis det er problemet med selv boardet, kan det for en øvet i SMD - formentligt godt repareres.

Jeg har de sidste par uger fået fat på et par BV10(1 9555 og 1 9566), begge med de klassiske vertikale striber på LCD panelet som i øvrigt er af typen LTA460HQ14 fra Samsung.

De har begge være meget billige og jeg er ikke så nervøs for at ødelægge noget i dem, der er derfor luft til at udbrede info om opbygning - og mulige reservedele :)

Problemerne med dem jeg har købt og sikkert mange andre tror jeg er flexkablerne, der sidder 2 stk brede hvide 5 cm lange fra t-con boardet op til panelfordelingsprintet, se herunder.

på det ene TV(9555) er en del af banerne løsnet, se højre side af billedet herunder. Jeg ved ikke om det er sket da jeg tog flex kablerne ud, men de må på en eller anden måde være blevet revet løs. Spørgsmålet er, hvorfor løsner disse baner sig - og er det et udbredt problem? 

Ved nogen om der er mulighed for at fremskaffe nye flex kabler, eller er disse specifikke til panel og t-con, som jo desværre er gået ud af produktion hos Samsung?

Vh

Jesper G

Groen
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
Groen replied on Sun, Apr 25 2021 6:39 AM

Hej Jesper,

Har du fundet en løsning på problemet med t-con? :)

Bw789
Not Ranked
Posts 74
OFFLINE
Bronze Member
Bw789 replied on Sun, Sep 19 2021 10:04 PM

Hey Jesper, how did you get on with this?

I did a google search and it does appear these ribbon cables can be sourced, they seem to be used for a wide array of things!

I myself have been doing some research on problems of the BV10 as I managed to acquire a BV10-32 and a BV10-46 for very very cheap.

Bw789
Not Ranked
Posts 74
OFFLINE
Bronze Member
Bw789 replied on Sun, Sep 19 2021 10:04 PM

Hey Jesper, how did you get on with this?

I did a google search and it does appear these ribbon cables can be sourced, they seem to be used for a wide array of things!

I myself have been doing some research on problems of the BV10 as I managed to acquire a BV10-32 and a BV10-46 for very very cheap.

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member

Desværre ikke endnu, det tv står helt stille PT :)

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member

Desværre ikke endnu, det tv står helt stille PT :)

 

Leder efter de flexkabler, men tør ikke bestille på alibaba osv siderne...

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member

Sounds nice, i fount the ribbon cables by googling "20941 vw-1" but i'm not feeling safe ordering by alibaba etc sites...

Know any european dealers ?

Did you found any interesting issues widt your test tv's ?


/Best

Page 1 of 1 (7 items) | RSS