Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, May 22 2018 4:27 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, May 24 2018 5:35 AM

Bang & Olufsen - Support Ofte stillede spørgsmål - DK. Tryk her.

F.eks - Kan jeg bruge BeoSound Essence fjernbetjeningen med et andet Bang & Olufsen produkt ?

Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

På 5 +

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 4 2018 10:10 AM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Spørgsmål på PB:

Hej - Hvad vil du anbefale som det bedste setup hvis jeg gerne vil have 2 stk beolab 18
højtalere samt en Beolab subwoofer tilsluttet til mit Samsung tv. Tv'et har kun toslink
som eneste tilslutnings mulighed. Jeg har forsøgt at læse mig frem til hvordan man skal
tilslutte Beolab 18 til et Samsung TV.

Jeg har også været ved forhandleren og snakke. De forslog at jeg købte en Beosound Core
samt Essence fjerbetjening til for at kunne styre volumen.

Hvad mener i om forhandlerens løsning. ?.  Kan man ikke mere købe en BeoPlay Connection hub. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

En BS Core og et ‘hjul’ ville da være fint, tænker jeg.

Så er der samtidigt tilgang til TuneIn, Deezer, Spotify Connect, AirPlay (2), Chromecast, bluetooth på de højtalere.....uden at tv’et skal være tændt ;-)

Og der er mulighed for NL-multiroom, hvis der skulle komme andre nyere B&O-produkter til hen ad vejen.

Ser du da et problem dér nogetsteds?

MM

There is a tv - and there is a BV

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Se også denne (engelsksprogede) tråd:

https://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/28411.aspx?PageIndex=1

Iøvrigt kan man på de nyeste Core tilslutte et ir-øje - hvis Beo4-betjening er ønsket.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Eftermonteret Retrofit DVB-HD T / C / S modul til BeoVision 7-40 Mk III.

Rådgivning fra mig min B&O forhandler i 2012......
Selvfølgelig kan vi hjælpe dig med at få Full HD-kvalitet på dit BeoVision 7-40 Mk III.
Min anbefaling er et retrofit kit som indbygget løsning - HD-modtageren DVB-HD T / C / S.
Modulet koster 4.800 Kr, plus installation på stedet. Styret med Beo 4 fjernbetjeningen.

Som det ses af  indlæg, valgte jeg en anden løsning. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Airplay 2 - Hvad du skal vide - kan du læse her.

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Hej Peter, hvad er dit bedste bud på en stabil løsning mht. Apple Play 2.

Jeg har behov for at afspille til Beosound 9000 (aux-in) - 2 stk. Beolab 4000 er tilsluttet BS9000 på normal vis, og der er masterlink til en Beolab 3500.

 

Jeg har indtil videre anvendt en Airport Express, men den er blevet meget ustabil de sidste måneder og nu virker den slet ikke mere (har fabriksgendannet uden held)

Det kan være der er et godt alternativ til at tilslutte til BS9000'eren som kan Airplay, men jeg finder ikke rigtig noget - og der skal jo være analog udgang så den kan tilsluttes AUX in på BS9000 (har allerede en minijack > DIN

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

MM’s mening:

den eneste ‘boks’, jeg kender til, der kan give dig AirPlay 2, er en BS Core (alternativt en Essence 2nd generation).

Denne kan sagtens tilsluttes A.Aux-indgangen på din BS9000.

Lyder måske som er dyr løsning, men husk på, at du udover AirPlay 2 får indbygget netradio, Deezer, Spotify Connect, DLNA support, Chromecast og bluetooth. Herudover er der en fri line-indgang (hvis en vinylspille skulle være interessant.

Og så kan du nemt koble op til - måske - andre fremtidige NL-multirumsprodukter fra B&O.

 

 

@Peter Pan

Så er jeg spændt på, om du kan finde frem til en anden AirPlay-adapter med AP2-support ;-)

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Hej agenten0075 / Millemissen

Hvilke enheder får Airplay 2
Foruden Apple TV (tvOS), understøttes Airplay 2 på iPhone, iPad og Mac samt Apples Home
Pod-højttaler. Apple TV fungerer som både afsender og modtager, hvorimod iPhone, iPad og
Mac fungerer udelukkende som afsendere og HomePod udelukkende som modtager.
Airplay 2 kræver opdatering til iOS/tvOS 11.4.

