Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 10 2019 1:41 PM

Det forsøger jeg at huske MM. Vil du så huske at oversætte til Dansk på dette Danske forum.

matador43
Top 75 Contributor
Posts 1,373
OFFLINE
Bronze Member
matador43 replied on Wed, Apr 10 2019 1:44 PM

Double post

matador43
Top 75 Contributor
Posts 1,373
OFFLINE
Bronze Member
matador43 replied on Wed, Apr 10 2019 1:44 PM

Peter Pan:

IKEA Harmomy. Nemt at pakke sammen for opbevaring.

Maybe it would be nice to credit the original poster as it is in this very same forum (Me). Angry

 

Not that I'm fond of intellectual rights but it does discredit all you previous 'tips and tricks" Confused

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 10 2019 1:54 PM

Ide ari , men denne tegning er min.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 11 2019 6:47 AM

Det bliver tilsyneladende muligt at skifte LG skærm fremover.
Passer meget godt med min forhandler sagde, de vil få LG tv i butikken.

Detailhandel fra 18.500 EUR, og tilgængelig i Bang & Olufsen butikker fra oktober,
er Beovision Harmony helt sikkert ikke noget, du vil udskifte efter få år. Men selvom
det endnu ikke er en del af virksomhedens markedsføring af produktet, fortalte han
os, at evnen til at opgradere skærmen i fremtiden er noget, som B & O har planlagt,
da vi talte til Vice President of Product Management Christoffer Poulsen.

Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Apr 12 2019 12:26 PM

Se video hvordan LG OLED 77" C9 PLA og B&O's nye SoundCenter bliver til
Beovision Harmony. Tryk her.

matador43
Top 75 Contributor
Posts 1,373
OFFLINE
Bronze Member

Peter Pan:

Ide ari , men denne tegning er min.

If you say so…Big Smile

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Apr 12 2019 10:09 PM

Utroligt der kan opstå forargelse efter at have set videoen, over at LG OLED 77" C9 PLA TV, ikke har B&O's
logo på papkassen. Hvor længe tror i, folk tror et LG produceret tv er et B&O tv, ved at døbe det Beovision
Harmony. Vær dog glad for at B&O har udviklet Sound Center Harmony, som formodentligt giver jer med
B&O's økosystem mulighed for at benytte jeres investering i dette system. En dyr hobby . . . ja.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 17 2019 9:06 AM

Yamaha AirPlay 2 opdatering. - Yamaha HDMI eARC support.
Yamaha tilføjer desuden HDMI eARC (enhanced Audio Return Channel) support i 23 AV-receivere.
Med HDMI eARC kan en kompatibel TV-skærm udsende (eller passthrough) lyd i tabsfri kvalitet
fra HDMI eARC-porten videre til en soundbar eller receiver. - Click here.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 18 2019 8:10 AM


God Påske.     

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Apr 21 2019 3:20 PM

Vær forsigtig før køb af HDMI 2.1 kabler.
Ser du efter Ultra High Speed HDMI-kabler, kan du finde nogle af disse kabler til salg på nettet.
HDMI releases version 2.1 er til gængelig, (opdateret 2019). Men der er endnu ingen standart test.
Det vil sige at HDMI Licensing ikke kan sige, om nogen af disse kabler faktisk er Ultra High Speed.
Det er muligt de er, men. ? - Tryk her

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Apr 22 2019 8:39 AM

Så er C9 salg startet i England. -
Her finder du alle data over LG OLED 55" C9 TV'et. - Tryk her

Næste måned  - Tryk her.

LG 65" 4K UHD OLED Smart TV C9 OLED65C9. Forventet på lager online: 21-05-19.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Apr 29 2019 7:52 AM

LG OLED C9 (55, 65 og 77 ") 2019 TV.

Model C9 tilhører opstillingen af ??OLED TVs LG 2019 og er efterfølgeren til sidste års model C8.
Den vigtigste forskellene mellem C9 og C8 er: portene i den nyeste HDMI 2.1 standard, en
opgraderet videoprocessor, en opdateret webOS 4.5 platform med kunstig intelligens funktioner,
understøttelse af trådløs multichannel WiSA  lyd, og forbedret spilydelse på grund af VRR-support
(svarende til Freesync). Modellenes design er stort set gentager sidste år, om end med nogle
ændringer. C9-modellen er tilgængelig i tre skærmdiagonale versioner: 55, 65 og 77 tommer
(model betegnelser for markedet er LG OLED55C9PLA, OLED65C9PLA og OLED77C9PLA).

