ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
quinnie:Tusind tak for hurtigt svar og tegning. Jeg havde selv overvejet Chromecast, men har læst at den ikke fungerede så godt med iOS produkter. Men det har de måske fået rettet op på. Jeg vil gerne have en løsning der er så simpel som muligt og med så få ledninger som muligt. Jeg tror jeg prøver med Chromecasten og prøver at sætte den til USB-porten. I hører lige nærmere om det fungerede med strøm fra USB-porten. Tak for hjælpen og kyndig rådgivning.
quinnie:Hej igen Så blev Chromecast Audio sat op, og det smarte er jo, at jeg kan bruge Encoren's USB stik. Det var nemt og ser elegant ud og lyden er faktisk bedre end jeg havde forventet. Tak gutter.
Så må du - Peter Pan - nok hellere lave et nyt billede, der viser CCA'en strømtilslutning via USB-stikket på BS Encoren.
MM
There is a tv - and there is a BV
Opdateret tegning.
News from BeoPlay. Lav din "musik" selv med M5.
Det må så være Maxi-udgaven - eller måske er det en lille mand!
Der er ingen grund til at skille jer af med Bang & Olufsens fine "gamle" produkter, fordi i nu ønsker at hoppe på stream bølgen.
Helt enig, jeg holder også fint liv i Beosound 9000'eren med 2 stk. Beolab 4000 og 1 stk. 3500 via en Chromecast. Har tidligere haft en AirPort Express, men den var vældig ustabil.
Jeg bruger dog stadig CD'afspilleren i 9000'eren flittigt, har fundet ud af den gerne vil afspille mindst 1 CD om ugen, ellers bliver den lidt livstræt næste gang den skal spille en CD (kan ellers ikke rigtigt afspille CD'en før efter nogle forsøg spin up/down)
Hej agenten0075Hjemme brændte 700MB CD'er er ofte et problem fordi B&O's "gamle" CD afspiller overholde din normen. Også købte CD'er med kopisikring kan af samme årsag nogen gange give problemer. Ellers må du nok snart finde ud af noget med en ny laser. ___________________________________________________________________Bang & Olufsen Remote Mains Switch EU.
Yamaha WXC-50: En moderne MusicCast audio streamer med integreret Qobuz app i Hi-Res!Denne WXC-50 standalone netværksafspiller er langt bredere, sammenlignet med den tidligere high-end model, NP-S2000. WXC-50 tilbyder en række muligheder, da den er kompatibel med MusicCast multi-room-systemet, der integrerer Qobuz i Hi-Res, og også med Airplay og Bluetooth-forbindelser, samt en USB A-stik, der er lavet til Apple. - Læs mere.
AV-TRSDIN8 her over:Kablet er konstrueret med en intern 12 til 5 volts step-down for beskyttelse af B&O højttalernes PowerLink port, der normalt er specificeret til max 5V (2,5V-5V i tændt tilstand) og når man bruger et kabel uden intern step-down, vil man føde højttalerens PowerLink port med 12 Volt, som den under normale forhold ikke har godt af og i værste fald kan gå hen og brænde af. Dette adapter-kabel tager altså højde for de problemer man har ved brug af 3. parts stereo eller surround udstyr der har en 12V trigger til tænd/sluk af eksterne enheder sammen med B&O højttalere. Streaming - Netradio - TV lyd - Audio til MasterLink rum. - Aktive BeoLab. Click her. - Læs mere her. - PDF manual.
Great tip! The new Yamaha receiver seem to be as well thought out as the first tank like versions years ago! Very nice!
Johnnybeck:Hej Hvilke pin nr på RJ45 stik ,fra en BeoPlay V1 skal bruges til lyd udgang og stel.Hilsen johnny
Hej Johnnybeck
Se tabelen, hvis du vil følge B&O's anvisning.
Johnnybeck:Hej Peter Pan Så fik jeg sat det til her i weekenden og det virker 100 %.
Så venner er der 3 dage tilbage hvor YouSee abonenter har radio signal. Der er ingen problemer hvis man har en DAB radio. Se mit DAB setup.
