Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beolink passive software

rated by 0 users
This post has 24 Replies | 2 Followers

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
MartinRK Posted: Mon, Mar 24 2014 7:05 PM
Hej

Er der nogen der ved hvilken SW version, der skal være på en Beolink passive for at den kender kommandoen PC ?

Jeg har en Beomedia koblet på et BV 7, som jeg gerne vil kunne styre fra forskellige linkrum.

Den tænder på PC kommandoen og kan ikke umiddelbart ændres til f. Eks. V.AUX.

Jeg har 2 Beolink passive med hhv. SW 1.3 og 1.4 og det virker ikke med PC kommandoen. Jeg kan dog få lyden ud via beolink passive hvis beomediaen allere er tændt i stuen.

Martin
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
Bronze Member

Hej Martin

Beolink aktiv type 1636 SKAL være opdateret til mindst SW version 1.6
Bemærk også DIN stikket har også en speciel pin tilslutning.
Aktive BeoLab højttalerne - Valg er frit. Benyt evt. en PL 8 polet DIN T adapter.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Peter Pan:

Hej Martin

Beolink aktiv type 1636 SKAL være opdateret til mindst SW version 1.6
Bemærk også DIN stikket har også en speciel pin tilslutning.
Aktive BeoLab højttalerne - Valg er frit. Benyt evt. en PL 8 polet DIN T adapter.

Her er der tale om en 'BeoLink Passive'!

Og den har altså ikke nogen 'PC-indgang'.

Spørgsmålet var, om den kan forstå kommandoen 'PC' og fra hvilken SW-version.

Og det drejer sig slet ikke om en Active Link som 'stand-alone' - Martins Passive Link er på ML-netværket!

Mit råd: køb en brugt BeoLink Active (den kan) og brug Passive-boksen som ren forstærker tilsluttet denne.

Øjet skal så tilsluttet til den Aktive Link!

MM

There is a tv - and there is a BV

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member

Hej MM

Du har fanget min lille problemstilling :) Jeg tror at jeg vil prøve dit forslag, hvis jeg kan finde en billig Active.

Jeg kom dog til at tænke på noget, som måske vil drille. Sammen med BV7 har jeg et gammelt Beocenter 9500/Beogram 9500 i hovedrummet i option 0 (elsker det anlæg! ). Beomediaen er også i hovedrummet koblet til 7'eren, og tænder som sagt på "PC" via TV'et uden at Beocenteret reagerer på det.

Beocenter 9500 kender ihvertfald ikke PC kommandoen, da det jo er fra før PC'en var opfundet Big Smile

Når jeg via masterlink  skal prøve at tilgå Beomediaen, vil Beocenteret så "støje", da det vel er Audiomaster i linksystemet, eller foregår styringen af Beomediaen kun via Videomasteren (BV7) ? 

Jeg forestiller mig selv, at Beomediaen optræder i ML systemet som en videokilde, da højttalerne (koblet til BV7) tænder i "default Video mode" når jeg tænder for beomediaen, men hvad når det sker der når kommandoen kommer fra et link rum? Er Audiomasteren indblandet her?

Martin

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Nej, så længe kilden er koblet op analogt, skulle det ikke betyde noget.

Kommandoen går jo på den samme kilde som ellers - og hvis det ikke er et problem i hovedrummet, er det det heller ikke i linkrummet.

MM

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member

Super - tak for svaret.

vh Martin

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member

Lige et tillægsspørgsmål:

Skal Beolink Active have en bestemt SW version ? Når jeg søger her i forummet, så synes jeg nogen steder at der står at det skal være 1.5, men jeg kan ikke lige gennemskue om det også er gældende for den funktion jeg søger.

Jeg synes i øvrigt ikke at jeg har set brugte Beolink active med en software over 1.1 

Martin

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Mon, Apr 7 2014 4:41 PM

Hej Martin

Du skal være opmærksom på, at du kun kan få lyd i linkrummene, såfremt din audiomaster understøtter N.Music (Phono på BL 1000)  og N.Music (Shift A.tape). Det gør BC 9500 ikke. og Nej der kommer ikke støj. Jeg går ud fra, at du har en ML/ datalink konverter boks på.

Bruger du PC kommandoen er fjernsynet der styrer, BM1.

