Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jan 22 2018 3:32 PM

Informasion! -- Reservedele til Bang & Olufsen produkter.

Din lokale B&O forhandler kan ikke længere købe reservedele. Kun en B&O autoriseret reparatør,
kan bestille reservedele til arbejde, "han udfører". Nigel var ude efter et par diskanter til nyindkøbte
brugte Beolab 9, en komponent der lejlighedsvis kan få fejl. Idag skal du altså betale de fortryllende
officielle B&O reparations priser, i stedet for selv at udføre reparationen, eller lade en privat man ved
der kan, udfører opgaven.

Dette betyde vi skal huske vores second-hand B&O forhandler, og ikke køre brugte B&O på
genbrugsstationen. Så har vi måske en change for at købe der skal til, for at få et elsket dyrt indkøbt
B&O produkt til at køre igen. I forvejen er det begrænset hvad den autoriseret reparatør kan købe fra
et B&O lager, efter garantien er udløbet. 

Måske har du Martin/Dillen en komentar til dette. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 25 2018 9:36 AM

Hvis man har mange cd’er og gerne vil gemme dem på harddisk. Hvorfor benytte dyer løsninger, når en
computer og en konverter giver muligheden for at brænde og gemme sine cd’er som Flac filer i cd kvalitet.


Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jan 26 2018 8:41 AM


Spicifikation BeoLab 7- 6.

Dimensioner B x H x D / 160 x 11 x 21 cm / VÆGT 13,4 kg

Materialer kabinet: Soft-touch malet aluminium

Farver kabinet cover: sort / sort, sort / sølv, sort / mørk grå, sort / gyldne

STRØMFORBRUG: Typisk: 19 W, Networked standby: 0,4 W 

EFFEKTFORSTÆRKER, BASS: 2 x 125 W, klasse D, ICEpower 

EFFEKTFORSTÆRKER, MELLEMTONE: 2 x 125 W, klasse D, ICEpower 

EFFEKTFORSTÆRKER, DISKANT: 2 x 125 W, klasse D, ICEpower

FREKVENSOMRÅDE: Hz 40 - 26.000 Hz 

Følsomhed: 88 dB SPL re 125 mVrms re 1m 

CABINET PRINCIP: Bas refleks 

DESIGNER - David Lewis.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jan 27 2018 8:49 AM


Tidligere udviklede og fabrikerede B&O BeoVision TV, hvor Samsungs/ Panasonic paneler blev implementeret.
Med BeoVision Eclipse fra 2017 distribuere Bang & Olufsen et færdigt byggede og udviklet TV fra LG Elektrik,
som f.eks LG 7C / LG C8 55" TV.

LG Elektrik skrive software- firmware opdateringer, som LG så sender til Bang & Olufsen, der efterfølgende sender
opdateringer til kundernes BeoVision Eclipse TV.

Et tilhørende Sound centeret er udviklet, men ikke produceret af  B&O. De to dele samlet er et BeoVision Eclipse.
Bang & Olufsen står stadig med garanti ansvaret. Hvor godt det vil fungere, nu det meste er ude af B&O's hænder,
må tiden vise.

Ind til videre læser jeg om begejstring, men også om software opdaterings problemer med Sound centeret som
endnu ikke er på plads. Er det måske fordi kunderne troede alt ville virke som med deres tidligere BeoVision TV,
men ikke gør det.

Nu må der være læser her, der har købt et BeoVision Eclipse som måske vil komme status pr. Januar 2018
over software fejl der endnu ikke er rettet, eller mangler - set i forhold til et Bang & Olufsen Avant BeoVision TV. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Feb 1 2018 10:31 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Hej

Her et billede af mit gamle B&O Pick-up sæt.

