Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Geluid via BM 5

rated by 0 users
This post has 79 Replies | 0 Followers

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 28 2018 10:23 AM

Wat ik me af vraag,de Bluesound heeft ook een ir leerfunctie.

Zou de codes van B&O ook werken,zodat je de afsb. Beo4 kan gebruiken?

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Jan 28 2018 11:01 AM

Ja, de Node heeft een zelflerende functie.  Op mijn Loewe ab werkt het prima, maar met de ab van B&O verbindt het niet. Volgens mij heeft B&O een andere frequentie, vandaar.  

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 28 2018 2:15 PM

Geeft de note 2 meer bas dan de beomaster 5..

Heb je een vergelijking kunnen doen leko

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Jan 28 2018 8:45 PM

Het geluid is niet te vergelijken. Veel gedetaileerder, ik hoor nu instrumenten in een nummer die ik nog nooit gehoord heb. 

Nogmaals: zeker met de node is het aan te raden om over te stappen op Tidal. Dan kan je in een heleboel gevallen de masteropnames afspelen. Dit zijn de opnames die in de studio zijn gemaakt. Zoals de artiest het bedoeld heeft. Beter kan je niet krijgen. Je kan gratis een maand uitproberen. 

Bas is veel voller, hoge tonen zijn zuiverder en zit "rust" in de muziek. 

Ik heb nu de BL 9. Ik zou de node graag willen horen op de BL 5. Brrrrr. Het is nu al kippevel. Laat staan met de 5.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 2:15 PM

Koning,

Laat ook  weten wat je er van vindt. En of je mijn enthousiasme deelt?

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Jan 29 2018 3:15 PM

heb je die rca naar powerlink ook bij powmascables vandaan?

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 5:29 PM

Het is een complete stekker: rca met trigger. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Jan 29 2018 5:41 PM

toch van tulp naar din toe?

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 5:52 PM

Van masterlink uit de B&O speaker naar rca met trigger. 

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 6:01 PM

Je kan ook even contact opnemen met de eigenaar van de site. Heb ik vorige week ook gedaan. Hij weet precies wat je nodig hebt. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Jan 29 2018 6:05 PM

Dat lijkt mij ook het beste.

Heb er al eens wat besteld.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 6:28 PM

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Jan 29 2018 6:53 PM

en dan nog een verloop naar male zeker.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 7:02 PM

Nee. Want uit de box male. 

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Jan 29 2018 7:04 PM

Je hebt dat verloopkabeltje direkt achter de Node. Dan ga  met powerlinkkabel naar de eerste BL9 en vervolgens met powerlink door naar de tweede BL9.

Maar je moet de schakelaar op Links of Rechts zetten. Dan moet er geluid zijn. Dus de BL9's moeten inschakelen als de Node inschakelt. Daarna moet de set geluid geven.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Jan 29 2018 7:35 PM

Das duidelijk.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Feb 4 2018 10:36 AM

Volgens de buesound forum heb ik begrepen dat de ir learning functie moet werken met de beo 4....ben je er nog verder mee gegaan leko?

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Feb 4 2018 4:40 PM

Bij mij doet de Beo 4 het niet. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Feb 4 2018 6:20 PM

Heb gevraagd of ze dit kunnen meenemen in een toekomstige software update.

Ben benieuwd wat hun antwoord is

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Feb 4 2018 7:50 PM

Dit was het antwoord wat ik kreeg.

Not if B&O are using proprietary non standard codes, which may be the case.

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan replied on Mon, Feb 19 2018 9:17 PM

Leko, zoals vaak te lezen heb je er behoorlijk verstand van. Ik heb de BV eclipse gekocht. Nu heb ik de bv10 met daarop aangesloten de bm5/bs5. Ik vond de bm5//bs5 overbodig omdat deze nu alleen nog te gebruiken is om mijn cd's erop af te spelen. De bm5/bs5 heb ik inmiddels verkocht. hiervoor in de plaats was ik op zoek naar een NAS (bv qnap t251). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een goede externe harde schijf voor mijn opslag muziek te kopen. Omdat deze harde schijf op mijn tv aangesloten moet worden heb ik de blussound node 2 gekocht.
nu mijn vragen: hoe krijg ik mijn node 2 aangesloten op mijn tv?
wordt de kwaliteit nu bepaald door de dac in mijn eclipse of door de node 2?

Vind je t een logische combi waar ik voor gekozen heb?
van de node 2 lees ik alleen maar goede berichten. 

Fl_ip
Top 500 Contributor
Posts 160
Bronze Member
Fl_ip replied on Tue, Feb 20 2018 6:08 PM
De Eclipse kan direct vanaf de NAS spelem dus de BlueSound lijkt mij overbodig?
Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Tue, Feb 20 2018 8:37 PM

Kan de eclipse ook afspelen via een muziekstreamer zoals Spotify of Tidal o.i.d.?

