Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

elephant
Top 10 Contributor
AU
Posts 8,219
OFFLINE
Founder
elephant replied on Sat, Jul 29 2017 11:54 AM
Peter

I hope your BL50 vision is true to life!

BeoNut since '75

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jul 29 2017 12:31 PM

Hallo elephant

The Art Of Impossible "ar design of Bang & Olufsen. Wink

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Sådan rengøres højtaleren -

Tør støv af overfladerne med en tør, blød klud. Fjern om nødvendigt pletter eller snavs
med en blød, fugtig klud og en opløsning af vand og mildt rengøringsmiddel, såsom
opvaskemiddel. Brug aldrig alkohol eller andre opløsningsmidler til at rengøre nogen
del af subwooferen!

Cleaning BeoLab 50. - BeoGuide by Bang & Olufsen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Lær hvordan du gør de grundlæggende indstillinger for at sikre, at BeoLab 50 spiller optimalt i rummet.



BeoLab 50 Setting up.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Lær hvordan du gør de grundlæggende indstillinger for at sikre, at BeoLab 50 spiller optimalt i rummet.



BeoLab 50 Setting up2.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoLab 50 - Stikpanel.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Prisliste pr. 01.08.2017 - Danmark - Download - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

OBS! -  Nu er BL50-videoerne blevet låst - der kræves nu login.

Jeg håber i nåede at se, og danne jer nogle tanker om hvad BeoLab 50 er for en højttaler. Yes - thumbs up

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

...eller måske allerede har været forbi en af de forhandlere, der har dem stående fremme - og har kigget på dem og lyttet til dem ;-)

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Aug 4 2017 10:28 PM

Så vil vi gerne have din vurdering Millemissen. Yes


Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Nå ingen har endnu hørt BeoLab 50, så vi kan få et lydkvalitetsindtryk.

  ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Aug 9 2017 10:38 AM

Nyt om BeoLab 50 - HER.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Aug 9 2017 11:42 AM



Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Introduktion til BeoLab 50 -

         

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Aug 16 2017 8:45 PM

Er du i tvivl om størelses forholdet -

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Aug 19 2017 3:01 PM

Den 30. august holder Bang & Olufsen en pressekonference i Berlin.
Vi er selvfølgelig på stedet igen og vil besøge B&O's stand! - Læst her.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Aug 25 2017 10:40 PM

Hannibals søn:

Beostore, Herning inviterer til den mest hemmeligholdte nyhed fra B&O nogensinde!!! det er jo ikke
den mest hemmeligholdte nyhed fra B&O nogensinde - det setup har været omtalt et stykke tid nu ?


@ Hannibals søn

Det er da sådan, at når B&O har valgt d. 30 aug som premierer dagen, afholder også min B&O forhandler
åbent hus den 30. august fra kl. 11.00, hvor BeoSound Shape hænger, og BeoLab 50 står i butikken.

Forhandlerne ved jo ikke at vi længe har skrevet om den mest hemmeligholdte nyhed fra B&O nogensinde!
så vi bestemt også forventer at se BeoVision Eclipse i butikken. Det bliver da spændende at se hører hvordan
Bang & Olufsen har løst opgaven med lyddelet til BeoVision Eclipse.

Bang & Olufsens Soundbaren er en separat enhed, placeret få mm fra skærmen.
Soundbaren er bygget således at den betjener LG-skærmen via et HDMI CEC kabel.

HDMI-kabel består af 19 forbindelser, som alle bruges i version 1.4 af HDMI.
Der er lyd- og videosignaloverførsel (TMDS), inter-device control (CEC), signal,
der angiver, at kablet er tilsluttet (HPD), synkroniseringssignal (DDC) og Ethernet-

overførsel og feedback fra ARC-lyd HEAC). -  Se tegninger.

Ovenstående er årsagen til at skærmen kan ikke bruges som monitor, uden lyddelen.

55” Loewe bild 9 – 64.999 Kr. - Beovision Eclipse 55"  63.000 Kr. Så B&O OLED
bliver billigere end Loewe - hvem skulle have troet det.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Aug 26 2017 12:06 PM

Det forlyder nu at lydbaren under BeoVision Eclipse LG panelet kommer i forskellige design.
Den billigste har stof foran, men det skulle være muligt at købe en udgave med aluminium front også.

                      

Så må man da sige designet på version "aluminium front" kommer lidt tættere på BeoVision 7
med BeoLab 7-6. Det kan jeg jo godt lide.  Big Smile Men glasset forneden kunne de godt have sparet.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Ja...men du kan stadigvæk ikke genbruge din BL7-4, som du har håbet på at kunne ;-)

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Aug 27 2017 2:47 PM

@ Millemissen

Et BeoVision 7 holder så længe det kan. Når den tid kommer hvor det ikke kan mere, tager
jeg så stilling til de muligheder der er på tidspunket. Men for at opnå "en ren B&O-oplevelse",
kræves der et ægte Bang & Olufsen panel, og så er det jo nok brugtmarkedet jeg vil søge på.