Pick-up vægten ses her, se på skyggerne hvordan den vil vippe når Pickuppen sænkes ned.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Carsten:

Hvad der fungere super godt er at få TV lyd fra Sony Bravia ud i Beolab 18'erne via
Yamaha WXC-50 for-forstærkeren. Ingen "lip-sync" problemer, og da jeg har RCV-
3000 IR øjet på Transmitter 1, kan jeg styre lydniveauet med TV fjernbetjeningen alene
(behøver ikke regulere på forforstærkeren når den først er indstillet). Yamaha'en har
desuden indbygget AirPlay + deres egen MusicCast system. Der er en glimrende app
med internet radio, dlna tilgang osv. Jeg havde gerne valgt et B&O produkt, men der
var ingen med digital ind- og udgang.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Da jeg lavede denne tegning var normalpris på Connection hub 1.399 Kr. I B&O prisliste pr.
01.01.2017 var prisen 1.499 Kr. I prisliste gældende f.o.m 1. december 2017 er Connection hub udgået. Angry

Gaea:
Da jeg bestilte Connection hub hos min B&O forhandler, sendte han bare nogle få tilbage, fordi de ikke
havde den nyeste software. Efter en uge havde han Connection hub tilbage med den nyeste firmware.

Efter en tlf. samtale med min forhandler fik jeg lidt rede på Connection hub pt. Man kar fået blandet lagerne
sammen, så køber man en ny Connection hubkan forhandleren ikke sige om den har den nyeste firmware.
Har den ikke det, skal en forhandleren sendeden til B&O, for at få den optateret. Det er altså ikke noget de
kan klare i butikken.

Selv om den er udgået, viste min forhandler det ikke før han selv så i prislisten, at den er væk. Men den kan
altså købes så længe den er på lagerne. Jeg kunne ikke få svar på hvad opdateringen løser af problemer.

Har du supplerende oplysninger er du meget velkommen til at skrive.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

2018 - Nyt fra Bang & Olufsen - Origin Acoustics.

Bang & Olufsen demonstrerer resultatet af sit seneste samarbejde med arkitektoniske lydfirma Origin Acoustics,
og demonstrerer Terrestrial Line Array på ISE 2018. Det er et modulhøjttalersystem, der blev oprettet til udendørs
applikationer som led i et udendørs lydsystem. Bygget op fra en baseenhed, der indeholder to moduler, og kan
udvides lodret op til seks - som kan system samles for at opfylde installationens nøjagtige behov, siger
virksomheden. Modulerne er konstrueret i aluminium, og er næsten kubeformede med bagsiden kun lidt mindre
end fronten. Hver kasse rummer en enkelt 5-vejs fuld distributions driver med et VariBlade-objektiv placeret direkte
foran keglen, for at øge højfrekvens fordelingen. En 70v transformator er også anbragt i basisenheden.

Stefan K Persson, Executive Vice President i Bang & Olufsen Home, sagde: "Med hvert produkt, vi laver, og med
hver brugeroplevelse vi tænker, stræber vi efter den perfekte, kompromisløse kombination af ikonisk design, smuk
lyd og problemfri integrering. Med de nye Terrestrial højttalere udvider vi vores sortiment inden for indretning over en
ny tærskel - både bogstavelig og figurativ - til udendørs".

Stativ: 5-U100 - www.bang-olufsen.dk. - Læst her.

https://en.wikipedia.org/wiki/Line_array

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Feb 9 2018 10:05 AM

Tidligere omtalte WiSA Wireless Audio Tx Dongle -

Download PDF fil. - Her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 14 2018 8:17 AM

At højttaleren på Eclipse / SoundCenter er bredder end panelet kan Fru Pan ikke lide.
Det skal selvfølgelig også være muligt at vælge versionen BeoVision Eclipse FP. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 14 2018 8:35 AM

Da højttaleren sidder et stykke inde burde det ikke være et problem at ændre bredden.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 14 2018 6:12 PM

 

Download PDF for BeoVision Eclipse Table Stand - Tryk her.