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan replied on Tue, Feb 20 2018 9:55 PM
Spotify etc is geïntegreerd.

als ik mijn harde schijf rechtstreeks op de eclipse aansluit heb ik geen gebruikersinterface. De tv moet altijd aan en ik zie heel clinisch de inhoud van m’n harde schijf.
Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan replied on Tue, Feb 20 2018 9:56 PM

als ik mijn harde schijf rechtstreeks op de eclipse aansluit heb ik geen gebruikersinterface. De tv moet altijd aan en ik zie heel clinisch de inhoud van m’n harde schijf.
jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Mon, Dec 17 2018 8:29 PM
Leko:

Nee. Gewoon uit de doos.

Ik heb al mijn cd's overgezet op flac, level 5, ongeveer 40% gecomprimeert. Het blijkt nu dat ik de cd's opnieuw moet overzetten naar uncompressed. Het verschil in kwaliteit is zo duidelijk te horen, dat het de moeite waard is om dit te gaan doen.

Ik heb nu ook mijn tv er op aangesloten. Werkt perfect allemaal.

Ben er heel blij mee.

Hi Leko

Ik overweeg ook een Bluesound Node aan te schaffen voorlijk BeoLab 9’s. Ik lees dat dit met de Powmas RCA+trigger kabel prima werkt. Ik kijk al uit het resultaat! Ik lees wel in andere thread dat de speakers steeds met een luide plop aan schakelen. Is dat zo? Of gebeurt dat niet omdat je het trigger signaal hebt?

Ik las ook dat je de Tv aan de Bluesound gekoppeld hebt. Is dat via optical? Ben je daar tevreden van? Hoe zit het het lip-sync? Mijn Beolabs hangen nu aan een Beoplay V1. Is er een manier om de V1 aan de Node line-in te koppelen? Van Powerlink naar mini-Jack?

Bijkomend vraagje: heeft de Node een soort Home Theater HT mode, waardoor het volume van de V1 geregeld kan worden via de V1 i.p.v. op de Node

Sorry voor de vele vragen, maar ik kijk al uit naar de feedback!

Jan

Groeten

Jan
Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Tue, Dec 18 2018 9:10 AM

Hallo Jans,

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden:

1. Er komt bij mij geen plop uit de speakers als de node aangaat, en dus ook de speakers.

2. De node is verbonden met mijn tv met een analoge signaal, namelijk de hoofdtelefoonaansluiting. Er zit ook een aansluiting op de node, dus een kabeltje is genoeg. Geef een paar euro extra uit voor een goed kabeltje. Omdat het geluid analoog is, zijn er geen problemen met lip-sync. Alles gaat synchroon.

3. Ik weet niet of de V1 een analoge uitgang heeft. Dat kan je zelf makkelijk zien.

4. Je kan de afstandsbediening van je tv ook gebruiken voor de node. Via instellingen bij de node kan je heel makkelijk je afstandsbediening synchroniseren. Werkt prima.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. Als je alles aangesloten hebt moet je eens een maand Tidal proberen. En dan nummer opzoeken met de aanduiding MQA: Master Quality audio. Is de beste kwaliteit opgenomen in de studio. Is echt een verschil, zeker met de BS 5.

Succes. En ik hoor graag wat je ervaringen zijn.

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Tue, Dec 18 2018 7:00 PM
Bedankt! Ik ga dit weekend naar de winkel om een Bluesound Node aan te schaffen. Ik hou je op de hoogte
Steve at Sounds Heavenly
Top 50 Contributor
The cable workshop, Leics, UK
Posts 2,165
Gold Member

Hello Leko,

Sorry for replying in English.

If you connect a TV to Beomaster 5 via the USB adapter, there will be a delay to the audio from the TV, so that it will not match the picture (this delay occurs within the Beomaster 5 and it is a known issue with B&O).  The only solution to this is to buy a Beolink Converter from Bang & Olufsen (type 1161166) and connect this to the Beomaster 5 with a Masterlink cable: https://soundsheavenly.com/21-link-systems

You can use the headphone output of the TV into the B&O converter with this cable:- 

https://soundsheavenly.com/bang-olufsen/minijack-to-aux-in-ipod-to-beosound-beomaster-beocenter-using-aux-din-socket

Please note that this will switch off the TV speakers and that you will need to set the TV volume quite high, typically 75% of maximum.

You can then listen to the TV through the Beomaster 5 without an audio delay by pressing “TV” on your B&O remote control.

Kind regards, Steve.

Steve.

www.soundsheavenly.com

Founder of Sounds Heavenly Cables and Brand Ambassador for Bang & Olufsen

Sounds Heavenly are proud to sponsor BeoWorld!