En "ren B&O-oplevelse" kan dette jo ikke byde på.  Sad

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Sun, Aug 27 2017 4:53 PM

Du skriver et ægte Bang & Olufsen panel. Hvad du mener med det forstår jeg ikke. Nu har B&O jo altid købt deres paneler ud i byen og alle oled tv på markedet har LG paneler. Om det så er "billed motoren" køber B&O den i Tyskland, men da rigtig nok med deres specifikationer. Du sammenligner andetsteds med LG´s billigste oled tv, men uden at vide om "billed motoren" også er den samme. Ingen af os ved endnu om B&O har haft indflydelse på denne vigtige del af Eclipse. Emil Jensen har meget godt beskrevet mine begrundelser for at købe Bang&Olufsen noget som hverken Loewe eller andre som der sammenlignes med kan levere!

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Aug 27 2017 10:08 PM

@ Beofan2

Vi bliver fortalt, at Eclipse panelet ikke har nogen ekstra forarbejdning eller ændring foretaget af B&O,
ikke engang gardinerne. LG b7 panelet, som Eclipse er baseret på koster 16.200 Kr. og BV Eclipse
med nøjagtig det samme panel koster 63.000 Kr. for 55". HER en anmeldelse af LG tv med b7 panelet.

Da jeg endnu ikke har set B&O's soundbar/hørt lyd-processer er jeg ikke parat til at sætte prisen på den.
Men til en merpris på 46.800 Kr. har B&O sat barren for højt på deres lyd-processer. Man kan vel
heller ikke sige det er en "ren B&O-oplevelse". Den kan du få med et BeoVision 7-55 Mk2, 55 tommer
som har gardinerne, har en 7.1 processor, har Class D ICEpower 6 x125 watt center højttaler, og ser
fantastisk ud. Jeg elsker modellen, og Beo4. Det er mit bud på en ren B&O-oplevelse, selv om det er "brugt".

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Aug 29 2017 8:35 AM






Foto af NLS.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Aug 29 2017 9:07 PM

Så er det i morgen, den store Eclipse dag. -
Den 30. August fra kl. 11.00 inviterer nogle B&O forhandler til åbent hus.

BeoVision Eclipse - Lyden, ja den er B&O'sk.



De obligatoriske B&O skærm gardiner må du selv sy. Big Smile

   

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Aug 30 2017 5:15 PM





Læs BeoVision Eclipse Brugervejledning DK. - HER.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Aug 30 2017 8:38 PM



Så fik jeg set og hørt Eclipse. Højttaleren er heldigvis ret flad, så dette tv vinder når det ses i virkeligheden.
55" bredde 139 cm. højde uden stand 99,5 cm. med 123,5 cm. / 65" bredde 161,1 cm. højde 111,8 cm.
med gulvstand 136 cm. Umidbart er lydkvaliteten ok, men der manglende bestemt et tæppe på gulvet. Jeg
fik ikke muligheden for at lytte i en surround opsætning, så jeg vil vente med flerer lyd komentar, til senere.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Aug 31 2017 11:38 AM

Hvad koster så, det valg du evt. træffer --------

BeoVision Eclipse 55" OLED TV - 62.995,- / BeoVision Eclipse 65" OLED TV - 89.995. Kr

Fast vægbeslag til BeoVision Eclipse - Beslaget kan manuelt trækkes ud fra væggen, så TV'et
kan drejes ud i rummet. - 6.495. Kr

Motoriseret vægbeslag til BeoVision Eclipse - Beslaget er skjult inde i den primære konstruktion,
drejer sig ud fra væggen. - 11.295. Kr

Motoriseret gulvstand til BeoVision Eclipse - Gulvstanden drejer Eclipse ud fra væggen.- 11.295. Kr

Højttalerfront i aluminium til BeoVision Eclipse - Højttalerfront i aluminium  - 7.595. Kr

Højttalerfront i stof til BeoVision Eclipse, findes i farver. Grå/ Grøn / Blå / Lilla / Sort - 1.595. Kr

BeoRemote One BT m. Med bluetooth er tilføjet to ekstra knapper til Netflix og Amazon.- 2.095. Kr

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Fjernbetjening for BeoVision Eclipse -
Fjernbetjeningen er en variant af BeoRemote One BT, som er deres fjernbetjening med kombineret infrarød
og Bluetooth (for betjening af smart tv). I den nye variant er der kommet direkte knapper for Netflix og
Amazon streamingtjenester.
 
