Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beoport og Beocenter2

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 2 Followers

egonnoge
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
egonnoge Posted: Mon, Feb 24 2014 10:03 PM

Når jeg spiller netradiostationer eller netmusik, for eksempel via en Squeezebox, ligger lyden langt til venstre. Spiller jeg FM eller DAB, er der normalt lydbillede.

Det er ikke lykkedes mig at ændre balancen i beoportopsætningen.

Egon

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Egon,

lidt flere oplysninger om din opsætning havde nok været bedre, men det lyder mest af alt som et kabel-/stik-problem.

MM

There is a tv - and there is a BV

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Sun, Mar 2 2014 12:43 AM

Hej Egon

Som skrevet er det en kabel fejl i ML kablet.

Tjek bukkeradius på dit kabel, det skal være en rimelig blød 45 grader radius, et skarpt 90 grader, mindre kan også gøre dette, giver de symptomer som du skriver med kraftigere lyd i venstre end højre. Dette skyldes, at signalerne i kablet er balanceret 

 

egonnoge
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
egonnoge replied on Sun, Mar 2 2014 12:36 PM

Hej Fritz.

Jeg har skilt stikmodulet til Beocenter 2 ad. Det er jo her, Masterlinkkablet kan blive klemt. Det har ikke givet en hørbar forskel. Jeg har også checket kablet i den anden ende. Kablet løber fra kælder op over loft til stue, hvor radio og højttalere står. Kan der muligigvis være problemer i samlestikkene til ML-kablet?

Egon

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Tue, Mar 4 2014 7:40 PM

Hej Egon

hhhmmm lyder mærkeligt, check samledåserne, og især ståltrådene og de andre ledninger sidder

godt fast i de enkelte samle dåser, og ikke er i nærheden af hinanden når der er afklippet.

mvh/fritz

egonnoge
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
egonnoge replied on Tue, Mar 11 2014 7:25 PM

Hej igen Frits.

Jeg har nu re-kablet to samlebokse- uden forskel. Jeg har skiftet lydkablet mellem Beoport og PC - uden resultat, så jeg har som sidste udvej stillet på balancen i lydudgangen på PC-en, så det nu er tilfredsstillende.

Tak for de gode råd.

Mvh.

Egon

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Wed, Mar 12 2014 3:09 PM

Hos mig var det i en samleboks det var galt. De 3 små stål wire på ML kablet, som skal holde kablet på plads i dåsen var monteret for stramt. For stramt , så er det galt og for løst, ja det er også galt.

mv/fritz

 

 

Page 1 of 1 (7 items) | RSS