Please check out my YouTube channel at https://youtube.com/soundsheavenlycables

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Thu, Dec 20 2018 5:34 PM

Thank you Steve for your suggestions.

But I replaced the BM 5 at the beginning of this year for the Bluesound Node.  A big upgrading in sound for my BS 9.  

Kind regards,

Leko

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Sat, Dec 22 2018 2:58 PM
Hallo Leko

Gisteren ben ik een Bluesound Node 2i gaan halen, en heb die vandaag aangesloten op mijn BeoLab 9’s. Wat een verschil! Ik ben mijn Lab9’s en mijn muziek aan het herontdekken!

Hier ga ik nog veel plezier aan beleven!

Ik heb de Node en mijn BeoVision beide via een Powerlink switch aangesloten. Dit geeft mij ‘the best of both worlds’

Nogmaals bedankt voor je feedback,

Groeten

Jan
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Dec 22 2018 3:31 PM

En dat voor 549 euro.

Ook software matig perfect! Kan B&O nog wat van leren!

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sat, Dec 22 2018 9:55 PM

Graag gedaan.

Ik weet niet of je de audio instellingen al gevonden hebt onder instellingen. Kan je alles nog beter afstellen.

Veel luisterplezier.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Dec 23 2018 2:00 PM

Om ff verder erop in te gaan.

De ingebouwde server is ook een pre.

Geen gekloot meer met twonky.

En hij is razend snel.

Hopelijk dat b&o met nog iets nieuws komt in het nieuwe jaar

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Sun, Dec 23 2018 5:39 PM
Leko:

Graag gedaan.

Ik weet niet of je de audio instellingen al gevonden hebt onder instellingen. Kan je alles nog beter afstellen.

Veel luisterplezier.

Ja hoor. Ik ben nog wat aan het experimenteren met de instellingen. Als ik het goed voor heb, heb jij ook Lab 9’s? Heb jij bepaalde instellingen aangepast? Ik heb het max. volume aangepast, maar verder staat alles nog in de default instellingen. Suggesties?

@Koning, ja vandaag ook met de server functie gespeeld. Werkt inderdaad prima en snel. Maar ik denk dat ik er weinig gebruik van zal maken, omdat ik toch voornamelijk Deezer Hifi streaming gebruik. Misschien schakel ik wel over naar Tidal
Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Mon, Dec 24 2018 6:54 AM

Nee hoor. Alles wijst zich vanzelf.  Ik vind de layout van het menu buitengewoon prettig en makkelijk om mee te werken.

Ik heb nu ongeveer een jaar de node en geniet nog iedere dag van het prachtige geluid wat uit de BS 9 komt. Wat een verschil met de BM 5.

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Sat, Jan 19 2019 6:09 PM
Hi allemaal.

Ondertussen speelt de Node 2i al een tijdje met mijn BeoLab 9’s, en stream ik via Tidal. Een super combinatie en een hele stap vooruit tov. het streamen via mijn Essence/Beoplay V1! Nog geen seconde spijt van gehad!

Één dingetje knaagt nog een beetje. Door de inrichting van de woonkamer is het voor mij niet mogelijk om een luisterpositie te hebben waarbij ik perfect in het midden van de Lab’s kan zitten. En de Bluesound heeft geen balans-regeling waarmee ik de links/rechts verhouding kan bijstellen.

Het alternatief is om van de Bluesound via spdif naar de V1 te gaan, daar kan ik wel alles netjes afregelen. In die configuratie zou ik dan ook de Powerlink Switch kunnen wegnemen die nu tussen de speakers en de V1 en de Bluesound zit.

Ik heb deze setup al eventjes geprobeerd. De balans links/rechts is inderdaad beter, maar er zijn wel verschillen in de klankweergave. Ik ben er nog niet uit wat ik verkies....

Hebben jullie hier ervaring mee? Naar welke setup gaat jullie voorkeur uit?

- Node rechtstreeks naar de Beolabs?

- of Node ——> B&O system 4 ——> BeoLab

Ik ben nieuwsgierig!

Jan

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Jan 20 2019 11:36 AM

Ik heb geen ervaring met een tussenstation zoals de 4. De node staat dus gelijk aangesloten op de BL 9. 

Het is wel jammer dat je niet de balans kan regelen op de node. Zeker omdat niet iedereen in de comfortabele situatie is om de de positie van de boxen perfect te plaatsen.  

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Jan 20 2019 2:54 PM

Met de nad c368 versterker met mdc bluos module misschien wel.

Werkt ook net als node 2.

Zelfde app

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Feb 16 2019 5:33 PM

Nad versterker c368 & c388 kun je wel de balans regelen.

In samenwerking met de bluos module werkt het perfect.

Page 2 of 2 (80 items) < Previous 1 2 | RSS