HDMI 2.1:
Den nyeste HDMI 2.1-grænseflade, der bruges i C9, giver mange gange mere båndbredde end HDMI
2.0 (48 Gbit / s versus 18 Gbit / s), hvilket vil gøre det muligt at vise billedet i en højere opløsning.
Især var der støtte til 4K / 120 Hz-tilstand. Der udover bragte HDMI 2.1 support til Variabel Refresh
Ratefeature, som er analogt med AMD FreeSync og Nvidia G-Sync-synkroniseringsteknologierne,
og Dynamic HDR tillader dettil forbedret dynamisk rækkevidde (HDR) ydeevne på et ramme-for-frame
niveau, hvilket yderligere forbedrer billedet kvalitet på kompatible skærme eller tv'er. HDMI 2.1-
standarden indeholder også Auto Low Latency Mode (ALLM) teknologi, der automatisk bestemmer
den optimale forsinkelsestid for den jævneste billed hastighed. I tillæg, HDMI 2.1 giver en række andre
nyttige funktioner, herunder HDMI eARC, hvilket giver tabsfri udgang og transmission af lyd via HDMI
eARC porten. LG C9 TV med støtte til den nye High Definition Multimediegrænseflade 2.1 er bagud
kompatibel med eksterne enheder af den tidligere version af standard 2.0, og bruger også de kendte
stik. Men for at forbinde eksterne enheder med HDMI 2.1 skal du erhverve nye kabler mærket Ultra
High Speed ??HDMI.

10 bit farvedybde:
LG C9 TV er udstyret med en matrix med en 10-bit farvedybde. I dag er de fleste moderne tv'er (med
undtagelse af top) Brug 8-bit matrixer - med en farvedept på 8 bit for hver af de tre RGB-farver (rød,
grøn, blå) er der 256 nuancer. I paneler med en farve på 10 bits er antallet af sådanne nuancer per farve
1024. Efter at have rejst 1024 kuber, vi får 1,07 milliarder farver pr pixel. Hvis dette tal sammenlignes
med 16,8 millioner nuancer med en farvedybde på 8 bit, så er det umiddelbart indlysende, at forskellen
er ret mærkbar. Det er også karakteristisk, at det menneskelige øje er kunne opleve meget flere nuancer
end med 8-bit chromaticitet. Som et resultat, på LCD-paneler i 10 bit af farve udseende mere realistisk.
OLED-panelet fra LG Display ændrede næsten ikke, men disse tv-apparater blev forbedret anti-glare filter.

HDR-formater:
Ud over den traditionelle HDR10, Dolby Vision og HLG, kan C9 modellen nu arbejde sammen med
Technicolor Avanceret HDR-format, samt LGs egne HLG Pro- og HDR10 Pro-formater. I 2019 fortsætter
LG med at ignorere konkurrence dygtige standard i forhold til Samsung HDR10 +, idet det hævdes, at
den samme effekt på sine modeller er opnået simpelthen ved hjælp af den dynamiske tilstand Tone
mapping. Enhanced Dynamic Tone Mapping's proprietære algoritme tillader LG nye produkter konverterer
HDR-billeder dynamisk, frame by frame.

Behandling af dynamiske scener:
C9 modellen har den samme hardware med W9 og E9 modellerne, bygget på anden generation LG a9
Gen2 (Alpha 9, "alpha ni") billedprocessor. Denne processor erstatter den tidligere Alpha 9-løsning og
funktioner forbedrede farve- og bevægelsesbehandlingsalgoritmer. For at forbedre billedet, især AI Picture
maskine Læringsalgoritmer bruges, som automatisk analyserer indholdet (AI Sound bruges til at forbedre
lyden).

Akustik:
Siden 2017 har LG udrustet sine tv med Dolby Atmos, som i sidste ende har en positiv effekt på lyden.
Denne funktion justerers automatisk til det tilsluttede højttalersystem, uanset om det er et indbygget
lydsystem eller en hvilken som helst ekstern akustik. Højttalersystemet i modellen C9 er lavet i henhold
til skema 2.2 med en total effekt på 40 watt. For at forbinde og overføre lydindhold af mobile enheder i
nærværelse af funktionen trådløs lyd synkronisere. Derudover understøtter tv'et den nyeste teknologi til
trådløs transmission af multikanals WiSA-lyd. Med sin hjælp kan du sende lyd fra dit tv til kompatible
WiSA-højttalere (i øjeblikket er der allerede Klipsch, Bang & Olufsen, Axiim, Enclave Audio). I dette
tilfælde taler vi ikke kun om standard 5.1 lyden, men også om moderne formater, herunder Dolby Atmos
og DTS: X. Topmødet teknologien, der anvendes i WiSA understøtter multikanal lyd uden kompression
(op til 8 kanaler). Ifølge WiSA er lydkvaliteten 20 gange bedre end mulighederne i Bluetooh-teknologien og Wi-Fi.

Et nyt BeoVision TV, er et LG C9 TV.