Det vil sige at HDMI out fra en Apple TV (tvOS11.4.), boks kan kan via en HDMI / Analog audio
konverter tilsluttes den analog  A.Aux-indgangen på din BS9000, og RCA indgang på BeoMaster/
BV-TV, og styres via iPhone, iPad. 

Lindy Converter HDMI(ARC)>RCA Stereo - Tryk her.

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Udmærket, kunne godt være at jeg skulle anskaffe en Airplay-fætter. Har allerede en Chromecast Audio, men den kører ikke så godt (har en android-telefon, resten er iPads)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jun 8 2018 11:53 AM

Af Ferdinand. - Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

OBS! Ny version af BeoSound Core: BeoSound Core med IR - type nr. 3051.

BeoSound Core version uden IR - type nr. 2797. (skulle nu være udsolgt i DK).

Millemissen:
Iøvrigt kan man på de nyeste Core tilslutte et ir-øje - hvis Beo4-betjening er ønsket.

(Se side 8.)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 11 2018 9:21 AM

Få liv i de ældre BeoLab højttalere med en moderne steaming løsning. Yamaha WXC-50 MusicCast streamer.

 Tryk her. - Læs mere her. - PDF manual.   

SK87:
Jeg har nydt at få bedre lyd på fladskærmen efter at have tilsluttet et sæt Beolab 8000 mk1 til
forforstærkeren Yamaha WXC-50. Nu er tiden så til at få lidt mere dybde på, som mk 1 jo ikke
har så meget af, og jeg er tæt på at købe en brugt Beolab 11. I samme ombæring tænker jeg
at et par simple baghøjtalere kunne komme i spil nu jeg er igang. Jeg har kig på et par Beolab
4000. Er der nogen der ved om denne kombi umiddelbart vil fungere sammen ?


Hej SK87

Så længe du blot ønsker et front stereo signal i baghøjtalerne, kan du løse det sådan -



Jeg har valgt at lave tegningen så også Beolab 8000 Mk 2 kan benyttes.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jun 14 2018 7:12 AM


Af Beoberg

Seneste software fejlrettelser til BeoVision Eclipse. Juni 2018 -

SW opdatering 2.0.22617 opdaterings indhold
1. Nye funktioner (OMO information fra Hotnews):
2. Et tryk fra standby - på BeoRemote One.
3. Mulighed for at bruge TV og MUSIC knapper på BeoRemote One til at tænde dit tv fra standby.
4. Tilpas kilde lister - på BeoRemote One.
5. Mulighed for at vælge hvilke kilder der vises i BeoRemote One-kildelisterne.
6. TuneIn buffer. Evne til at opsætte netværksbufferen til TuneIn netradio-kilden for at undgå lydfald.

Softwareløsningen vil også omfatte Atlona matrix support. Dette betyder, at support af Atlona-matrixen
nu er en del af den fælles software, hvorfor du ikke behøver at anmode om et serviceprogram til at få
Atlona-supportfunktionen.  / MikaelB

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jun 17 2018 8:14 AM

BHS:
Hej. Har et setup med følgende:
Beolap 7-1. - Beolab 8000.- Beolab 4000. - Sony Fjernsyn. - Apple tv 4.
Jeg søges hjælp til hvordan jeg kan lave et setup, hvor jeg kan lave 5.1 surround lyd +
hvor jeg kan streame musik til mit setup via airplay fra min Iphone / Ipad. Hvad med en
af disse: Almando Multiplay Surround Switch. - Almando Multiplay Surround Decoder

Eller måske noget andet..? Hvad skal jeg vælge for og være mest "up to date"

Info Søges /BHS

@ BHS

Dit spørgsmål går på tilslutning af dine BeoLab højttaler og dit Sony tv i et surround setup, samt
en Apple tv tilslutning, og ikke så meget om det er B&O eller ej. Ind til videre holder B&O fast på
at surround kun opnås via et BeoVision tv. Så dette vil nok være en fin og up to date løsning for dig.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 18 2018 5:39 AM

Chromecast til BeoSystem 3.

_________________________

Skål -

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 18 2018 1:47 PM

ALS:
Hej
Er der nogle der ved hvordan/om man kan koble et Beocenter 2 til et non b&o tv og evt hvordan ?

Hej ALS

Her ser du mit bud på dit spørgsmål.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Måske var det det omvendte, der var ment - altså at bruge BC2 via et non-B&O tv?