Og BL passive understøtter alle Beolink kommandoer inkl. PC, N.Music og N. Radio.

Det er audiomasteren, der styrer BM 1 via N.Radio og N.Music

Ovenstående tegninger kan du ikke bruge. Her skal signalet fra line ud på BM 1 ind i PC indgangen på

på en BL active, og du får kun lyden ud i det pågældende rum. 

mvh/ fritz

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Mon, Apr 7 2014 4:41 PM

Hej Martin

Du skal være opmærksom på, at du kun kan få lyd i linkrummene, såfremt din audiomaster understøtter N.Music (Phono på BL 1000)  og N.Music (Shift A.tape). Det gør BC 9500 ikke. og Nej der kommer ikke støj. Jeg går ud fra, at du har en ML/ datalink konverter boks på 

Og BL passive understøtter alle Beolink kommandoer inkl. PC.

Det er audiomasteren, der styrer BM 1 via N.Radio og N.Music

Ovenstående tegninger kan du ikke bruge. Her skal signalet fra line ud på BM 1 ind i PV indgangen på

på en BL active, og du får kun lyden ud i det pågældende rum 

mvh/ fritz

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
MartinRK replied on Mon, Apr 7 2014 10:11 PM
Ja, jeg er godt klar over at det ikke er lige til...

Jeg har også en Beogram 9500 på Beocenteret, og den bruger jo Phono/N-Radio kommandoen i systemet.

Min B&O forhandler mener heller ikke, at det vil virke med Beolink Active, da han siger at N-Radio, N-Music og PC kommandoen skal via Audiomasteren, når vi snakker linkrum. Manualen til Beolink Active siger også at PC kun er til en lokalt tilsluttet kilde, så jeg tror alligevel ikke at jeg prøver den vej.

Lige nu tænker jeg en anden løsning...

Jeg vil købe en Beosound Essence, koble den til systemet via A-Tape2 på Beocenter 9500 og styre den via den nye Beomusic app.

A-Tape2/A-Mem2/N-Music kan jeg nemlig bruge både i ML systemet og i det gamle MCL system uden at komme i konflikt med nogle af de andre produkter i mit system. Jeg skal bare lige være sikker på at Essence også kan kobles på A-Tape2, men det kan jeg forhåbentligt få afklaret nu hvor Essence er kommet i butikkerne.

Martin
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Martin,

så enkelt kan det gøres!

Jeg har selv brugt en Playmaker på den måde, siden den kom frem.

Bliver spændende at se, om Essence har en merværdi dér.

MM

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Mon, Apr 7 2014 11:18 PM

Hej Igen Martin

Det er vist ikke så simpelt.

Beosound Essence har kun line in, og ikke line ud. Beosound Essence skal styres via et netværk og en smartphone som er tilsluttet dette netwærk.

Og Beosound Essence kan ikke styre dit fjernsyn eller BC 9500. Den har ikke Master Link. 

BS er en videreudvikling af Playmaker, altså en playmaker med mulighed for trådløse højtalere. Og Playmaker har også kun line in.

Kort: hvis du ikke har en audiomaster, der understøtter N.Radio og N.Music, kan du kun bruge din BM 1 sammen med dit fjernsyn via PC kommandoen. Ja det er surt show.

mvh/fritz

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Undskyld mig, men...

...en Essence har lige som en Playmaker 'line-out' via dens PowerLink-udgang!

Essence vil (sandsynligvis) via Essence-'knoppens' ir-mode kunne tænde for den passende indgang på en Audio/VideoMaster (det er endnu uklart nøjagtigt hvordan).

Muligheden for trådløse højtalere er ikke indbygget i Essence, men kan ved denne og ved Playmaker'en opnås vha en BL Transmitter 1.

Line-in indgangen på både Essence og Playmaker kan bruges til tilslutning af en valgfri kilde - ingen forskel dér.

Hilsen MM

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Tue, Apr 8 2014 3:24 AM

Ja jeg var lidt for hurtig med de trådløse højtalere :)

Og som du så rigtigt skriver, er IR porten ikke til brug til noget som helst for nuværende.

Glem alt om at bruge PL som line ud signal.