Der findes også et beslag til gulvmontering ca. som dette.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 14 2018 10:52 PM

Cool! opdatering af passive Beovox højttalere.
Så er hjemme siden vist klar - Se her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Feb 17 2018 8:28 AM

Beovision 11 Decoding HD Surround (DTS HD MA, Dolby TrueHD)

En intressant tråd, der giver svar på muligheder for at få Dolby TrueHD signaler.

Farfar:
Hej,
Jeg har en BV11 tilsluttet en Popcorn time PCH. PCH kan "passthrough" HD lyd, men jeg spekulerer på,
om BV11 kan afkode det. Jeg har en film med både DD 5.1 lyd og Dolby TrueHD. Hvis jeg ændrer lydkilden
til Dolby TrueHD, kommer der ingen lyd ud.

Så det overordnede spørgsmål er: Vil BV11 kunne afkode DTS HD MA og Dolby TrueHD lyd til en 5.1 opsætning. ?

Jeg har kigget rundt B & O manualer til dette, men jeg kan ikke finde nogen relavant information. Men det ville også
lyde mærkeligt for mig, hvis "state of the art" tv ikke kan afkode ukomprimeret lyd. Jeg ved, at B & O skal betale
nogle (IP) rettigheder til dolby og dts til afkodning af disse formater, men et tv i denne klasse bør ikke være problemet.

DIGITAL SOUND DECODING CAPABILITIES
 
Multichannel PCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus 7.1, DTS Digital Surround, HE-AAC v1 og v2,
LC-AAC, mp3, WMA, WMA tabsløs, FLAC. Op- og nedblanding: B & O True Image, downmix, 1: 1

Pdf fil her.

Søg på "MakeMKV" og billeder. -  Alt du behøver at gøre er at læse Blu-ray-indholdet fra disken.
Jeg bruger derefter MakeMKV til at fjerne trailere og andet indhold, så kun filmen og ukomprimeret lyd.

Følg med her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Feb 22 2018 11:42 AM

https://www.av-connection.com/?ML=2126

Vil du selv lodde tilsvarende adapterkabler, så er her en vejledning.

Sådan ser det ud når komponenterne er indloddet i et 3.5 Mono Jack stik.

God fornøjelse. Yes - thumbs up

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
Posts 711
OFFLINE
Bronze Member
BEOVOX141 replied on Thu, Feb 22 2018 2:11 PM

You can substitute the Zener in Peters drawing with a blue LED.

Move the divider to the speaker end of the cable, and you have a convenient indication of the trigger signal.

Extremely useful when setting up Beolabs with  non B&O equipment.

You might as well make use of the otherwise wasted 100mW OMG 

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Feb 22 2018 2:48 PM

Og med blåt lys vil det samtidig se ud som om du har købt det hos Thansen.  Laughing

Martin

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
Posts 711
OFFLINE
Bronze Member
BEOVOX141 replied on Thu, Feb 22 2018 3:29 PM

Burn.... Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Feb 24 2018 7:49 AM

LG C7 firmware fix for Dolby Vison -  23. feb - Du kan lægge den ind via USB - Find den her.

LG OLED55C8V. - LG på CES 2018.

Først med LG OLED55C9V - 2019 forventes HDMI opdateret til version 2,1.

Der siges at Oppo UDP-203 4K HDR, Dolby Vision Blu-Ray afspiller er et godt match til LG OLED55C8V,
så lad os se lidt på den -

Oppo UDP-203 er Oppo's første 4K HDR Blu-Ray afspiller. Den er bygget helt fra bunden, for at sikre bedst
mulige performance og stabilitet. Oppo har 10 års erfaring med udviklingen Blu-Ray afspillere og er også
denne gang, gået sammen med MediaTek om at fremstille deres helt egen 4K UHD Blu-Ray dekoder, der
har fået navnet OP8591. Denne QuadCore dekoder tilbyder avancerede dekodning og billedeprocessering
teknologi af 4K UHD Blu-Ray - inkl. Dolby Vision, som vil blive tilgængeligt vha. en firmware opdatering.