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jun 19 2018 1:18 PM

8player TV: Er en multifunktionel UPnP / DLNA applikation til streaming af dine videoer, musik og billeder
til dit tv. Med alle applikationsfunktioner, der let styres af brugervenlig og ergonomisk fjernbetjening.
På dit Apple TV, kan du nyde at se alle dine yndlingsfilm, lytte til musikken eller se billeder, der er gemt
på din DLNA-server, på hjemmets største tv-skærm. - Tryk her for info.

8player: Er den seneste applikation til Video, Music & Photo streaming fra enhver kompatibel UPnP / DLNA
server. Du kan se dine medier på din iPhone / iPad / iPod touch eller bruge 8player som fjernbetjening til din
DLNA-kompatible afspiller. - Tryk her for info.

Selv har jeg nu benyttet 8player nogele år, og syntes den er rigtig god til at styrer indhold på min Nas-server
via min iPad mini, hvor 8player ligger som en App.

 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

8Player app’en til ATV er jeg ikke blevet gode venner med - og da slet ikke til musik.

Så er det meget nemmere, at bruge den med min Essence-boks.....

.....lige bortset fra, at det er endnu nemmere bare at bruge Spotify dér.

MM

There is a tv - and there is a BV

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Wed, Jun 20 2018 6:37 AM
Jeg bruger kun 8Player til at vise billeder med i vores køkken, fx lade den køre slideshows af billeder fr 2012 eller for alle pr - en god måde at få set alle sine digitale billeder jævnligt.

Til Video bruger jeg Infuse da den simpelt hen kan afspille alt, og den understøtter også familie deling.

Music. Ja. Her bruger jeg min BS5 eller Spotify.
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jun 20 2018 6:52 AM

B&O Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her

BeoPlay Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jun 20 2018 8:05 AM

Vil du have noget for dine penge i 2018 - BeoSystem 3 EU tredje generation / BeoVision
7-55 Mk II TV, med direkte Projector tilslutning.

Martin:
Hej gutter
Jeg har ejet både 7-55 Mark l og 7-55 Mark II. Jeg ved med sikkerhed, at begge har
lokale dæmpningszoner med scanning af baggrundsbelysning. Forskellen mellem de
to skærme er, at Mark l har 96 dæmpende zoner og Mark II har 512 dimming zoner.
Mark II er også kompatibel med 3D-bluray, og den indbyggede blurayplayer er meget
hurtigere og bedre i Mark II end i Mark I. Beosystem 3 er videomotoren i begge
modeller, Mark II er en opdateret version af Mark I.

Billedkvalitet er meget meget bedre i Mark II versus Mark I. Jeg kan sige at Mark II
er det bedste tv-sæt B&O har lavet (herunder BV 12-65). Jeg har i dag Eclipse 65-
tommer, og jeg kan sige, at min gamle BV 7-55 mark II er lige så god, som den nye
LG OLED-skærm angående billedkvalitet.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jun 22 2018 9:51 AM

I 2003 købte jeg et sæt BeoLab 4000 Mk 1 som computer højttaler. Efter et par år købte
jeg et sæt vægbeslag, og siden har de spillet som bag højttaler i mit 5.1 surround setup.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jun 23 2018 8:29 AM

Læs mere her.

_______________________________________________________


Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jun 23 2018 5:34 PM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Ikke desto mindre har Michael idag en BV Eclipse ;-)

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jun 23 2018 7:29 PM

Vi har udgivet en ny beta-test for iOS, - iPhone / iPad.

Hej alle sammen
Vi har udgivet en ny beta på testflight for iOS. Dette er den første af flere versioner, der vil
ændre vores design for en lettere og mere produktorienteret stil. Målet er at afslutte dette
redesign i version 2.0 inden udgangen af sommeren. De to vigtigste ændringer i denne
betaversion er produkt installations flowet og hjemmesiden visualisering. Efterfølgende
kontrol og justeringer af produktet følger. For de af jer, der er beta-testere, vil jeg gøre mit
bedste for at svare på dine kommentarer i dette forum. Hvis du ikke er en beta-tester, og
du vil være en, skriv mig en privat besked i dette forum.

Thomas Andersen, Bang & Olufsen
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Lige en bemærkning for de, der ikke ønsker at følge den nævnte tråd nærmere:

Ovenstående billede er fra et designforslag fra en af beta-testerne - det viser ikke app’en i nuværende form!