PowerLink og Line ud (impedans og spænding) er ikke den samme, desværre, og slet ikke når tilslutningen hedder BC 9500 via A.Tape 2 indgangen. OK det kan lade sig gøre, men signalet er ikke et rent linje signal, idet PL signaler er tilført Bas, og Diskant samt eventuel Loudness, og herved opnås en uheldig dobbelt effekt. Er signalet for kraftigt i A.tape2 indgangen, brænder indgangen af. Jeg har prøvet  (læs dummet mig) med BeoPort/Beolink PC2 med IR samt BM 1 og BC 9500. Jeg måtte så tage en meget svær beslutning, at droppe BC 9500 og udskifte med en BS 4,  og herved miste fjernstyringen af Beogram 9500, samt en eftermontering af en RIAA forforstærker, og tab af fjernstyring til Beocord 9000, som var oprindelig tilsluttet A.Tape2. Eftermontering af 7 polet datalink splitterboks med phono stik ind/udgang med manual omskiftning, således jeg stadig væk kan bruge BG og Beocord'en med manual betjening..Jeg er udmærket klar over, hvilken situation Martin er i, jeg har selv været der. Og det er en meget svær beslutning. Ingen tvivl om at BC 9500 mk II til dato, er det bedste audioprodukt, der er leveret fra Struer. Teknisk og lysmæssigt. Og visuelt er man ikke i tvivl om kvaliteten. Jeg havde min fra 1993 til 2005  

mvh/fritz  

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member

Så vidt jeg kan se andetsteds i forummet, så går rygterne på at B&O selv beskriver at Essence kan tilsluttes andet udstyr - også det lidt ældre. Jeg håber godt nok at de har ret, for så tror jeg at de har ramt noget godt her.

Tænk at sidde på terrassen eller stå og nyde et glas vin i vinkælderen (læs linkrum), trykke Phono (netradio) og høre en gammel LP plade. Når LP'en er færdig med at spille, så lige skifte over på AMEM2, åbne Beomusic app'en og afspille lidt music fra sin netværksharddísk, Vennerne har også lige noget musik, man skal høre, så de kommer på ens netværk, forbinder via Airplay og spiller deres musik via B&O systemet. Imens har man lige været inde i stuen og vende LP pladen (egentligt en dejlig følelse at gøre det :) ), så når man kommer tilbage til selskabet på terrassen, kan man lige vende tilbage til den gammeldags afspilning ved at trykke Netradio.

Når vi ikke gider vælge musik mere, vælges en netradio station som bare spiller baggrundsmusik - uden at skulle tænke på afspilleren løber tør for batteri, og skal sluttes til en stikkontakt, som en mobiltelefon eller ipad jo hurtigt skal hvis den streamer musik...(i mine øjne er det en væsentligt fordel i forhold til playmakeren)

Hvis det bliver scenariet, så forlænger jeg mit 25 år gamle Beocenters levetid med rigtigt mange år endnu!

Vi har forhåbentligt svaret i løbet af kort tid, når folk begynder at få fingre i Essence.

Martin   

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Fritz skriver: "Glem alt om at bruge PL som line ud signal."

Ikke desto mindre er det den måde, som jeg har brugt min Playmaker på lige fra starten.

Det er iøvrigt en af B&O anbefalet opsætning, og adapterkablet er et originalt B&O-kabel.

Min opsætning (med BeoMaster 4500/A.Tape) har jeg allerede for lang tid siden beskrevet på Peter Pan-forummet (hifi4all) - og der er flere andre, der gør det samme.

Det vil fra Essence være nøjagtigt det samme. Noget tyder på, at det oven i købet er en af intentionerne med Essence. 'Knoppen' har diverse 'ir-modes', som kan bruges til at trigge en indgang på en 'ældre' AudioMaster.

@Martin - hvad du beskriver, er hverdag for mig (lige bortset fra BeoMusic-app'en og Connect-versionen af Spotify.