Lydkvalitet.
UDP-203 - AKM AK4458VN. En premium 32-bit DAC fra Japanske AKM levere et utroligt lydbillede og
surround oplevelse. Derudover er de nyeste lydformater som DTS:X og Dolby Atmos understøttet. Oppo
UDP-203 afspiller kan også nemt fungere som en potentiel opgradering. UDP-203 kan nemlig også afspille

SACD og det gør den på fornemste vis. - UDP-203 4K Ultra-HD Blu-ray Disc Player - OPPO Digital - Se her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Feb 24 2018 8:46 AM

Der siges at Oppo UDP-203 4K HDR, Dolby Vision Blu-Ray afspiller er et godt match til LG OLED55C8V,
så lad os se lidt på den -

Oppo UDP-203 er Oppo's første 4K HDR Blu-Ray afspiller. Den er bygget helt fra bunden, for at sikre bedst
mulige performance og stabilitet. Oppo har 10 års erfaring med udviklingen Blu-Ray afspillere og er også
denne gang, gået sammen med MediaTek om at fremstille deres helt egen 4K UHD Blu-Ray dekoder, der
har fået navnet OP8591. Denne QuadCore dekoder tilbyder avancerede dekodning og billedeprocessering
teknologi af 4K UHD Blu-Ray - inkl. Dolby Vision, som vil blive tilgængeligt vha. en firmware opdatering.

Lydkvalitet.
UDP-203 - AKM AK4458VN. En premium 32-bit DAC fra Japanske AKM levere et utroligt lydbillede og
surround oplevelse. Derudover er de nyeste lydformater som DTS:X og Dolby Atmos understøttet. Oppo
UDP-203 afspiller kan også nemt fungere som en potentiel opgradering. UDP-203 kan nemlig også afspille
SACD og det gør den på fornemste vis.

UDP-203 4K Ultra-HD Blu-ray Disc Player - OPPO Digital - Se her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Feb 25 2018 12:28 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Feb 25 2018 1:23 PM

For at hjælpe alle jer, der har brug for mere information om Horizon / BV14 / Avant, fandt jeg følgende
teknisk video fra B&O træning. Videoen version 3 er lavet af 2 eller 3 moduler. Videobehandling modulet
er bygget af TP Vision og kaldes Small Signal Module.

Lydbehandlings- og PUC-styringen er bygget af B&O og kaldes B&O-systemmodulet. For tv'er, der har
en skærm på 55 tommer og mere, er der til rådighed et ekstra PCB med en rammekonverter og en FPGA.
Et blokdiagram over det komplette system er tilvejebragt.
God fornøjelse, Jean.

YouTube 1. - YouTube 2. - Se billeder her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Feb 27 2018 8:43 AM

Hjælp

BeoVision Ellipse - Tilslutning af Sonos connect boks ?.  På Avant er der A/V indgang.

Styring af subwoofer med BeoVision Eclipse. ? På Avant skulle der ændres noget for bas styring.

Mvh. Ls190877

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Tue, Feb 27 2018 9:46 AM
Sonos ved jeg ikke noget om.

Men basstyring er en simpel indstilling i lydindstillinger.

Peter Pan:

Hjælp

BeoVision Ellipse - Tilslutning af Sonos connect boks ?. På Avant er der A/V indgang.

Styring af subwoofer med BeoVision Eclipse. ? På Avant skulle der ændres noget for bas styring.

Mvh. Ls190877

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Feb 27 2018 10:19 AM

Hej Fidse

Tak for svar. Det sender jeg videre. Jeg fik også dette svar -
På Eclipse’s SoundCenter er der en digital indgang, som med fordel kan bruges fra Sonos’ens toslink udgang.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Feb 27 2018 12:40 PM

Nu egetræ til BeoVision Eclipse SoundCenter fronten. - Se her.

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Tue, Feb 27 2018 4:08 PM
Peter Pan:

Nu egetræ til BeoVision Eclipse SoundCenter fronten. - Se her .