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jun 24 2018 7:00 AM

@ MM

Du kan jo håbe på det ender sådan.  Yes - thumbs up

_________________________________

Eclipse / SoundCenter  i smal version.

Aussie Michael
Top 25 Contributor
Melbourne, AU
Posts 3,730
OFFLINE
Bronze Member

B & O Eclipse lille version vil sandsynligvis være en opdateret BV14 come oktober (det er nu en firkantet formfaktor). Hvis Samsung kan starte et produkt med en separat bezel (The Frame), spekulerer jeg på, om B & O kunne gøre det samme?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hvad betyder det?

@Michael - source, please?

MM

There is a tv - and there is a BV

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

@ MM

Du kan jo håbe på det ender sådan

Hvorfor?

Og hvad kender du til den app.....sådan fra daglig erfaring?

MM

There is a tv - and there is a BV

Aussie Michael
Top 25 Contributor
Melbourne, AU
Posts 3,730
OFFLINE
Bronze Member

Millemissen:

Hvad betyder det?

@Michael - source, please?

MM

Just my prediction

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jun 24 2018 11:41 PM

MM Hvorfor? Og hvad kender du til den app.....sådan fra daglig erfaring?

@ MM
Intet, og kommer heller aldrig til det. Derfor skrev jeg 'Du kan jo håbe på det ender sådan'. Ingen B&O produkter
til mig, der kan opdateres. Snart er der kun BeoPlay mono højttaler tilbage, og til dem behøver jeg ingen iOS
App for iPhone / iPad. Du ved nok jeg er rigtigt glad for mine Danske produceret Dynaudio aktive og trådløse
Xeo 3 Stereo højttaler. De kan styres fra min iPad, hvorfra lydstyrken også kan reguleres, så det behøver jeg
ikke at gå og vente på. Så har de forøvrigt også deres egen fjernbetjening, men kan også styres via min PC. 

Når jeg læser om alle de stakkels B&O kunder der modtager fejl opdateringer i en uendelighed, tænker jeg -
Fatter ikke at i gider at finde jer i det.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 25 2018 7:34 AM

 

Er min tegning ikke forstået, forsøger jeg også med tekst.
 
Den almindelige stereo switch boksen på tegningen.
Her benyttes kun den ene række RCA indgange, og en RCA udgang. I det coaxiale kabel
findes jo både højre og venstre line signal.

På de tre RCA indgange er coaxial tilslutning for PC- DAB+/FM Tuner, og en CD afspiller, der
kan vælges indgang for. På switch boksens RCA udgang er tilsluttet en RCA Y fordeler. Fra den
ene Y udgang føres et coaxial kabel til BV 7's AV 6 (cinema) coaxial S/Pdif indgang. Altså audio
til de TV 5.1 tilsluttede højttaler.

Fra den anden switch boks RCA Y udgang, føres en ½ meter coaxial kabel, som er tilsluttet
indgangen på en "Coaxial til Toslink converter", med tilsluttet strømforsyning. Fra denne converters
optisk udgang, til en af de to optiske indgange på en "Lindy Toslink Digital optisk audio switch",
med tilsluttet strømforsyning, er ført et optisk kabel.

Til den anden optiske indgang Lindy switch, er tilsluttet et optisk kabel fra en ATV3 boksen.
Fra Lindy switch udgangen er ført ennu et optisk kabel, som er tilsluttet den optiske indgangen
på Xeo 3's - 2,4 GHz Transmitter boksen.

Så er der hul igennem. Jeg kan nu på Lindy switch boksen vælge A, for audio Wi-Fi 'AirPlay'
streamning via ATV 3 fra Netværket F.eks: NetRadio - Audio fra min NAS Server eller f.eks
Spotify Premium, som giver op til 320 Kbps Audio. Sættes Lindy switch i B, hentes audio fra
PC- DAB+/FM Tuner, eller CD afspiller.

Millemissen:
Softwarer opdateret setup, og hermed muligheder for fejlopdateringer, og de problemer der er
forbundet med det, siges at være den tid vi lever i. Vil man undgå det, må man holde sig til de
‘gamle’ statiske produkter (altså ikke-softwarebaserede produkter).

Millemissen som du ser forsøger jeg at holde mig til de fine statiske B&O produkter, samtidigt
med implementering af nyere teknologier. Pt. mangler jeg ikke noget i mit setup. Yes - thumbs up

Page 20 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 18 19 20 21 22 Next > ... Last » | RSS