Jeg har aldrig oplevet at min iPad er løbet tør for strøm på grund af brug af AirPlay - så det burde ikke have været grund til ikke at være kommet i gang med det noget før Stick out tongue

MM

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Tue, Apr 8 2014 12:08 PM

Hej Martin

Hvis Struer laver et PUC system, til styring af de ældre produkter såsom BS 7000, BC 9500, og laver en løsning på line/ud problematikken. f.eks via netværket eller speciel konfigurering af et af PL tikkene, på samme måde man gjorde på BM 3500/4500 (TP2 /Phono), så er jeg mere end enig i dine ideer. Man må håbe og ønske, at Stuer læser disse indlæg

Til MM

Jeg har talt med Stuer. Da de endnu ikke har andre løsninger, anbefaler de PL løsningen, ikke af lyst men af nød, men jeg vil absolut ikke blive forbavset, hvis man senere i en SW opdatering indfører muligheden Line ud eller PL ud. Jeg husker problematikken med BS 5 og AUX. Her blev løsningen Behringers U-control, og så var line in/out løst, og Essence er software styret, så alle muligheder er åbne. 

mvh/fritz

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Og hvad er det så lige der er galt med et PowerLink-signal?

Det er da godt nok til deres højtalere eller f.eks til en ML/MCL-converter som amp.

På Playmakeren bruges indstillngen: 'fixed output level' - dette kan/kunne gøres tilsvarende på Essence-boksen.

Essence-boksen er iøvrigt ikke mere 'software styret' end Playmakeren er.

Jeg forventer ikke, at B&O vil lave 'et PUC system til styring af......og lave en løsning...'

Jeg er sikker på, at de har fokus på andre ting, såsom udviklingen at et NL-baseret audiosystem og event. 'linkrums'højtalere på NL-basis.

At de har udviklet og tilbyder 'ir-modes' fra Essence-'knoppen' til at trigge en audio-indgang på et ældre produk med, skal vi - som ejere af ældre produkter, nok være meget tilfredse med. Der er ikke mange producenter, der tænker så meget 'baguds-kompatibilitet' som B&O.

MM

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Thu, Apr 10 2014 10:52 PM

Hej MM

Du Skiriver Og hvad er det så lige der er galt med et PowerLink-signal? Det er da godt nok til deres højtalere eller f.eks til en ML/MCL-converter som amp.

Ikke helt enig, Et line signal er det rå signal, uden tilførelse af bas og diskant, evt loudness. Det samme gælder for ML signalet, som er balanceret, og derved har en række vidde op til 400 meter. ML signalet bliver så omdannet til evt Master Control Signal (analog højtaler forstærker), hvor der tilføres bas og diskkant evt Loudness til passive højtalere. Et Power Link signal er et linje signal, hvor der er tilført Bas og diskkant regulering samt evt Loudness, og hvor udgangseffekten på Powerlink højtaleren er afhængig af spændingen på udgangssiganlet på Powerlink operations forstærkeren.   Kort: Et Powerlink signal er designet til aktive højtalere. Oprindelig til Penta 2, Beolab 3000/5000/4500.

Du skriver: På Playmakeren bruges indstillngen: 'fixed output level' - dette kan/kunne gøres tilsvarende på Essence-boksen. 

Her er fuldstændig enig, og hvis man så indførte optionen: linien / Powerlink, så ville det være perfekt.

Du skriver: Essence-boksen er iøvrigt ikke mere 'software styret' end Playmakeren er.Jeg forventer ikke, at B&O vil lave 'et PUC system til styring af......og lave en løsning...'

Der står rigtig mange Beosystem 6500/7000 og BC 9500 i rigtig mange hjem, og tilsluttes tape2 til line in på Essence, og med PUC styring af BS/BC så opstår der uanede muligheder. OG det var jo det Martin efterlyste.

Du skriver: At de har udviklet og tilbyder 'ir-modes' fra Essence-'knoppen' til at trigge en audio-indgang på et ældre produk med, skal vi - som ejere af ældre produkter, nok være meget tilfredse med. Der er ikke mange producenter, der tænker så meget 'baguds-kompatibilitet' som B&O.

Jeg er 100 % Enig

mvh/fritz

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

For at der ikke skal gå for meget selvsving i vores ping-pong her kun én bemærkning til ovenstående:

"Der står rigtig mange Beosystem 6500/7000 og BC 9500 i rigtig mange hjem, og tilsluttes tape2 til line in på Essence, og med PUC styring af BS/BC så opstår der uanede muligheder. OG det var jo det Martin efterlyste."