Thomas
Not Ranked
Norway
Posts 60
OFFLINE
Bronze Member
Thomas replied on Wed, May 1 2019 7:23 PM

 

jeg har en LG 65SK8500 koblet til et Beosystem 3 mk1.  LG tv har eArc på HDMI.  Er dette noe jeg kan bruke mot Beosystem 3?

 

Noe annet jeg lurer på, hvis jeg vil koble til en apple tv 4k, hvordan kan jeg gjøre det? Brukes en hdmi splitter så jeg kan få bilde til tv og lyd gjennom beosystem 3

 

mvh

Thomas

Format 0  😀😎

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Hej  Thomas

1) eARC/ HDMI 2.1 skal også findes på det produkt du tilslutter, ellers virker det ikke.

2) Søg på nettet en - Digital ULTRA HD 4K HDMI til HDMI + Audio
   (Spdif + RCA Stereo)  Audio Extractor Converter ( Support Apple TV 4K).

Her ser du den. Men her bruges den også til et sæt Xeo3 trådløse højttaler.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

1: BSys 3 understøtter ikke ARC - så ingen chance for (på fornuftig vis) at få lyden fra dit tv’s interne kilder over på BSystemet.

2: Ja du skal bruge en HDMI (1->2) splitter, der er HDCP-kompatibel.

Ingen grund iøvrigt til at købe et ATV4K. Det normale ATV4 er tilstrækkeligt - grunden er at opløsningen vil rette sig efter den laveste modtager (og BSys3 er som bekendt ikke 4K, men 2K).

Husk! Tilslutningen til BSys3 muliggør PUC-styring........med de rette koder lagt ind i systemet.

MM

There is a tv - and there is a BV

Thomas
Not Ranked
Norway
Posts 60
OFFLINE
Bronze Member
Thomas replied on Wed, May 1 2019 10:57 PM

Hei og takk for svar til dere begge!

 

jeg mistenkte at jeg ikke ville få nytte av ARC.

NÅR DET GJELDER APPLE TV:  det er ikke noe problem å få Hd signal fra en atv, men jeg vil bruke en atv 4k koblet direkte til LG TV’en via en hdmi splitter som kan lever audio til beosystem 3 (via hdmi) samtidig som den sender 4k video direkte til Tv.  Hvis dette er mulig får jeg puc control på atv, samtidig som jeg får 4k til lg tv.

 

mener det finnes, men forslaget til Peter gir meg så vidt jeg forstår bare stereo signal til beosystem 3, jeg ønsker 5.1

Format 0  😀😎

 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Læs mit svar 2 igen - du får altid laveste opløsning fra setup’et på begge dele.....altså ingen 4K på dit LG-tv.

MM

There is a tv - and there is a BV

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Generelt set - glem alt om lyd fra tv tilbage til BSys3, derfor tilslut alt ttil BSys3.

Dette vil højest give dig HD-opløsning.......bare lev med det og håb på at dit LG tv behandler billedet derfra fornuftigt.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Sådan modtager du de nyeste lydformater. Tilslut en ARV med eARC funktioner, til dit LG 2019 TV's eARC.

Yamaha's AVR - HDMI 2.1 eARC compatible produkter modtager nye eARC funktioner via firmware
opdatering eller App opdatering. Tilgængeligheden af produkter kan variere afhængigt af regioner.
Næsten alle produkter vil modtage nye funktioner i april 2019. Se oversigt her.

Ad denne vej opnår du med eARC lydsignaler med fuld opløsning - herunder surround lydformater som
Dolby Atmos og DTS: X - sendes frem og tilbage fra dit tv og lydsystemer, om de kommer fra fjernsyns
udsendelser / intern streaming apps eller Blu-ray-afspillere eller spillekonsoller, der er tilsluttet direkte til
dit eARC-aktiverede tv. Da HDMI 2.1 spec tilbyder hurtigere dataoverførsel med mere båndbredde. 
Både lyd- og videosignalerne synkroniseres automatisk, Inkl. lip-sync justering.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Her en oversigt:

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Se den nyeste YouTube video - Tryk her.

Den billigste og mest flexible løsning med LG 55" C9 / AVR tilslutning. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
 
 
SkiniPlay.   Evt. kommende alternativ. Big smile
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Download LG TV OLED55C9 - OLED65C9 User Manual DK. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, May 8 2019 10:02 AM



Her ses hvad en ny AVR har at byde på. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, May 12 2019 11:09 AM

"Vi er glade for, at WiSA-medlemmer deltager i HIGH END i München i denne uge
for at vise, hvordan vores teknologi driver den næste generation af premium-lyd til
smarte enheder og hjemme underholdnings systemer," siger Tony Ostrom, formand
for WiSA. - Tryk her.

B&O's WiSA løsning forsvinder nok med det sidste ægte BeoVision tv B&O har fået produceret.