Par din fjernbetjening
I menuen Fjernbetjening Pairing kan du parre en anden BeoRemote One sammen med dit fjernsyn.
Tryk på PAIR i menuen Fjernbetjening Pairing . Hvis fjernbetjeningen er åben til parring, finder parring sted.
 
Afmontere en fjernbetjening ...
I menuen Fjernbetjening Pairing skal du fremhæve den enhed, du ønsker at ophæve, og tryk på midterknappen.
Fremhæv DELETE og tryk på midterknappen.
 
Aktivér en bestemt kilde fra standby *
Vælg en bestemt kilde for at starte op, når du trykker på TV eller MUSIC knappen for at tænde fjernsynet fra
standby.  * Denne funktion er muligvis ikke tilgængelig i den aktuelle softwareversion.
 
                  
agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Tak for gode billeder og god info af Eclipse - god weekend Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Tak mange tak, og i liggemåde agenten0075
___________________________________

Nu har flerer af jer set og hørt BeoVision Eclipse. Har en af jer hørt hvordan Eclipse lyder som
center højttaler i et 5,1 surround setup. ?? Jeg er spændt på at høre jeres mening om lyden, når
B&O's surroundbar går i 5,1 Dolby digital surround sound setup. Min B&O forhandler havde
ikke mulighed for at demonstrerer BeoVision Eclipse i 5,1 / 7,1 setup.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoVision Eclipse - Montering på vægbeslag. på YouTube. - Tryk Her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Sep 11 2017 10:44 AM



Jeg håber da i har læst Lars Ladingkær's test af BeoVision Eclipse OLED 65" - HER. +

Pinewood:
Lige et par spørgsmål:
Har det PAP/PIP/PAT?

Kan det spilde HD tabsfri lyd?

Bluetooth styring på smart TV, er der så IR styring på Sound Center?

Hvilken version er HDMI?

Kan det optage UHD/4K?

Kan fjernbetjeningen fås uden Netflix og Amazon knapper?


Lars Ladingkaer:

Q: Har det PAP/PIP/PAT?
A: Der er PAP

Q: Kan det spilde HD tabsfri lyd?
A: Det kan afspille MP3/WAV/WMA/OGG/FLAC fra USB. Derudover findes der PLEX til WebOS.

Q: Bluetooth styring på smart TV, er der så IR styring på Sound Center?
A: Ja

Q: Hvilken version er HDMI?
A: I Sound Center er det HDMI 2.0 med HDCP 2.2. Derudover sidder der HDMI 2.0a i TV-delen.

Q: Kan det optage UHD/4K?
A: Pas.

Q: Kan fjernbetjeningen fås uden Netflix og Amazon knapper?
A: Sidste års BeoRemote One BT (den uden de knapper) kan også bruges på dette tv.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Sep 17 2017 6:03 AM

Mere om BeoVision Eclipse.

Hiort:
Plukket op, ifølge Intel:
- B&O vil komme med GUI forbedringer.
- Elektronisk gardin kommer
- Lydbjælken omfatter billedbehandling for de kilder, der er tilsluttet via lydbarforbindelserne.



Michael:

Hvis dette er sandt eller ej, vi for at se. Forhåbentlig har de været klar over, at folk ikke kan lide denne
Frankenstein oplevelse med mismatching minus osv. Hvis de kan skræddersy det til en optimal B&O
opsætning, godt så det er en god ting. Jeg tror først på det, når jeg ser det.

Hvis B&O's Sound Center indeholder billedbehandling - så vil den sælge som varmt brød, også uden
et panel. Det er ikke kun et sound center, men et beosystem 5 med højttalere, og en meget lille
formfaktor i forhold til ældre udgaver.

Jeg vil næsten hellere foretrække at købe Sound Center separat. Monter den på en væg, med et tv over.
Hvorfor ikke også introducere en BeoStand med væg beslaget? Det ville åbne for en verden af ideer.
Højttaleren kan være designet som en BeoLab 7-2/6 højttaler. Måske det næste. Klart vi lige nu kun
ser modelspekteret med et LG tv. ?



Her.

Et separat B&O SoundCenter under et valgfrit tv panel ...... Så er vi på vej. Yes - thumbs up



LG 55" - Beo SoundCenter - bredde 139 cm. højde 99,5 cm. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Sep 20 2017 7:14 AM

Roger:
Personligt kan jeg lide Eclipse's udseende - jeg kan bare ikke lide det faktum, at jeg bliver mindet om, at
billeddelen er er fra LG. Jeg kan ikke lide det faktum, at jeg bliver mindet om det er et LG tv hver gang
jeg tænder, og bruger den tilhørende fjernbetjening til at ændre noget.