Steve:Nyt - Endelig en direkte forbindelse til din BeoLab 2000 højttalere uden en Masterlink netværk! Brug dette kabel til at forbinde din B&O BeoLab 2000 højttalere til en iPod, ikke-B & O TV eller Audio stereo til B&O's Beolab 2000 Dette vil lade dig streame iTunes-musik og anden lyd fra din iPhone/iPad eller Apple-enhed somAirport Express eller Mac trådløst til Beolab 2000. Kabel vil også give dig mulighed for at tilslutte en Beolab 2000 som linkrum højtaler direkte fra en af de nævnte afspiller. Husk ikke- B&O TV eller en hvilken som helst enhed med en hovedtelefonstik!. Kompatibilitet: Dette kabel vil passe til alle versioner af Beolab 2000. Kontroller kompatibilitet inden du køber - hvis du er i tvivl, så spørg! En B&O fjernbetjening (enten Beo4 eller Beolink 1000) er nødvendig for at indstille højttaleren tilInteractive Test Mode første gang, højttaleren bliver tændt. Før første brug (og efter strømafbrydelser) skal du trykke på MENU 0 9 GO ^ (pil op) CD CD på en Beo4 eller MENU 0 9 PLAY ^ (pil op) CD CD på en Beolink 1000. Volumenkontrol kan derefter styres fra en B&O fjernbetjeningen eller fra lydstyrkehjulet på BeoLab 2000. For at slukke højttaleren, skal du trykke på knappen "Power off" på fjernbetjeningen som sædvanlig. Hver gang du vender tilbage til højttaleren, kan du aktivere den ved blot at trykke cd på enten B&O fjernbetjening eller BeoLab 2000 tastatur. Kabel specifikationer: • Twin Skærmet Pure-Crystal iltfri kobber kabel med Sounds Heavenly signatur Blå kappe • Signalledere (x 2): 7 x 0,2 mm PC-OFC kobber • Screening ledere (x 2): 16 x 0.12mm PC-OFC kobber • B&O Masterlink stik med hvid yderkappe • Minijack stik, 24 karat guldbelagte ben. Se kablet - Tryk her Her et billede af Beolab 2000 i aktion, med en iPod Touch i et standard Apple dock, spille direkte til højttaleren: - Der kræves ingen intern ændring af højttaleren.
Brug dette kabel til at forbinde din B&O BeoLab 2000 højttalere til en iPod, ikke-B & O TV eller Audio stereo til B&O's Beolab 2000
Dette vil lade dig streame iTunes-musik og anden lyd fra din iPhone/iPad eller Apple-enhed somAirport Express eller Mac trådløst til Beolab 2000. Kabel vil også give dig mulighed for at tilslutte en Beolab 2000 som linkrum højtaler direkte fra en af de nævnte afspiller.
Husk ikke- B&O TV eller en hvilken som helst enhed med en hovedtelefonstik!. Kompatibilitet: Dette kabel vil passe til alle versioner af Beolab 2000. Kontroller kompatibilitet inden du køber - hvis du er i tvivl, så spørg!
En B&O fjernbetjening (enten Beo4 eller Beolink 1000) er nødvendig for at indstille højttaleren tilInteractive Test Mode første gang, højttaleren bliver tændt. Før første brug (og efter strømafbrydelser) skal du trykke på MENU 0 9 GO ^ (pil op) CD CD på en Beo4 eller MENU 0 9 PLAY ^ (pil op) CD CD på en Beolink 1000. Volumenkontrol kan derefter styres fra en B&O fjernbetjeningen eller fra lydstyrkehjulet på BeoLab 2000. For at slukke højttaleren, skal du trykke på knappen "Power off" på fjernbetjeningen som sædvanlig. Hver gang du vender tilbage til højttaleren, kan du aktivere den ved blot at trykke cd på enten B&O fjernbetjening eller BeoLab 2000 tastatur.
Kabel specifikationer: • Twin Skærmet Pure-Crystal iltfri kobber kabel med Sounds Heavenly signatur Blå kappe • Signalledere (x 2): 7 x 0,2 mm PC-OFC kobber • Screening ledere (x 2): 16 x 0.12mm PC-OFC kobber • B&O Masterlink stik med hvid yderkappe • Minijack stik, 24 karat guldbelagte ben.