Spørger man forhandlerne i dag, får man at vide, at de, som køber/vil købe BS Essence nu, netop gør det for at kunne skille sig af med deres gamle isenkram. Mange bruger ikke deres audioanlæg mere - cd'en er for mange bare for 'oldschool' (N.B. ikke for mig!) og radiprogrammerne har de enten via tv'et eller får de via netradio-funktionen på Essence.

Jeg er overbevist om, at det kun er (os) nørder, der ville gøre brug af de 'uanede muligheder', som  du forestiller dig. Det er ikke dem/os B&O har fokus på. Netop derfor er jeg yderst tilfreds med de muligheder, der allerede nu er i sigte for at kunne trigge en AUX-indgang via Essence-knappen.

MM

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
MartinRK replied on Tue, Apr 15 2014 2:51 PM

Jeg købte faktisk Beosound Essence i går :)

Den blev tilsluttet mit Beocenter 9500 i A-Tape 2, og det virker uden problemer både i hovedrum, ML linkrum og MCL linkrum.

Jeg installerede Essence med knoppen i Bluetooth mode, og så indstillede jeg lyden så den var på niveau med den øvrige lyd i systemet ved opstart. Her låste jeg lydniveauet i ”hotelopsætning” (foregår via Beosetup app'en), og så regulerer jeg lyden via Beo4 fra resten af systemet. Det fungerer fint. Dog kan man så ikke regulere lyd fra knoppen i bluetooth mode.
Jeg har så leget lidt med de forskellige IR modes på knoppen.

I mode 1,3,5,6 og 7 er der ingen reaktion fra systemet, hvilket heller ikke var forventet (ingen skjulte features…).

I mode 2 og 4 opfører den sig ret ens. Eneste forskel er, at den i mode 2 tænder/skifter til radio ved tryk på ”o” knappen uanset om systemet er slukket eller er på TV/CD eller anden kilde, hvorimod den i mode 4 ikke reagerer på tryk på ”o” knappen når systemet er tændt, men er det slukket, så tænder den radio. Man kan ikke skifte kilde på den.

I begge modes slukker den for kilden (radio, tv m.v.) ved tryk på ”sluk”.

Lyden kan skrues op og ned på den aktive kilde – både radio og tv.

Man springer gennem radio kanalerne, numrene på en cd eller tv kanalerne ved at trykke < eller >.  

Dog oplever jeg, at den i DTV springer 2 kanaler af gangen, hvilket den ikke gør på TV, så her er der noget der ikke virker.

Knoppen virker også fra Linkrum i IR mode 2 og 4. Min umiddelbare fornemmelse er dog at knoppen har for få funktioner, når den er i mit system, forstået på den måde at man alligevel skal have en alm. fjernbetjening sammen med App’en i rummet for at kunne betjene systemet fuldt ud. Den kan hverken erstatte app’en eller en Beo4, så den bliver lidt til overs…

Med en Beo4 og app'en, så virker den i min verden ganske overbevisende - jeg har nu alle kilder - inkl. netradio og netmusik - i mit hovedrum og i mine linkrum med "tovejs kommunikation", og jeg føler lidt at jeg har sparet udgiften til en beosound 5, som var alternativet for at få de funktionaliteter jeg efterspurgte.

jeg skulle lige vænne mig til app'en, da jeg ikke synes at den var helt ligetil. Den bliver forhåbentligt videreudviklet, så den bliver mere ligetil at bruge...  

Martin

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Martin,
MANGE TAK skal du have - dine oplysninger fortæller langt mere om Essence, end nogen forhandler indtil nu har kunnet fortælle mig.
Min 'faste forhandler' måtte jeg fortælle om det, som står I B&O's egne FAQ's vedr ir-modes.
Han lovede, at rykke for detaljer, og jeg har netop i dag fået en mail fra ham, om at de i Struer ikke vil ud med flere detaljer Unsure
For lige at være sikker på, om jeg har forstået det rigtigt...
...du skriver: "I mode 2 og 4 opfører den sig ret ens. Eneste forskel er, at den i mode 2 tænder/skifter til radio ved tryk på ”o” knappen uanset om systemet er slukket eller er på TV/CD eller anden kilde, hvorimod den i mode 4 ikke reagerer på tryk på ”o” knappen når systemet er tændt, men er det slukket, så tænder den radio."
Det betyder altså, at 'knoppen' sender kommandoen 'A-Tape2', når den aktiveres ved tryk på 'o' - ikke sandt?
Tænder den da for Essence's egen 'radio' dvs 'Netradio' eller mener du BS9500's 'radio'?
Når den så er aktiv (dvs har tændt BS9500'erens indgang) skal man altså selv vælge øvrige funktioner via app'en!?
Hvis man starter fra ingenting, skal man vel først trykke 'A-Tape2' på Beo4 for at få lyden fra Essence - og herefter vælge via app'en, hvad man vil høre? Sådan er det nu med en tilsvarende tilslutning af Playmakeren hos mig!
At man kan bruge hjulet til at skrue op og ned for alle kilder, er da en fordel - hvis det lige er den, der er ved hånden!
Men en Beo4 vil man helt sikkert ikke kunne undvære.