Foto af beovox141.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, May 14 2019 1:50 PM

 

amigo
Not Ranked
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member
amigo replied on Sat, May 18 2019 3:27 PM

Kan du svare mig på hvordan det vil virke på et ikke B&O tv hvor jeg ikke kan justere hovedtelefon styrken på tv fjernbetjningen. Hvordan kan den hub så skrue ned for styrken, for bruger jeg volume knap så skruer tv høtallerne op og ikke hovedtelefonstik.

amigo
Not Ranked
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member
amigo replied on Sat, May 18 2019 3:29 PM

Ang Beolab hubben det er den jeg spørger til

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, May 19 2019 4:53 PM

Hej amigo

En WiSA Transmitter sender trådløs lyd til BeoLab højttaler. Har intet med hovedtelefonstik på TV'et at gøre.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, May 19 2019 4:54 PM

Alternativ til BeoSystem 5 Audio, som aldrig kom. Lige meget BSy5 havde været forældet idag.

amigo
Not Ranked
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member
amigo replied on Mon, May 20 2019 8:00 PM

Mit spørgsmål var ikke til den "wisa" men om kan det lade sig gøre på nogen måde eller ? Jeg læste om den beosound connection hub. Men ved ikke om den kan bruges til mit problem?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, May 22 2019 7:45 AM

Nyeste LG C9 OLED 4K HDR TV- video fra Digital Trends. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, May 28 2019 3:33 PM

Test: LG C9 OLED 28 May 2019 | Rasmus Larsen (@flatpanelsdk)

https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1559025204

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

De har gjort gode fremskridt med "WiSA Ready", der vil arbejde med USB dongle på skærmen.
Afkodning håndteres "klar" af enheden, og hver enhed skal stadig levere UI / UX for at gøre
funktionaliteten fornuftig for slutbrugere. Et par billeder af denne oplevelse på et 2019 LG OLED
er inkluderet i et galleri, for at vise hvordan sælgerne kan implementere dette. Som LG TV-ejer
var jeg imponeret over det. Blot slots ind som enhver anden bit af UI-konfiguration. Jeg synes,
det er en fantastisk indsats, forhåbentligt en, der vil fortsætte med at sænke baren for adgang
for bedre lydkvalitet til hjemmebiografentusiaster. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jun 21 2019 10:27 AM

Torben Rasmussen:
LG har bekræftet, at deres USB WiSA Dongle kommer til salg hos bla. B&O’s egne butikker.
Der kommer også en 3. part WiSA modtager, men de ved ikke hvem der vil føre den eller
om den kommer til Danmark. Vi prøvet at få dato og pris ud af dem.

  Tak Torben.

 

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jun 22 2019 8:20 PM

Lige nu: Store rabatter og rentefri finansiering hos Bang & Olufsen.

BeoVision Eclipse kampagnepris fra kr. 50.000,-*
Eclipse 55", få kr. 13.700,- i rabat - Før kr. 63.700,- NU kr. 50.000,-
Eclipse 65", få kr. 16.200,- i rabat - Før kr. 91.200,- NU kr. 75.000,-

*Prisen er inkl. front i stof samt fjernbetjening, men ekskl. stand/vægbeslag.

Nu skal BeoVision Eclipse ud, så der kan blive plads til Harmony til oktober.
Der burde vel egentligt være plads nok i B&O butikkerne.  Stick out tongue

Endnu et tilbud fra B&O:
Få minimum kr. 4.000,- for dit gamle TV, ved køb af BeoVision Horizon*

Ideen bag BeoVision Horizon har været at skabe en helt ukompliceret
Wink TV- løsning, for dig der gerne vil have en god TV-oplevelse, men
hvor TV'et ikke nødvendigvis er det vigtigste statussymbol i stuen.

Det skal være nemt, funktionelt og passe ind alle vegne. Sådan er BeoVision
Horizon - men dog krydret med et helt tydeligt Bang & Olufsen touch.

Horizon byder på knivskarpe billeder og god lyd i et diskret og enkelt design.

Horizon 40", få kr. 4.000,- for dit gamle TV - vejl. kr. 23.500,- byttepris kr. 19.500,-
Horizon 48", få kr. 5.000,- for dit gamle TV - vejl. kr. 34.000,- byttepris kr. 29.000,-

Priserne er inkl. fjernbetjening, men ekskl. stand/vægbeslag/bordstand.

*Få minimum kr. 4.000,- for dit gamle TV ved køb ad Horizon 40" og minimum
kr. 5.000,- ved køb af Horizon 48".

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
Posts 711
OFFLINE
Bronze Member
BEOVOX141 replied on Sat, Jun 22 2019 8:33 PM

Peter Pan:
en helt ukompliceret
Wink TV- løsning

WTF er Wink Unsure

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jun 25 2019 2:05 PM

                            Bang & Olufsen Fortid og Nutid.

Page 30 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 28 29 30 31 32 Next > ... Last » | RSS