Se kablet - Tryk her
Her et billede af Beolab 2000 i aktion, med en iPod Touch i et standard Apple dock, spille direkte til højttaleren: -
Der kræves ingen intern ændring af højttaleren.
Rasmus Larsen har beskrevet sit nye setup med Apple TV4, til et sæt BeoLab 9 og et non b&o TV.1.Apple TV4 (og Apple TV3) kan outputte al tv-lyd trådløst vha. Airplay-systemet, uden forsinkelse. Har du allerede en Airplay-højttaler i hjemmet så prøv at ”swipe” ned fra toppen på Apple- fjernbetjeningen og vælg din Airplay-højttaler som lydoutput. 2.B&O har produkter med indbygget Airplay, som samtidig kan trigge højttalerne til kun at tænde, når de er i brug. En af disse løsninger er BeoSound Essence-boksen og da jeg alligevel søgte en løsning til også at kunne afspille trådløst musik (med Airplay), faldt valget på Essence. 3.Essence tilsluttes via PowerLink-kabler til BeoLab-højttalerne (der ryger 1 led trådløshed naturligvis) og opsættes til at forbinde til WiFi-netværk. 4.Apple TV-boksen kan nu se Essence som en Airplay-højttaler (se billedet her over) og når den vælges, sendes tv-lyden trådløst fra Apple TV til Essence og føres videre til BeoLab-højttalerne. Der er nu trådløs tv-lyd imellem Apple TV4 og højttalerne. Af Rasmus Larsen. - Læst her .
Fra 1 Febuar 2017 kan Essence MK2, BeoSound 1, BeoSound 2, BeoSound 35, BeoPlay A6, BeoPlay M5, BeoPlay A9 MKII distribuere Airplay ud på BeoLink Multiroom systemet, inkl TV, såfremt at de kører software version 1.10.x. Dette har tidligere været blokeret fra Apples side.
Det kræver at man sætter et flueben inde i instillingerne på produktet (for at kunne distribuere): Gå til indstillingerne via BeoMusic eller BeoSetup. Vælg "Your content" / "Apple" / Sæt flueben ved "Enable multiroom for AirPlay" og gem.
Balance Control på Essence MkII - Nej bare tone og loudness kontrol. Så skal det vise sig om opdateringen har rettet på det også ?.
Hvordan aktiverer jeg kilder ved hjælp en BeoRemote One eller Beo4? Dette gælder for BeoSound Essence 2. generation med IR-øje og BeoSound 35. Du skal vælge, om du vil betjene BeoSound med enten BeoRemote One eller Beo4, du kan ikke bruge begge versioner.. For at betjene BeoSound Essence 2. generation med IR-øje og BeoSound 35 med BeoRemote One, skal du indstille BeoRemote One i Product Option 'BeoSound «. Se BeoRemote Én Brugervejledning for mere information. For at bruge Beo4 skal du indstille lydanlægget i A.OPT 1. Sæt A.OPT 1 med Beo4 ... Ret Beo4 fjernbetjeningen mod lydsystemets IR-modtager. • Hold knappen • nede, og tryk på LIST. • Slip begge knapper. • Tryk på LIST flere gange, indtil OPTION? vises i Beo4 displayet, og tryk på GO. • Tryk på LIST flere gange, indtil A.OPT vises i displayet på Beo4 og derefter trykke nummeret knap 1.
This other thread http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/23165.aspx?PageIndex=2 says that the Essence does indeed work with Beo4, with some limitations.
Siden introduktionen i 2004 er BeoLab 5 og BeoLab 3 bliver ægte Bang & Olufsen Symboler. Bang & Olufsen er kommet med en særligt design varian. Overfladen af den akustiske linse er ligesom BeoLab 18 i højglans alu. Dette er så sidste udkald for BL 5 og BL3. Roger skriver BeoLab 5 vil blive erstattet senere på året med en "BeoLab 90 junior". Prisen forventes at være som BL5 + 35%. BeoLab 3 vil ikke blive erstattet.