Kunne du forøvrigt tænke dig, at skrive et indlæg på den aktuelle Essence-tråd på den engelsksprogede del af Beoworld?
Du ville i give fald være den første, der beretter om brugen af Essence (for et lidt større 'publikum')?
Hilsen Millemissn

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
MartinRK replied on Tue, Apr 15 2014 9:56 PM

Hej MM

Nej, den sender - desværre - kun kommandoen Radio (dvs. FM radio), så Beocenter 9500 tænder på seneste FM radio kanal. Man skal så skifte over på A-tape 2 med beo4. Der er ingen betjening af Essence fra "knoppen" i IR mode. Starter man fra ingenting, så er det nemmeste ganske rigtigt A-tape2 og lydstyrke via Beo4 og så via app'en for resten

Min forhandler nævnte også at det ville være fikst, hvis man kunne sætte den op, så den startede på AUX eller A-tape 2, men det kan man ikke (endnu?)

Der skal i øvrigt ikke meget til for at trykke på "knapperne" på knoppen. Jeg er allerede kommet til at slukke tv'et 2 gange, fordi jeg sad med knoppen i hånden og kom til at ligge fingeren på "sluk"

Jeg så i øvrigt hos forhandleren en oversigt, der viste at hvis man har et system uden Audiomaster, så kan man koble den på et tv og tildelte den kilden "Radio". Derved kan man starte den op med knoppen, men igen skal man betjene den med app'en, og så er Radio-kilden jo låst, så den ikke kan bruges til noget andet...

Jeg skriver lidt om mine erfaringer i det andet forum lidt senere i aften eller i morgen formiddag...

Martin 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Tak for yderligere forklaring.

Det er jo ikke særligt smart, at den tænder for den almindelige radio, og at man så selv skal tænde på A-tape2 No - thumbs down

Jeg bruger slet ikke radio-tuneren på min Master mere (jo, til P3 - men ikke andet) - jeg har i lang tid brugt TuneIN-app'en via Playmaker'en (tidligere via en AirPortExpress) til radiolytning.

På min Master er der ikke nogen A-Tape2 - jeg bruger A-Tape-indgangen til Playmakeren (A-Mem)?

Hvis ikke den kommer til at kunne sende en A-Tape/A-Mem-kommando engang, er der ikke meget fidus i det!

Jeg ser dog en del potentiale allerede nu, hvis man f.eks tilslutter den til den analoge indgang på et V1/BV11.... I et setup uden en ML-AudioMaster. Dér ville det faktisk være ret smart - så har man det hele samlet bare med Essence og BeoMusic-app'en. Man burde så også kunne fordele til et andet V1/BV11.. tv ved hjælp af 'del højtaler-funktionen'.

Jeg/vi hører gerne om dine erfaringer, når det er så vidt.

N.B. Jeg har tilladt mig at lægge et link hertil op på 'Peter Pan-HiFi4All'-forummet.

Hilsen MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Martin,

specielt ville det være interessant at høre noget om BeoMusic-app'en i daglig brug.

Da netradioen jo er bygget ind i boksen, er den eneste mulighed for at betjene den (udover at skippe mellem  stationerne fra 'knoppen') jo netop at bruge BeoMusic.

Og hvis dens userinterface er 'dårligt', ville man nok bare AirPlaye fra TuneIN-app'en i stedet.

MM

Page 1 of 1 (25 items) | RSS