For de fleste andre mennesker, i modsætning til beoworlders, vises det som et LG tv, når de bruger det -
som nævnt ovenfor: Det vil være "hårdt arbejde", at sælger Eclipse til denne kundegruppe.
 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Sep 21 2017 7:54 AM

Ja Eclipse har et pænt design, da det ligner BV 7, men jeg savner at vide om Bang & Olufsens reservedelspolitik
idag kan sikker, ..... skal vi sige reparations sikkerhed (reservedele) til Eclipse i 7 år. ?

Tidligere da jeg købte mit BV 7, sikrede Bang & Olufsens miljøpolitik, der var gældende dengang reservedele i 10 år.
Eller er tiderne sådan, at hvis Eclipse TV'et ikke virker efter garantiperioden, køres det bare på genbrugsstationen. ?

For så er 63.000 Kr. for et BeoVision Eclipse 55" med stof front, ikke et tv jeg tør købe. Køb og smid væk TV kan
købes til få tusind kroner mange steder. Jeg regner ikke med at blive den rigeste på kirkegården, men lidt fornuft må
der være i en investering på 63.000 Kr. efter min mening.

Hvor finder jeg Bang & Olufsens miljøpolitik anno 2017 / 2018. ?



I 2016  skriver Bang & Olufsen -

I det usandsynlige tilfælde at et produkt har en fejl i løbet af dets levetid, kan det selvfølgelig repareres.
Vi leverer reservedele i en betydelig periode, efter at et produkt er ophørt med at blive fremstillet.
Vi har også mekaniske reservedele - for eksempel for- og bagpaneler, hvis en enhed bliver ridset eller beskadiget.

Den høje kvalitet og den lange levetid er miljømæssigt positive aktiver for vores produkter. Desuden omfatter vi
hos Bang & Olufsen så tidligt som mulig miljøtænkning i designfasen af vores produkter. Derfor har vi allerede
omfattende miljøspecifikationer fastsat i udviklingsfasen. Vi kalder disse miljøspecifikationer miljømæssige standarder.

"en betydelig periode"  Hvor lang tid er det ??????????????????

https://www.bang-olufsen.com/da/corporate/responsibility/manufacturing-environment

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Sep 21 2017 8:03 AM

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Ja, det er et særdeles godt spørgsmål.

Indtil B&O kan svare på hvad "betydelig periode" dækker over, vil jeg anbefale du køber 2 stk. Eclipse-TV.

Du kan overveje kun at tage det ene i brug, og gemme det andet til reservedele. Du kan også bruge begge TV, og så må vi bare håbe at den samme komponent ikke går i stykker på begge TV Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Sep 25 2017 3:18 PM



Prisliste pr. 01.09.2017 - Danmark - Download - Her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Sep 28 2017 8:49 AM

"joine-in" (slutte-til). At sende lyd til værelser kan man også med B&O's med MCL systemet.
Her er der ingen Bang & Olufsen APP med fejl, der ødelægger fornøjelsen. Man skal bare huske
at konvertere digital audio til analog.



BeoMusic app, nu - Bang & Olufsen app.

Hvad sker der med BeoMusic appen ?

Appen BeoMusic er fusioneret med den nye Bang & Olufsen app. BeoMusic appen blev understøttet
til 1. juni 2017, og blive så fjernet fra App Store/ Google Play Butik. BeoMusic-appen fortsætter med
at arbejde forbi denne dato, hvis du har installeret den, men B&O opfordrer dig til at flytte til deres
næste generationsprogram, Bang & Olufsen-appen. Nåede du at sikkerhedskopier BeoMusic-appen,
til din telefon, har du den, hvis du har brug for det.

Download Bang & Olufsen app - Her.

Hvordan virker Bang & Olufsen-appen så her sidst i september 2017. ?
Har i nogen erfaringer, så skriv.  Yes - thumbs up  

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Sep 29 2017 10:39 AM

DAB + radio adapter til  - ?


 
Specifikationer: Tiny Audio M6
• 2,4" LCD display med baggrundslys
• Radio alarm med to indstillinger
• Weekend sleeper, sleep-timer
• 3,5mm mini-jackstik
• Størrelse 135 x 92 x 39 mm

Inkluderet i pakken:
• Fjernbetjening
• Antenne
• RCA-lydkabel
• Antenne adapter minijack han til IEC hun
• DC Strømforsyning
• 799. Kr.

Vigtigt: Husk at lave en ny kanalsøgning efter 1.oktober.  Læs her - https://mereradio.dk/

Page 15 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 13 14 15 16 17 Next > ... Last » | RSS