Trist ... endnu to Bang & Olufsen ikoner forsvinder ... ;-((
Thank you, Guy! I've read in another thread a few days ago, that it isn't possible to control the Essence MK2 with a Beo 4.
Nyt fra Bang & Olufsen - Lyle Clarke viser noget af det nye i version 2-softwaren i BS Moment.Denne software frigives meget snart. - Click her.
Jeg har nu afprøvet den meget lille uDAC et par dage, og må sige lydkvaliteter er rigtig god. - Læs mere her.
Prisliste pr. 01.01.2017 - Danmark - Download - Click her.
gysse2004: Min B&O pusher fortalte i sidste uge, at der er en ny højttaler på vej. BeoLab 5 udgår jo, så et eller andet imellem BeoLab 5 og Beolab 90. Det bliver spændende at se hvad det er. En mini Beolab 90. Gys
Opdatering af mit audio setup 4-3-2017. Se pilen - Så lille er det nye digitale PC lydkort NuForce uDAC 2.
Her bag BeoVision 7 er det hele samlet, så lyd kan switchs mellem 5,1 højttaler tilsluttet tv, eller højttaler på skrivebordet.
Herligt, og godt at se du udnytter BV-7'eren godt
Tak agenten0075 _________________ Har du ikke gjort det, så opdater software version 2.0 til din BeoSound Moment.Se videoen.
Peter Pan:Tak agenten0075 _________________ Har du ikke gjort det, så opdater software version 2.0 til din BeoSound Moment. Se videoen .
Næste fase af DVB tuner standarden er nu vedtaget. - Læs her.
Steve fra Sounds Heavenly skriver -
Vi kan nu få alle versioner af Beolab 3500 / LCS9000, eller Beolab 2000 til at arbejder som stand alone højttaler, uden Masterlink! med en musikafspiller via en enkelt kabel forbindelse.
Brug et af de to kabel til at forbinde din B&O Beolab 3500/ LCS9000 eller Beolab 2000 højttaler til f.eks ikke B&O TV eller Airport Express og streame din musik med Airplay fra din iPhone eller iPad Apple-enhed, eller Google Chromecast Audio - etc.
En B&O Beo4 eller 1000 fjernbetjening er nødvendige, for at tænde for højttaleren. Volumen styres fra den tilsluttede enhed.
BeoLab 3500 - Se her.
BeoLab 2000 - Se her.
Connection for Old school B&O til BeoLab Penta Mk. I
Understøttelse af Spotify Connect er nu B&O's nyt argument for at sælge lidt flere BS. Moment. Jeg vælger BeoSound Moment fra. I mit setup har jeg 3 streaming muligheder nu. Den koster 6.995 Kr, som jeg godt kan bruge på noget andet.
pixiball: Ved ikke lige hvordan jeg skal begynde, men jeg har et par problemer i forbindelse med mit anlæg somirriterer mig. Har Forskellige SONOS højtaler rundt i huset. 2 x Beolab 4000 højtaler forbundet via Line til SONOS Connect (analog audio out). Problem: Når der afspilles musik via SONOS (f.eks. iPhone) står en ene højtaler og "klikker" i relæet og en gang imellem kan man se at den grønne diode bliver rød. Hvorfor og hvordan kan det løses?
Få en LOYALITETSBONUS frem til 30. april 2017.
Spar 10.000 kr. når du køber et BeoVision Avant 55", 75" eller 85" (vejledende udsalgspris fra 59.995 kr.) eller et BeoVision 14-55"" (vejledende udsalgspris med frontstof fra 59.995 kr. med front i egetræ fra 66.890 kr.). Spar 8.000 kr., når du køber et BeoVision 14-40" (vejledende udsalgspris med frontstof fra 42.995 kr. med front i egetræ fra 49.890 kr.). BeoRemote One er inkluderet i den vejledende udsalgspris. Vægbeslag og stande er eksklusiv, og koster til BeoVision 14 fra 3.095 kr. og BeoVision Avant fra 5.145 kr.
Bang & Olufsen.
Super nice.