Min er forudbestilt, sammen med Brass Tone front til min BL17, det kommer til at se pissegodt ud sammen!
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

....og vi venter på billederne ;-)

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 28 2018 6:35 AM

Ja Fidse, for Millemissen ønsker sig brændende et BeoVision Eclipse.

Selv er jeg til den 'nye' version uden bred højttaler Beer

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Wed, Feb 28 2018 7:00 AM
Jeg kan nu godt lide designet på højttaleren, jeg synes det er er fedt look. Og så bliver det bare ENDNU federe med egefronten. Egetræsfront og Brass Tone subwoofer ved siden af min sorte brændeovn og stablet egetræsbrænde. Jeg tror det bliver pissegodt Smile

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member
Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Wed, Mar 7 2018 8:30 PM
@Peter Pan (eller andre der kunne have et svar)

Du kender så mange folk og kan måske komme med et svar.

Kan det virkelig være rigtig at jeg lige har betalt små 80k for et BV Eclipse og 3800 for er par H9i hovedtelefoner og så kan jeg ikke forbinde de to via bluetooth?

For så føler jeg mig da faktisk en lille smule øm bagi, lige pludselig....

Håber på et svar fra nogen af eksperterne :)

(Jeg har ps. oprettet en tråd i “general disc....”) med samme spørgsmål.

På forhånd tak.
elephant
Top 10 Contributor
AU
Posts 8,219
OFFLINE
Founder
Beautiful agenten!

BeoNut since '75

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
Posts 711
OFFLINE
Bronze Member
BEOVOX141 replied on Wed, Mar 7 2018 10:30 PM

Fidse:

Kan det virkelig være rigtig at jeg lige har betalt små 80k for et BV Eclipse og 3800 for er par H9i hovedtelefoner og så kan jeg ikke forbinde de to via bluetooth?

Her måske   Smile

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Mar 7 2018 11:04 PM

Hej Fidse. Har du ikke fået det til at virke, er her endnu en mulighed.

Hi, this video shows you how to connect Bluetooth Wireless Headphones to a TV that doesn't have Bluetooth.
It will work as long as the TV has a headphone jack. By using a Bluetooth Transmitter you can make any TV
transmit the sound to your Bluetooth headphone. -

Se her.

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Fri, Mar 9 2018 11:37 AM
Jeg venter svar fra min forhandler i løbet af dagen. Én af hans teknikere har selv en Eclipse så han må vide det. Jeg er dog knapt så optimistisk selvom min forhandler sagde han næsten var sikker på man kan. Én ting er helt sikker, min forhandler kommer til at sørge for jeg kan på den ene eller anden måde. Jeg er ellers sindssygt glad for min Eclipse, men det hér er simpelthen for dumt, hvis man ikke kan...
Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Fri, Mar 9 2018 11:38 AM
BEOVOX141:

Her måske

Jeg havde selv en OLEDB6 før jeg købte Eclipse. Der kunne man også sagtens. Men den del af menuerne kan man ikke komme ind i på Eclipsen.
Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Sat, Mar 17 2018 9:35 PM
Nå.... det blev en bluetooth transmitter. Der er simpelthen ikke bluetooth til hovedtelefoner i Eclipsen. Jeg har ikke prøvet den endnu, men der er lidt forskellige tilslutningsmuligheder, både analog og optisk. Jeg har tænkt mig først at prøve RJ45 til mini-jack, jeg skal ihvertfald ikke ud i de optiske forbindelser, jeg forventer ihvertfa at dac’en i min Eclipse er bedre end den 500kr’s transmitter jeg har Stick out tongue
BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
Posts 711
OFFLINE
Bronze Member
BEOVOX141 replied on Sat, Mar 17 2018 10:49 PM

Jeg sidder og gætter på hvor lang tid det tager før i lykkelige Eclipse ejere finder ud af at komme ind i C7 servicemenuen....Whistle

Page 18 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 16 17 18 19 20 Next > ... Last » | RSS